Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

vitvåonågratill skrev 2009-11-23 23:59:26 följande:
    Måste berätta en kul sak som hände i Ullared när jag var där i lördags..stod och tittade på mammakläderna och då stod det två tjejer framför mig och tittade på dom kläderna med...dom var väl kanske i 17-årsåldern...dom står i alla fall och disskuterar den där blusen frenetiskt tills den ena tjejen vänder sig halvt om mot mig, tittar på min mage och utbrister till sin kompis "du, vi tittar nog på mammakläder"! Haha, inte trodde jag att min mage utmärkte sig SÅ mycket, visst svullen, men det var änna kul att höra den kommentaren ifrån några så helt okända! Haha!
    haha vad roligt Kul tt höra att man ser gravid ut Hittade du några mamma kläder sedan då?
    Min mamma var där nere för ett tag sedan och köpte 2 mamma linnen till mig, 1 svart och 1 gråttm och en munkjacka med snörning under bysten. Jättesköna kläder! Kommer jag få användning av i vinter
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Milliemolly skrev 2009-11-24 08:55:21 följande:
    känns det då inte bättre att avbryta i vecka 12 än i vecka 20?
    Så känner jag med. Och även om man väljer att behålla barnet så är det ju ändå bättre att få veta det förr, än senare. Jag vill hellre veta det innan, inte när bebisen kommer. Vill hinna förbereda mig isåfall och läsa på om sjukdomen/handikappet
  • stina84
    majess skrev 2009-11-24 10:14:09 följande:
    Ja faktiskt,men erkänner iaf min lite snea dubbelmoral
    haha! Du får skylla på graviditeten att den gör dig lite förvirrad
    Jag funderar på att ta den efter v.28, OM det fortfarande är aktuellt då. Då har de ju fått mer tid på sig att forska med
    Tror iofs att vi haft den. Dottern och maken tog ju vaccinet för 1 vecka sedan. Inte den minsta reaktion på någon av dem...Inte ens ont i armen...
  • stina84
    Martinis84 skrev 2009-11-24 11:48:22 följande:
    Gud vad ni skriver! Vad roligt!!Jag har inte haft tid att vara här inne på FL på ett bra tag. Jag har jätte problem med min mage. Någon mer som har det och hur löser ni det?Med problem menar jag att jag lätt blir förstoppad.
    Jag har lidit av förstoppning under hela graviditeten, det var mitt första tecken på att jag var gravid Eftersom att du är förstoppad under graviditeten och troligtvis kommer ha små bekymmer med dett nu ett tag kan jag råda dig att använda samma som mig. Jag köper hem något som heter laktipex från apoteket. Det är jättebra när man har åkt på långvarit förstoppning. Jag tar 1 påse om dagen och kan nu sköta magen var 2-3 dag. Eftersom tarmen arbetar långsammare under en graviditet så är detta jättebra! Det är ju inget laxermedel på det viset utan hjälper din tarm att arbeta i lagom snabb takt. Jag tycker verkligen du ska prova det. Det är inte äckligt heller. Jag tar det ihop med fil på morgonen
  • stina84
    majess skrev 2009-11-24 12:14:50 följande:
    jag oxå! har järntabletter som jag numer bara tar var tredje dag....fy va jobbigt!
    usch. Och järntabletterna gör ju inte saken bättre precis...
  • stina84

usch och fy för järntabletter... Jag åt det med dottern efter v.20. Jag som redan är förstoppad blev ju ännu värre. Då åt jag niferex... Hoppas jag slipper skiten denna gången.

• stina84
    Trojanen skrev 2009-11-24 14:16:38 följande:
    Jag kom att fundera på en sak, är parmesanost ok att äta? Det är väl ingen mögelost?
    jag hittade denna sidan:
    http://www.barnmorskegruppen.se/mat-och-halsa.html

Det ska gå bra att äta parmesanost Smaklig måltid
  • stina84
    Yossan skrev 2009-11-24 14:35:01 följande:
    Tillalla er som oroar er för att babyn i magen lever - här kommer ett tips! Köp en Angelsounds, en liten ultraljudsapparat (ca 300kr) som man kan lyssan på hjärtat med hemma. Fick hem min idag, och o boy vilken trygghet att kunna höra hjärtat picka på! Man slipper oroa sig för att barnet kanske inte lever. Värt SÅ mycket!Nu vet jag att det finns vissa ev. risker med ultraljud (om än närmast mikroskopiska!) och kommer bara använda den när oron blir för svår.Ville bara tipsa!
    Å vad mysigt att du hört bebisen! Vilken vecka är du i nu? Jag har ju andra bevis, jag känner ju bebisen
  • stina84
    Yossan skrev 2009-11-24 14:41:10 följande:
    Är i vecka 12. Känner inget än, men det kommer väl snart. längtar. Vilken vecka är du i? När började du känna?? Så mysigt!
    Jag gick in i v.13 idag. Kände första gången i mitten av v.12 Ja det är jätte mysigt!
  • stina84
    Yossan skrev 2009-11-24 16:21:00 följande:
    Oj, det var tidigt att känna! Vad häftigt, då kanske jag kan känna snart!
    Ja vi får hoppas det Hur tidigt kände du med första? Jag kände vid denna tiden när jag väntade dottern med I v.17 kände man när man la handen på magen
Svar på tråden BF Juni 2010!