-
Välkommen hit! Ja, här skrivs så man får spader när man ska försöka läsa ikapp! Jobbar inte ni andra på dagarna?MalouG skrev 2009-10-30 15:16:45 följande:Låter mig ges tillkänna här.. Har läst hela tiden, men inte vetat vad jag ska skriva, plus att jag verkar missa alla samtalsämnen, så fort nått kommer upp så hinner nåt annat dyka fram innan jag hinner skriva. Men försöker mig på det nu... Kan säga att jag enligt FL precis gått in i v9 (8+1)Har mått pyton i två veckor med Seaband, som hämmat lite, men inte allt. Dock nu denna vecka klarat mig utan Seaband och bara mått lite illa när jag behövt äta. Skönt. =)På de frågor som ligger i luften nu om att berätta och sex så kan jag svara: Vi har berättat för hans lillasyster och tre bekanta till mig. Annars är det ingen annan som vet. Även om allt står på min blogg, så är det ändå ingen familjemedlem som vet då dom ej läser den. =P hehe... Sexdelen ligger bra till. Har en eller två gånger i veckan. Och illamåendet har lyckligtvist inte kommit emellan. Gissar på att inget i grav kommer göra det då vi har ett "för bra" förhållande. =)Åker utomlands imorn en vecka med honom och två kompisar, så dom lär nog få reda på att man är på tjocken då.Oj, blev kanske lite långt... Men men... Hej på er alla iaf. =)
Ha en skön utlandsresa!
-
Då var helgen snart till ända och en ny arbetsvecka stundar. Fattar inte hur man ska orka jobba ända till våren!?
Är så less på det och vill bara vara hemma hos killen min (är särbo ett bra tag till) men vi får stå ut med att bara ses på helgerna...
Är även nervös för min inskrivning på tisdag med tillhörande VUL. Är så rädd att något ska vara galet...
Gällande svininfluensavaccinet så har jag inte bestämt mig än, men igår stod det i tidningen om en 25-årig gravid kvinna som vårdas i respirator på infektionskliniken i Gbg (östra) så visst funderar jag på att ta det framöver.
Mammakläder är snart nödvändiga här med. Har redan köpt en kjol och ett par byxor på tradera, så dom finns när dom behövs. Även trosor börjar bli dags att skaffa större, mina klämmer på magen! Ska till GeKå´s i Ullared i december så då kikar jag på mer där sen.
Lukter ja...har starkare luktsinne men känner inte "spök"dofter....men diskarman inte upp efter maten direkt så kan jag knappt vara i köket sen för då kräks jag nästan av all gammal-mat doft!
Just nu stinker det lök från tacosen igår....så det blir gasmask på och diska snabbt så ungarna snart kan få frukost!
För övrigt så kan jag inte äta stora portioner vilket väl e ganska bra, och sugen på mat är jag inte heller,men äta måste man ju. Svår balansgång det där!
Nu ska jag umgås med min goding innan det bär av hemåt igen! Iofs sover han men jag ska allt överraska med fin frukost idag!
-
På tradera fanns nog en del stora mammabyxor. Jag har 46 i vanliga fall och köpte där i strl xl. iofs inte provat dom än men....Thesso skrev 2009-11-01 11:20:38 följande:Idag gick vi in i v 9. Känns skönt att v 12 närmar sig. Längtar till att få berätta för alla!!Letade fram dom gamla mammabyxorna idag. Gissa om det var skönt att få på sig dom.Det enda dumma nu är ju att man inte kan ha på sig dom så det syns att det är såna byxor utan jag får ha en lång tröja så inte mudden syns.Har försökt hitta nya byxor på HM men det är skit svårt när man är större. Har normalt 48-50 i byxor och så stora mamma byxor finns banne mig inte. Sen blir jag lite snål och tycker att 600:- är lite mycket för byxor som man inte har så länge..Någon som har tips på var man kan hitta billiga och stora mammabyxor? -
Vi har inte alls pratat om namn redan...vill först göra VUL på tisdag, sen kanske man kan börja slappna av lite och då kan börja prata om det lite lätt...
-
Kanske kan hitta något här: www.svenskanamn.se/Mamsterbabe skrev 2009-11-01 09:56:54 följande:Vi gillar namnet Ian på en pojke, & Alicia om det blir en flicka :) Det spelar ingen roll vad det blir, men jag tror på pojke.Har någon några fler namnförslag? Usch vaknade ett antal ggr av illamåendet inatt, hu! :( -
Ul-bilder som man INTE gör något med bleknar och blir vita tillslut...så jag har alltid laminerat dom vilket har behållt dom som dom var från början.0810 skrev 2009-11-02 12:57:31 följande:kela81: Tänk på att det finns en risk att UL-bilder blir förstörda av scanning eller kopiering (eller laminering om någon tänkte göra det)... Scannade in mitt första UL med dottern och det har blivit missfärgat (de vita partierna har blivit röda). Nu har vi som tur är fortfarande bilder kvar från vårt andra UL som inte är förstörda. -
FÖRLÅT...jag har scannat in dom först, och skrivit ut kopior som jag sen laminerat...inte laminerat orginalet alltså! Scanna dom har jag alltså aldrig haft problem med att göra....vitvåonågratill skrev 2009-11-02 14:25:00 följande:Ul-bilder som man INTE gör något med bleknar och blir vita tillslut...så jag har alltid laminerat dom vilket har behållt dom som dom var från början. -
Jag är trött och så omotiverad på mitt jobb....kommer det vara såhär resten av graviditeten? Har ju varit sjukskriven nästan hela graviditeten dom två andra gångerna så jag har ju ingen aning alls....vill så gärna stå ut till i april då jag hoppas kunna få HP vilket iofs inte alls är säkert pga mitt yrke men jag har vissa saker som jag ska trycka extra på som andra med mitt yrke oftast inte har vilket jag hoppas kan påverka positivt. Saken är den att jag först när jag slutar jobba kan flytta till pappan till barnet, vilket kanske oxå påverkar mig och gör mig mer omotiverad att jobba vidare....vill ju helst bo med honom NU och dela alla graviditetsdagar med honom, inte bara dom få då vi kan hälsa på varann!
Svammel...ville bara få ur mig lite tankar...sitter just nu och är toknervös med då det imorrn är dags för inskrivning och VUL...är så rädd att något är galet. Har varit med om en ofostrig graviditet, mellan mina två andra barn, som upptäcktes på UL i v 12 och som jag sedan fick skrapas för då kroppen inte ville fatta att den skulle stöta bort det så det gör mig såklart extra nervös....håll gärna en tumme eller två för mig imorrn!
Ha en fortsatt bra dag allihopa! Trots skitvädret som i alla fall är här på västkusten! -
Hemma från Barnmorskegruppen (Gbg) och inskrivningen. Dom var uppdaterade med tekniken så det var inget VUL utan ett vanligt UL på magen dom gjorde. Jag var ju enligt FL´s uträkning 8+5 idag men dom daterade till 8+3 så det stämde ju ändå ganska bra. Men hon sa att eftersom min urinblåsa inte var så full så var det lite svårt att se ordentligt. Men lilla bus låg där så sött och hjärtat pickade på! Är så glad! Toppen BM med! Har bokat in ett till tidigt UL den 1 dec pga min starka oro att något kanske går fel innan vecka 12, och sen är RUL i början av januari!
Nu ska jag vila lite! Läser ikapp mig ikväll efter massa inbokat som jag ska iväg på sen! -
Vi bestämde oss idag att inte göra KUB. Får ju bekosta det själv för det första eftersom jag bara är 34 och då tillhör jag inte gruppen som har ökad risk för att få ett barn med DS. Risken är lika stor nu som när jag var 24 år sa BM. Och eftersom jag inte tror att jag kommer göra abort även om det visar sig vara hög risk för att få ett barn med DS så kändes det som att kasta pengarna i sjön och vi bokade ett vanligt UL till istället som vi gör i v 13.
För er som inte hänger med i förkortningar...klicka på en förkortning i ett inlägg så kommer ni till en sida med förklaring vad alla förkortningar betyder. Nästan alla iaf!
RUL betyder iaf rutinultraljud!