Inlägg från: Ellie84 |Visa alla inlägg
  • Ellie84

BF Juni 2010!

0810 skrev 2009-12-07 10:43:56 följande:
    Ellie84; jag förstår hur du känner, man vill vara jättelycklig över graviditeten, men är så orolig. Jag var mer orolig i början, det börjar släppa lite nu (är i vecka 14). I mitt fall är jag övertygad om att oron beror på att jag redan är så lyckligt lottad att jag redan har en dotter som är frisk, och det känns så otroligt att jag skulle få vara med om det här igen. Innan dottern föddes trodde jag inte att jag skulle få några barn alls, och nu är jag snart tvåbarnsmamma om allt går som det ska. Det känns för bra för att vara sant helt enkelt!
    Jo BM trodde oxå att det kan bero på att man redan har ett barn.. Man vet vad som väntar men oxå att det kan gå fel..
    Går in i vecka 15 imorn och fortfarande orolig..
    Hoppas verkligen att det släpper snart..

Inge besök förrän v25 som omföderska??
    JAg har redan haft två, detta blir tredje..
    Kanske för att dottern är så stor..Hon fyller snart sex år (28 december)
  • Ellie84

God morgon flickor..
    Igår lyssnade jag på bebisens hjärta,så enormt tydligt och starkt det var..
    Mitt eget hjärta lugnade ner sig och ögonen tårades..
    Så underbart..

Jobbigt dock för jag vet inte riktigt vars jag är i grav..
    Enligt BM fick jag BF 4 juni först..
    Sen gjorde vi juh ultraljudet och då fick v 8 juni och igår hos BM så räknar hon fortfarande på 4 juni och sa att dom gör det fram till RUL så nu är jag längre gången än jag räknade med igen och kommer säkert bli tebaxflyttade då ytterligare en gång vid RUL..
    HM.. Jaja..

• Ellie84
    MaraFara skrev 2009-12-08 09:24:09 följande:
    Har sjukskrivit mig den här veckan.. Är sjukligt trött, mer trött än jag var i början av graviditeten.. Sover hela tiden om det finns möjlighet, ändå är blodvärden och järnvärden helt okej.. Äter järnrik kost, tar extra järntabletter men ändå sjunker järnvärdet.. Ont i huvudet är också ngt som hör till min vardag.. Sitter nu och väntar på att telefontiden ska börja hos Bm..
    Det är samma här..
    Bra värden men otroligt trött.
    Min BM sa att om det inte vänder snart så blir det utredning på tröttheten..
    Men jag hoppas det går över snart...
  • Ellie84

God morgon flickor..
    Idag har jag gått an och försökt städa här hemma..
    Det blir pota på en stund, sen sitta, pota på ochsitta osv..
    Nån som har likadant..

Ja ni är duktiga ni som bakar..
    Jag skulle vilja men orken finns inte riktigt..
    Bara att laga mat är nog..
    Får ta en stol och sitta på vid spisen för det blir för tradigt att stå..
    Känner mig lat och tjock..
    Måste komma ihåg att börja fota magen..
    Har gått upp 1.4 kg sen 5 oktober...

Hur går det för er med vikten??

• Ellie84

Jag gick upp 17 kg förragrav, och alla kilon kom sista 20 veckorna då jag spydde dom första 20 och bara gick ner..
    JAg vill inte göra om det.. HAr dock hunnit gått ner alla och lite till sen dess..
    Hon fyller sex år flickan..
    '
    Nu mår jag ganska bra så jag tror jag slipper gå upp allt på en gång.. Är i vecka 15 än..Byter till vecka 16 på fre/lör...
    Hoppas det blir bättre..

Pota på= grejja på

Snart helg..

Händer det nått spännande för er då..
    Här är det inget planerat till helgen..
    Blir nog rätt lugn helg..

Ikväll är det avslutning för dotterns gymnastik..
    Skönt..
    Är gode drygt sitta och titta på i 1 och ½ timme två kvällar i veckan..
    Sen är det julbord med jobbet,..MUMS!!!! Längtar och hoppas jag kan äta massvis.. VI har dock bara 1 timme och 45 minuter på oss...
    Får skynda långsamt

• Ellie84
    Thesso skrev 2009-12-09 09:20:31 följande:
    Har du problem med foglossning eller är det något annat som ger problem? Här kanske man oxå skulle ta tag i lite städning. Sonen fyller 2 på fredag och då blir det kalas. Hade tänkt stor städa i morgon när han är på dagis, är så mycket lättare då, men man kanske skulle börja lite lätt idag. Känns bara som att man kommer att få städa igen om man gör det för tidigt.. Herregud så lite du gått upp :) själv har jag gått upp ca 4 kilo sen jag blev gravid. Men det verkar stå still där nu iaf så det är ju skönt om det gör ett tag till.
    Jag det sa min BM oxå, att jag gott kunde gå upp lite till.. Men jag har ingen stress, vet att man går upp massvis sista tiden i grav..

Nä ingen foglossning men blir andfådd och får sammandragningar..
    BM sa dock att det var vanligt med SD såhär tidigt med andra barnet och att det blir värre för varje barn.,

Tur det bara blir ett till efter detta om vi har turen att kunna få fler..
  • Ellie84
    annanazell skrev 2009-12-09 13:33:31 följande:
    Hej alla. Idag skulle jag egentligen ha gjort abort, men har bestämt mig för att behålla det. Så jag skickade sms till honom att jag hade tid för abort idag men klarade inte av att genomföra det och att jag behåller barnet... Då fick jag till svar.... Jaha. jag har sagt vad jag tycker. och jag hoppas att du inte behåller barnet för att du tror att jag ska komma tillbaka. För om du nu har bestämt dej så blir det nog aldrig vi igen... Alltså han har blivit en hemsk människa och är helt kall ju.. Hur skulle ni tyda det smsét? Låter ungefär som att om jag hade tagit bort det så kanske han hade kommit tillbaka???
    JAg skulle tydadet som att han skriver så för att du ska TRO att han kommer tebax om du gör abort och därför välja abort och vips så har han vunnit och fått dig att göra precis som han vill men jag tror inte att han kommer tebax om än du skulle välja abort..
  • Ellie84

Jag har inge cravings..
    Bara sug, och det är olika från dag till dag, oftast så är det en specifik maträtt som jag är sugen på och då är det bara göra den för annars har jag svårt att äta..

Har inte direkt märkt nån stark hormonsväng..
    Bara att jag är grinigare och lättare blir stött och ledsen...

• Ellie84

Vad hände??

Åt nyss luch, värmde färdigrätt i mikron..
    Åt litegrann då jag inte var så jättehungrig..
    Hinner precis ställa ifrån mig maten så är det bara
    springa på toa och hinner knappt dit innan allt kommer upp
    igen.. jag mår juh inte illa så varför spydde jag..
    Nä, tror inte att ni vet varför..
    Lära bara skriva av mig då jag blev såhimla paff...

• Ellie84
    Sweetangel85 skrev 2009-12-10 12:28:46 följande:
    Exakt så blev de för mig i förrgår.. Skulle bara ta en sista klunk julmust osen resa mig.. mådde inget tilla eller nåt.. Sen gick jag några steg o jag kände att jag skulle spy, NU, apropå inget.. fick kuta in på toa oa spydde upp allt jag hade ätit.. heeelt weird jag vet, hehe konstigt
    Ja det kommer juh helt oförberett..
    Från ingenstans.. Jobbigt då man fått i sig och man vet att det är bra att få i sig..Då vill man juh behålla maten..
    Lyckades sova en stund nu iaf innan det var dags att hämta dottern från skolan..
    Ska snart börja med middag så det finn middag ikväll till sambo och barn..
    Jag jobbar ikväll..
    Nog för att han klarar att göra middag själv men hade tänkt göra lasangette och det tar juh lite tid.. Blir så sen middag för dom annars..
    Inte sugen börja med det, men men...
Svar på tråden BF Juni 2010!