Inlägg från: Ellie84 |Visa alla inlägg
  • Ellie84

BF Juni 2010!

Hejsan alla..
    Visst är det konstigt att det ska tas på magen och spekuleras i allt kring bebis som egentligen inte berör dom...
    Svärmor min är supergullig men när det kommer till namn så häver hon ur sig saker som fy usch och gud vad hemskt..
    Det är namn VI funderar på som hon egentligen inte har med att göra men det ska ändå påpekas hur fula vissa namn är

• Ellie84

Nån som har tips på bra sidor med billiga mammakläder??
    REdan lollat tradera 4mom och några till sånna.,
    Tips på andra??

• Ellie84

Tjenare brudar..
    Nu behöver jag er hjälp..
    På nyår ska vi tillsvägerskan och äta och i år gör jag efterrätten..
    Jag jobbar dock hela dagen ändå till klockan fyra så min rätt BÖR gå att förberedas så mye som möjligt dagen innan, men det står stilla i huvudet..
    Varm frukt har jag tänkt på eller paj eller kladdkaka..

Har inte ni nått underbart gott recept..??
    Mailagärna eller skriv här om ni har något att dela med er av!!

Ang, brieost..Gud vad sugen man kan bli på det ibland, men tror det är just bara för att man rekomenderas avstå.. varför måste man alltid ge upp gottis..
    Kunde det inte varit nått annat trist som lever eller sånt..

• Ellie84

Jag har RUL 11 januari..
    Har känt bebis ganska länge men inte ofta..
    Det är nån buff här och nån buff där.. Inte regelbundet eller ihållande..
    Men nu börjar dom bli mye kraftigare buffarna.. Mojs
    Glassmaskin lät inte dumt..Kanske något att spana in till sambon fyller år i mars.. Så hinner man träna lagom till sommaren då man kommer vara hemma och vara mammaledig..
    Storasster får sommarlov i samma veva så hon kommer vara hemma..
    Skönt slippa stressa upp på mornar och iväg..

• Ellie84

Min man har aldrig semester, nedrans egenföretagare..
    På vintern hyr han ut sig själv till en firma som jobbar med att göra banor och preparera dessa banor till däcktestare, denna säsong börjar lagom då hans säsong med sitt riktiga jobb (grävmaskinist) är över..
    Har man tur får hanvara ledig en stund på våren men då har jag högsäsong på mitt jobb (är vikarie) och då vill folk vara lediga..

Och till sommarn lagom när vi får våran bebis är juh hans ordinarie arbete igång.
    Han kommer vara hemma fem av dessa tio pappadagar som man får i början och sen ingen ledighet alls under hela sommaren.. som vanligt :-/
    Massa trist men vad ska man göra.. Bara hoppas att man inte får kolikbarn, faktiskt..

Trött är man idag..
    Lillbruden är juh ledig från skolan vilket innebär sovmornar och sena kvällar men nu beslöt jag och sambon igår att försöka änra tebax, är juh ohållbart att hon ska ligga vaken tillelva tolv trots att hon är i säng halv åtta åtta..
    Så trots den sena natten igår så steg jag och fröken upp med sambon klockan sex imorse..
    Hade gärna sovit en stund till kan man säga..
    Nu känns det, dock håller lillan igång som hon skulle sovit alldeles för mye :-/

• Ellie84

Jag hoppas jag klarar mig från UVI men har inte haft nån under hela mitt liv så jag skulle bli förvånad om jag fick det nu ..
    Nej nu börjar det vara dags att göra lunch här..

Hungrig.

• Ellie84

Gott nytt år allesammans!!{#lang_emotions_cheers}

Kvällen var även lyckad för oss igår..
    Miranda (dottern) hann precis vara med om tolvslaget sen somnade lillgumman i mammas knä på en kökssoffa där det var 29 grader varmt och allt folk var och pratade och hög ljudnivå..
    Hon impade på alla då hon somnade
    Trodde själv inte hon skulle somna..
    Idag är hon en sväng hos en kompis..
    Sambon blev utringd på jobb..
    Själv borde jag EGENTLIGEN städa{#lang_emotions_sealed}
    Men fy så tråkigt..Jobbar hela helgen så jag måste göra det nån gång uner dagen iaf..

JAg äter oftare och har kanske gått upp totalt kring 4kg men det är tydligen normalt..
    Byter idag till vecka nitton, så imorn går man in i den veckan..
    Tiden har gått fortare än väntar..!!

Kram

• Ellie84
    Summer skrev 2010-01-01 17:29:32 följande:
    Hjälp! Jag behöver stöd och pepp. Jag har inte orkat säga något tidigare men jag har varit sjukt orolig i 2-3 dagar över bebis. Innan dess har magen växt så det knakat, jag har haft växtvärk och tyckt ibland att jag känt små rörelser där inne (fladder) men sedan 2-3 dagar tillbaka så har magen blivit MINDRE! Brösten ömmar inte längre och är inte svullna, jag känner varken rörelser eller växtvärk längre. Nu är jag SÅ orolig att bebis har dött. Har så svårt att koppla av... Jag går in i v. 18 i övermorgon... Hoppas ni alla hade en bra nyår!
    Min mage blir oxå mindre under vissa perioder och ibland rör sig bebis mindre..
    Snart har  vi RUL tjejen och då ska du se att  din bebis växer och sprattlar för fullt
    Miranda 031228 BF 100604
  • Ellie84
    Summer skrev 2010-01-01 18:09:33 följande:
    Tack för stödet, skönt att höra att man inte är ensam! Bara så konstigt att allt har avtagit över en natt.. Innan var jag inte ett dugg orolig, hade en massa symptom och tecken och nu känns magen så liten och mjuk...jag fattar ingenting :(
    Min mage bli mjukare framåt kvällen men på morgon känner man livmodern ganska skarpt och det är även på morgon bebis är mest aktiva de dagar man mest känner av aktiviteten.. Pröva ligga kvar imorn och könn på magen och ha tålamod
    Miranda 031228 BF 100604
  • Ellie84

Min rumpa har oxå blivit lite större inte så värst men ändå så det märks för mig som tar på mig mina trosor och byxor. tror dock inte att det syns nå utåt..
    jag köpe ett par mammamanchester i min strlk 38 på hm och ett par mammajeans i strlk 40..
    Och det kanske är trångt första fem minuterna (okey första tcvå timmarna) men sen sitter dom löst över baken och börjar glida ner.. Så större är jag glad att jag inte köpte.. Mindre skulle jag nog inte komma i dock =).. Prövade manchesterna i 36 och kom i dom men kändes inte bekvämt.. Vill hellre att det är skönt än ser snyggt ut nu för tiden

Miranda 031228 BF 100604
Svar på tråden BF Juni 2010!