Inlägg från: Ellie84 |Visa alla inlägg
  • Ellie84

BF Juni 2010!

Jag är trött, kissar ofta och äter oftaoch lite och känner mig gravid..
    Kanske inte så gravid som man kommer göra om några veckor eller när man börjar känna bebis..
    Men nog är jag fullt införstådd att jag är gravid..
    Kan vara dom extrema ssammandragningarna som gör det så komkret..

• Ellie84
    0810 skrev 2009-12-11 10:10:05 följande:
    Åh, vi hade precis ett luciatåg som kom och sjöng för oss på jobbet. Höll på att börja gråta när de sjöng "O holy night", den är ju så fin... Gravidhormoner kanske?
    HAHA"!!
    Jag var precis och lollade på dotterns luciatåg.. 6-10 åringar..
    Började oxå nästan gråta..
    Tårades i ögonen..
    Trodde jag var den enda som är SÅ kmänslig, skönt få bekräftat att det inte bara är jag..
  • Ellie84

nej det är inte roligt med sammandragningar redan..
    Men hoppas dom lugnar ner sig något lite med tiden..
    Ska jobba hela helgen..
    Både på gott och ont..
    Skönt jobba men jobbigt att inte kunna vila då man behöver det..

Sitter nu och kollar på riskförlossingar..
    Man ska inte göra det i detta tillstånd egentligen..

• Ellie84

Jag måste få tummen ur och boka RUL i veckan.. Skulle ha bokat
    tid veckan som var men det vart bara inte...
    Jobbigt då jag inte riktigt vet när jag ska boka.. BF 4 juni enligt BM, BF 8 juni enligt tidigt UL.. BM säger att vi inte ska räkna på UL datumet förrän RUL men trist då man vet att man förmodligen kommer få ett senare BFdatum vid RUL..
    Vill inte komma dig i vecka 18 och bli flyttad till 17 hellre komma i vecka 20 och bli flyttad till 19..

Tjorvigt, för samtidigt vill man juh sebebis så snart som möjligt

• Ellie84
    BabyBlue75 skrev 2009-12-13 16:25:14 följande:
    Jag har mitt andra UL den 11/1 =)
    Jag bokade tid imorse och fick tid 11/1.. Så vi har samma dag

Jag glömde dock säga till att vi vill veta kön..
    Tror ni jag måste ringa igen eller kan man säga det på plats??
  • Ellie84

det får man veta här..
    så vitt jag vet...

• Ellie84

Jag verkar vara en av få som verkligen inte har en aning om vad det är jag går och bär på, bebis vet jag, men jag vet inte om det är pojke eller flicka..
    Och folk runt omkring har delade meningar, det lutar inte åt något håll..
    Hoppas verkligen att dom kan se på UL:et..
    Jag har blivit piggare.. Eller jag tvingar mig att vara pigg.. Att orka fast jag hellst vill lägga mig ner..
    Idag, eller hela veckan inkl. helgen jobbar sambon eftermiddag..
    Han börjar åtta på morgon och jobbar till allt mellan nio och elva på kvällen..
    Det innebär att man lever som ensamstående i princip.. Så är det hela vintern..
    Tycker inte om hans vinteryrke, men det ger pengar och han trivs med det och det är huvudsaken...
    Idag har jag försökt komma ikapp med tvätten, bakat bröd (frallor) och knåpat ihop för dotterns sexårskalas som måste äga rum i helgen då jag kommer hem efter jobbet..
    Allt i sista minuten..
    Hon ville ha kalaset på leos lekland i år som flera tidigare år men det passar sig verkligen inte i år tyvärr..

Vad många som klart känner sin bebis nu, roligt..
    Själv känner jag inte min så tydligt..
    Tror bara det är den, men det behöver det inte vara för det är inte ofta den känns..
    Nån kort stund några ggr under en dag..

Långt och egentligen innehållslöst detta inlägg blev men nu har jag bidragit lite i tråden =)

• Ellie84

men helt sinnessjukt att välja abort halvvägs in i grav..
    Tror ni inte många hellre gör FVP och tar bort det fleraveckor tidigare än väntar till RUL..?
    Om ni frågar snällt kanske ni får veta.. =)
    Jag kommer fråga och här får man veta..
    Bara hoppas att dom ser det..

Ska snart pålketion, motivationen är låg..
    Känns som man slutat leva lite sen man blev grav, man orkar helt enkelt
    inte i samma taktoch utsträckning som tidigare..
    Nu gör man det man måste men inte mye mera haha..
    Nej nu ska jag göra mig klar..

Vad händer i veckan då..?
    Såg att nån skulle bort...
    Själv ska jag försöka pynta klart och städa inför kalaset..

• Ellie84
    Thesso skrev 2009-12-15 14:54:16 följande:
    Måste fråga en grej om dessa sd. Var känner ni av dom? Jag brukar få stenhård mage ovanför magen och upp mot revbenen ibland. Kommer ihåg att jag bara fick hård mage förra gången men inte exakt var det kom och tror inte det var så här tidigt heller. är ju bara i v 15. Kan det vara sd eller är det nåt annat. Får det ofta efter jag ätit eller druckit och man känner verkligen att det spänner
    mina är längst ner i magen
  • Ellie84

Fy vilken huvudvärk jag har idag..
    Har typ aldrig huvudvärk i vanliga fall men under denna grav har jag haft det ganska ofta, jobbigt då man inte är van huvudvärk..
    Trött är jag idag, hade just precis slumrat till på soffan idag då dottern ringde från sin kompis och hade ont i magen och ville hem,
    Stressade massa dit för att hämta hon och medans jag är där frågar hon om hennes kompis får följa med hem, så sjuk var hon, sa iaf nej..
    Sen har det varit tjat om kompis nästan sedan dess..

Men känner att jag verkligen inte orar ha två stycken sexåringar springa runt här idag..

Fortfarande inte fått tag i barnvagen jag vill ha, söker med ljus och lykta..
    Visst det är ett tag kvar men känns omöjligt att få tag på just denna..

Svar på tråden BF Juni 2010!