Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

Sweetangel85 skrev 2009-11-28 20:21:08 följande:
    hehe ok jag var inne för o kolla för npn vecka sen tror jag, men såg aldrig bilden, då vårat internet schabblar sig emellanåt.. men ska in o kolla igen då spännande o se ditt SF-mått sen då, om de växer på i samma takt, kanske tvillingar, hihi? Eller så kanske de inte står helt rätt till i min mage, kanske inte växer som de ska, för skiljer ju ändå lixom 2 dm på oss o vi e i samma vecka?
    haha ja fast den går bara upp till naveln på morgonen när blåsan är full med urin, annars går den ungefär  lite mer än halvvägs Tvillingar vore väldigt välkommnande, fast tror inte det är 2..
     Tror inte du behöver oroa dig. Det är nog bara olika från kropp till kropp. Finns ju de kvinnor som går en el graviditet utan att det knappt syns på dem att de ska ha barn, medans andra tror man gått över tiden redan i v.30
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Sweetangel85 skrev 2009-11-28 20:21:08 följande:
    hehe ok jag var inne för o kolla för npn vecka sen tror jag, men såg aldrig bilden, då vårat internet schabblar sig emellanåt.. men ska in o kolla igen då spännande o se ditt SF-mått sen då, om de växer på i samma takt, kanske tvillingar, hihi? Eller så kanske de inte står helt rätt till i min mage, kanske inte växer som de ska, för skiljer ju ändå lixom 2 dm på oss o vi e i samma vecka?
    Glömde säga det med att jag sa på KUB på onsdag, ska kolla med den BM som gör UL då (om jag kommer ihåg) om det är vanligt med så stor livmoder redan
  • stina84
    Sweetangel85 skrev 2009-11-28 20:34:47 följande:
    Ah så du skulle kunna tänka dig tvillingar? eller ja, de får man väl ta med i beräkningen meeen, du förstår nog vad jag menar? Har själv enäggstvillingar till systrar o fuuuulllt med tvillingar på både min mammas o pappas sida, o även min mans mamma o pappas sida har.. men jag vill inte ha tvillingar, hehe Jo, de e sant som det e sagt.. e väl bara nu i början som jag tänkte på de lite mer, ananrs så e de ju sååå individuellt verkligen!!
    Ja, jag skulle tycka det var mysigt" Känner ett par stycken som har tvillingar och alla säger att visst är det mer jobb men vilken glädje Dottern min är ju ganska stor då med, lite över 3 så hon kan ju hjälpa mamma
    Roligt med så mkt tvillingar i släkten Du ska inte ha det nu då?
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-28 20:49:02 följande:
    Jag frågade min BM på inskrivningen och hon sa att det va väldigt vanligt att det syns som vi beskriver det på morgonen, och det brukar komma kring tolfte veckan.. Säger ju dock inte så mkt om hur stor livmodern är iofs.. Vet inte hur längesen det va vi upptäckte detta på morgonen? Jag har iaf märkt att min har växt under tiden. Känns som man är GRAVID på morgonen, sen när man har kissat så är det inte ens en bula för mig=(
    Aha, skönt att få det bekräftat. För om det inte är bebis veti sjutton vad det är alltså Världens största och ojämnaste urinblåsa? skämt åsido
    Kommer inte ihåg när jag märkte det för första gången, men det ä säkert 2 veckor sedan... Jag har kvar en liiiten bula efter jag kissat, jag känner den tydligt fast den ligger längre ner under "fläsket"
  • stina84
    Summer skrev 2009-11-28 20:50:06 följande:
    Jo, så kanske det är. Känns bara som en splittrad tråd om jag jämför med mina andra två :)Jag har KUB på onsdag så du får jag ju göra ett VUL men det är det jag är så nervös inför, när det känns såhär...Du är väl bara några dagar före mig? Känner du igen dig? Har du haft spökveckor eller känner du dig gravid varje dag?
    Jo visst är det så. Sedan finns det de som BARA skriver om sig själva och aldrig pratar med andra. Känns lite som om de tror att det är en EGO tråd.. Jag har ju med KUB på onsdag, är jätte nervös! Har inte känt några mer fosterrörelser på ett par dagar nu... När var det du var beräknad? Jag är i v.12+4 med BF 7/6. Känner mig bara gravid på morgonen har annars inga symtom.. Eller jo, de senaste dagarna har jag märkt att jag börjat få sammandragningar... Så ledsen över detta. Hade jätte ont av det förra graviditeten och det känns inte kul att det börjar såhär tidigt... Har annars inte kännt något på säkert 3 veckor...
  • stina84
    Joggi skrev 2009-11-28 20:52:25 följande:
    På tal om tvillingar så - JA TACK! Fasen va mysigt..Och jag vill så gärna ha 2 barn, men vet inte om jag vill vara gravid igen med tanke på att man har LEGAT med illamående i 7½ veckor.. Så det skulle vara perfekt med 2 direkt=) Har alltid fascinerat mig av tvillingar=)
    Jag är precis likadan! Och det med gravidkrämpor. Man glömmer! Samma med förlossningen, man glömmer hur ont det gör! ANnars skulle man bara skaffa 1 barn/ hem
  • stina84
    Smoky Barrett skrev 2009-11-28 22:11:57 följande:
    Hej på er tjejer!Jag har inte skrivit något på flera veckor, jmen ag har läst flitigt i tråden varje dag. Har kännt att jag inte haft så mycket att tillföra. Är kanske mer den snokande typen. ;DNu är jag i v 14 (13+1) så det känns superskönt att ha klarat 13 fulla veckor.Har kännt mig som många andra här ganska ogravid, men nu börjar magen växa och alla ser direkt att jag är gravid. Var ju inte direkt smal från början heller iofs. På jobbet är vi ju som sagt fyra stycken som är gravida nu och det är supermysigt att sitta och prata graviditet och bebisar tillsammans. Mina patienter däremot tycker det är mycket märkligt att det helt plötsligt springer omkring fyra tjocksmockar på avdelningen. Känns som en evighet tills jag ska tillbaka till mvc, inte förrens den 20 januari.. Men jag har ju UL att se fram emot den 4:e januari! Mycket spännande!Kram på er!
    Hej! Ja det stämmer, har inte sett dig här inne på ett tag. Allt bra med dig?
    Roligt att ni är så många på jobbet som ska ha Förstår att det blir mkt bebisprat hihi
  • stina84
    Milliemolly skrev 2009-11-28 22:46:59 följande:
    Hej, kanske lite ego men måste berätta vad härligt det var att se den lill* idag på KUB. Den busade, snurrade runt, vinkade, sög på handen, gjorde v-tecknet osv. Vi fick många bra bilder på cd. Ikväll har jag dessurom känt den flera gånger. Vi har dessutom börjat berätta Känns skönt - syns rejält på kvällarna nu och jag är trött på alla bylsiga blusar. Lycka till ni som har KUb framför er. Vi får hem ett brev i slutet av veckan med resultatet av hela testet. Det vi fick nu efter UL var helt OK.
    Å vad mysigt! Jag ska på kub på onsdag och längtar som bara den Jag har inte kännt bebis på ett par dagar nu, kul att du känner så mkt! Men det kommer nog snart tror jag Kommer ihåg med dottern när jag var i v.17 så syntes sparkarna utanpå magen. Många känner ju fortfarande inga sparkar då..
    Skönt att det gick bra denna gången på kub för er ♥ Ni kommer säkert få jätte bra besked på¨fredag
  • stina84
    Sweetangel85 skrev 2009-11-28 22:49:43 följande:
    Måste bara fråga hur ni känner av sd så här tidigt, allså hur känns dem då? som vanligt? eller mensvärk?jag fick sd från v.17 me sonen osen hade jag de fleera ggr /dag fram tills han föddes..
    De känns precis som vanliga SD. Fastdet syns ju inte än på magen för den är ju inte så stor, men det känns precis likadant och jag måste stanna upp och vila för att det ska släppa av.  Jag fick sd med dottern i v.18 och hade som du, det pågick graviditeten ut och jag hade väldigt ont av det.. Kunde inte ens vända mig i sängen utan att jag fick sd... Ledsen att det kommer så tidigt denna gången, man är ju rädd om bebisen...-
  • stina84
    mejola skrev 2009-11-29 10:42:16 följande:
    godmorgon ladies!känner igen mig i de ni skriver. Man orkar verkligen ingenting, vissa dagar tar de en timme att tvinga upp mig själv för att ta mig till skolan, jag är hela tiden på gränsen till att ringa in och bara sjukanmäla mig, det har man gjort en gång men oj så mycket jag missade så de var nog bara smått bra att jag hamnade lite efter så man inte gör om det igen. <BR>Orkar inte städa så det ser ut som hej kom och hjälp mig här hemma. Buren till kaninen stinker apa, bör städa de varje dag men nu blir de mer var fjärde dag. Känner mig hemsk.
    Man får se det som att det är en kort period i livet det ä såhär. Vi får ta igen det sedan
Svar på tråden BF Juni 2010!