Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Mollystar skrev 2009-11-23 13:11:37 följande:
    Vad många det är som ska gör KUB , är det för att ni är efter 35 eller har ni valt det själv??
    I vårat landsting så erbjuds numera alla att göra kub. Åldersgräns finns inte längre och det är helt kostnadsfritt.
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

winterfresh: VIlken fin bild!!! Ser ju ut som om den lill* vinkar till er ♥

• stina84
    annanazell skrev 2009-11-23 14:26:24 följande:
    hej tjejer... måste skriva av mig lite. Jag mår inte bra:( min sambo lämnade mig utan förvarning för ca 2,5 v sen:( Vi har varit tillsammans i 5 år och har en son på 3 år. Jag vet inte om jag ska behålla barnet eller inte. Vad tror ni att ni gjort? Jag såg ju fram emot detta barn. Vart hos barnmorskan, på VUL mm, skrivit här. Förberett mig liksom, ni fattar nog vad jag menar. Detta kom som en total chock för mig, fattar ingenting. Vi har ju till och med berättat för de närmaste att vi ska ha en till, åsså lämnar han mig. Det värsta är nog att han är så känslokall.. bara gråter...
    Men lilla vännen! Förstår att du mår skit och att du står inför ett svårt val nu. Som de andra skriver så är det bara du som kan avgöra vad du ska göra med barnet. Tror inte du behöver tänka på ekonomi, tid osv. allt sådant löser sig med tiden. Men eftersom du frågar vad vi andra hade gjort så kan jag säga som så att JAG hade behållt barnet. Har du något stöd från familj och vänner? Det är oerhört viktigt i en sådanhär situation!
    Ge det lite tid och försök att prata med honom. Ni har ju ändå ett barn sedan innan och han är verkligen skyldig dig en förklaring. Lycka till gumman
  • stina84
    Summer skrev 2009-11-23 14:27:57 följande:
    Wow, kan du redan KÄNNA?! :)Hur känns det?
    haha ja det gör jag Kände tidigt med dottern med. Var kring denna tiden
    Svårt att beskriva hur det känns. Men än så länge så känner man att det är långt inne i magen. Känns inte som bubblor eller spasmer i magen som man annanrs kan ha. Hur ska man förklara... Lite som små strykningar, som en fiskstjärt när den simmar, haha. Jag vet inte hur jag ska förklara. Men det känns ju verkligen inte jämt när jag ligger ner. Nu var det igårkväll när jag låg ner på rygg i soffan
  • stina84
    vitvåonågratill skrev 2009-11-23 14:32:59 följande:
    Om man inte går privat ja...för oss kostade KUB 1800:- nämligen så eftersom jag är under 35 och inte tillhör den direkta riskgruppen för att få ett barn med DS och vi nog ändå inte skulle ta bort ett barn även om vi fick veta att risken att h*n har DS är stor, så valde vi istället att boka in ett till tidigt UL i v 13 (dvs nästa vecka) för 500:-.
    Jo jag vet att det är olika från landsting till landsting. Menade bara hur det är hos oss
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-23 14:48:34 följande:
    Fick man inte lära sig på barnmorskeskolan att alla har olika långa cyklar? Irriterande.. Gillar inte henne speciellt men har ingen ork och lust att byta. Det går bra ändå, det får funka.. Ska bli najs att få säga att jag hade rätt sen=)
    Äsch, det är väl inget att haka upp sig på. Samma med min BM. Jag har en cykel på 26 dagar och har även jag kört med ÄL stickor. Vi har helt olika BF datum. Jag räknar efter mitt, hon sitt. Spelar ingen roll, bebis lär förmodligen ändå inte komma ut på BF dagen
  • stina84
    annanazell skrev 2009-11-23 14:47:40 följande:
    Han blev lite chockad, men ändå glad. Berättade för sonen att han skulle få ett syskon och att han hoppades att det skulle bli en pojke. Alltså jag hade ingen aning om detta. Han sa att han inte kände som förr för mig och ville att de skulle vara slut. Och att det hade börjat känt så för en månad sen. Och det gör mej så galen att han bara kan ge upp allt utan att kämpa och sätta sig ner och prata. Det är ju ett hemskt svek det han gjort lämnat mig när jag behöver honom som mest:( För det är klart att man har dåliga månader och känslor går upp och ner i ett förhållande. Men han har liksom bara gett upp och är helt känslokall mot mig. Han har flyttat till sina föräldrar. Men fått veta att han letar lägenhet. Det gör så jävla ont.
    1 månad är ju inte speciellt lång tid. Sedan vet jag inte om det är typiskt karlar att göra såhär. Om ett problem uppstår i ett förhållande så pratar man om det och löser det tillsammans! Man kan inte ensam lösa ett problem i ett förhållande, vilket karlarna verkar tro. Tycker du ska ställa krav på honom att ge det en chans, gå på familjerådgivning. Ni har ju ändå ett barn tillsammans. Hälsa honom det att även om han inte anser sig vara skyldig dig det så är han skyldig sin son det!
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-23 14:54:26 följande:
    Det är nog hennes sätt att bara strunta i vad jag har att säga som irriterar mig.. Och som hon är.. Men men..
    tror det är våra gravidhormoner som gör oss extra känsliga och lättretliga med Tror många är sådana. Även på när jag var på gyn och när jag bokade tid för kub så ignorerade de mitt BF datum och gick efter sista mens.
  • stina84
    annanazell skrev 2009-11-23 19:15:59 följande:
    Någon som vet vart man kan kontakta någon då? Ska jag ringa min BM? Ska på abortsamtal på onsdag och prata i alla fall och göra VUL igen....:(
    du kan även kontakta din bvc sköterska som du har till sonen. Hon kan hjälpa dig så du kan få komma i kontakt med en psykolog. Usch vad jag lider med dig gumman...
  • stina84
    majess skrev 2009-11-23 23:21:38 följande:
    idag har jag varit totalt dubbelmoralisk! jag som varit sååå anti vaccination har vaccinerat mig!!!! fick faktiskt lite panik med alla dödsfall,hjälplungor,koma,muterande virus som gräver ner sig i lungorna.....så jag tog den o kände iaf den lättnaden att den kritiska "byggfasen" i fostret redan är skedd..så jag har iaf inte orsakat ngra missbildningar.min arm känns som efter ett hårt träningspass på gymmet,menn jag ångrar mej faktiskt inte,kändes rätt gött
    Skönt att du fattat ett beslut som du mår bra av
Svar på tråden BF Juni 2010!