annanazell skrev 2009-11-23 14:26:24 följande:
hej tjejer... måste skriva av mig lite. Jag mår inte bra:( min sambo lämnade mig utan förvarning för ca 2,5 v sen:( Vi har varit tillsammans i 5 år och har en son på 3 år. Jag vet inte om jag ska behålla barnet eller inte. Vad tror ni att ni gjort? Jag såg ju fram emot detta barn. Vart hos barnmorskan, på
VUL mm, skrivit här. Förberett mig liksom, ni fattar nog vad jag menar. Detta kom som en total chock för mig, fattar ingenting. Vi har ju till och med berättat för de närmaste att vi ska ha en till, åsså lämnar han mig. Det värsta är nog att han är så känslokall.. bara gråter...
Men lilla vännen! Förstår att du mår skit och att du står inför ett svårt val nu. Som de andra skriver så är det bara du som kan avgöra vad du ska göra med barnet. Tror inte du behöver tänka på ekonomi, tid osv. allt sådant löser sig med tiden. Men eftersom du frågar vad vi andra hade gjort så kan jag säga som så att JAG hade behållt barnet. Har du något stöd från familj och vänner? Det är oerhört viktigt i en sådanhär situation!
Ge det lite tid och försök att prata med honom. Ni har ju ändå ett barn sedan innan och han är verkligen skyldig dig en förklaring. Lycka till gumman