Inlägg från: Ellie84 |Visa alla inlägg
  • Ellie84

BF Juni 2010!

0810 skrev 2009-12-17 10:09:35 följande:
    Har inte hört något om det tidigare faktiskt, vår dotter sov i vaggan de få nätter som hon inte sov i vår säng. Vet du varför de inte ska sova länge i vagga? Det borde ju inte vara någon skillnad tycker jag, men det kanske finns någon annan här som vet mer?
    Jag har ingen aning, bara nått jag hörde för flera flera år sedan..
    kanske googla på det...
    Men då blir detvagga om man inte hinner finna en lämplig spjälsäng..
  • Ellie84

Stina84: tack tack...
    Usch lät inte som nån vidare bra dag..
    Här är det 23 minus ute och 23 plus inne
    Ska snart iväg och jobba..
    Inte roligt att ha bilen stå ut söjn kallt utan motorvärmare men som vikarie vill jag inte betala 1800 i MÅNADEN för en stolpe utan att ens veta om jag får jobba...

Hört om spökveckor men dom är väl tidigare än jag är nu, v16, men jag känner ingenting..
    Inga ömma bröst, knappt nå rörelse i magen, kan lika gärna vara tarmarna. springer som sagt inte på toa om nätterna längre, inget illamående och tröttheten börjar ge med sig...
    hm...
    Måste se till att få tebax angelsoundet så man kan lyssna efter den lille/a..

• Ellie84
    stina84 skrev 2009-12-17 14:19:38 följande:
    Fy vad kallt ni har det! Vart i Sverige bor du? Vi har -7 hemma nu, tycker det räcker... Brrrr... Det var verkligen dyra pengar för en stolpe! Hade jag heller aldrig betalat. Speciellt som du säger när man är vikarie och aldrig vet hur mycket man får jobba. Jag har heller inga symtom. Fast bebben känns jag emellanåt, det ä sååå mysigt
    Bor 5 mil utanför luleå..
    Jag har inte riktigt konstaterat om det riktigt är bebbe eller bara tarmarna..
    På morgon är det mest aktivitet, på kvällen är det stiltje..
    Känner du bara inuti magen eller även utanpå??
  • Ellie84
    Xtra skrev 2009-12-17 19:56:03 följande:
    Ja fyyy... när det har regnat o vi har varit på promenad så ser han snarare bajsbrun ut än vit... :-P haha. Det är ett jäkla jobb att få honom ren... och sedan torr också! Så jag ÄLSKAR de torra perioderna + snön... vilken befrielse att slippa duscha skitig hund flera ggr om dagen liksom! Men den långa pälsen ställer till problem även på vintern... när det är sån där klumpsnö så fastnar snön i stora klumpar i tassarna på honom... även UNDER tassarna... så han har stora problem stundtals att gå stackarn och jag får stanna och få bort snöklumpar titt som tätt... :-P
    Pröva sånna där tossar på honom, vi har det till våran, visserligen halkiga men dom slipper obekvämligheten med snöklumpar och jag slipper ha pölar inomhus efter en stund då man kommit tebax in
  • Ellie84

Roligt att det varit lite aktivitet här idag, det har juh som stått lite stilla i tråden..
    Nu slutar jag snart för kvällen och får fara ehm till sambo och förhoppningsvis sovandes dotter som kanske eventuellt börjar bli sjuk och som ska ha kalas på lördag, hon var hos sin pappa några timmar idag %timmar, och på timmarna så hann hon bajsa tre ggr.. Inte vanligt för hon och nu ikväll då sambon natta hon så klagade hon på ont i magen och varm i panna osv, fast det kan lika gärna vara svårt att slappna av oxå, då brukar hon hitta på lite sånt, så det är svårt att veta säkert.. Får hålla koll imorn..

• Ellie84

STRESS!!!
    Nu har jag tjatat om detta kalas flera dagar men känner verkligen att nu är det nära..
    Har på mig till klockan tre idag att hinna klart, inhandla städa och organisera och göra ordning fikat, kommer bara finnas lite fika då det kommer serveras korv oxå, och det blir bara köpes.. Tur barn inte är så kräsna
    Ska göra ordning med serpentiner städa och rensa i mirandas rum..
    båda hennes rum, ser inte fram emot pysselrummet
    Borde börja nu och inte sitta här :-S

• Ellie84

hoppfull trots allt skrev 2009-12-18 09:08:39 följande:

inte många dagar kvar till jul nu och idag har yngsta dottern av dom stora fått spysjukan Tur hon är så stor så hon klarar av det själv, nu är det rumsarrest som gäller så får vi se om vi andra 5 klarar oss
    Usch... hoppas ni klarar er så ni slipper ligga sjuka under jul..
    jo den närmar sig med stormsteg..julen..
    Ska bli skönt då den kommit och passerat för då är det inte länge kvar innan det är UL!!!!!
    WOHO
  • Ellie84

Nu är man snart klar, får lov att vara iaf inför kalaset, ska ta övre planet med dottern nu när hon slutar, rensa ordentligt..!!!
    Bort med trasigt och använt och papper osv...

Har ni nå spännande planer inför helgen??

• Ellie84
    Bustrollen skrev 2009-12-18 12:59:32 följande:
    Vi ska nog mest packa och så(får nya nycklarna på måndag), och kanske förbereda lite bröd och dyl inför julfirandena. Men det blir nog mest lugnt här faktiskt, riktigt skönt. Hur är det hos er då? Blir det kalas hela helgen?
    Jo i helgen blir det överstökat sen blir det storstädning och avlusning av hund..
    Är juh tvungen sanera riktigt ordentligt.. LAgom roligt nu när man knappt har ork ändå som det är...
    Men det ska väl gå.. Sambon jobbar, som det skulle vara ovanligt, så man har eget ansvar att kalas storsanering och avlusning flyter på som det ska..
    En timme kvar nu innan kvällens arbete börjar..
    Suck
  • Ellie84

Här har det lugnat ner sig i magen, brukar det kunna göra det??
    Kommer juh inte ihåg, det var juh så länge sedan sist..

Håller med Noomi och Emilio att denna gång känner jag mig mera osäker på vad det egentligen är som jag känner..

Nej nu böjar det vara dags att göra sig klar att fara och lämna barn hos barnvakt och vara och arbeta, vara flitig..
    Hade med hon sex timmar igår på arbetet på kvällen. det var ingen lek att mata och natta alla boenden med en extremt nyfiken sexåring hack i häl..
    Då ringde jag och fixade så hon kan vara med kompis idag, var tänkt hon skulle varit med idag oxå men det pallar jag inte..
    Man jag verkligen inte koncentrera sig och göra ett bra jobb..

Nu tjejr kan man nästan känna lukten av julafton så nära den är, har inte ens slagit in alla klappar än men dottern ska till pappa sin imorn, då får jag passa på..

Nej nu måste vi fara här..

Synes senare flickor

Svar på tråden BF Juni 2010!