Inlägg från: vitvåonågratill |Visa alla inlägg
  • vitvåonågratill

BF Juni 2010!

Yossan skrev 2009-11-08 22:52:39 följande:
    Förresten tror jag att vår katt har något slags 6:e sinne. Han var den första som visste att jag väntade sonen - låg och sov på min mage, var jätte"knäig" och nu är han likadan. Annars är han mest en "ligga bredvid katt". Någon annan som märkt att husdjur beter sig annorlunda när man är gravid?
    Märkte det när jag väntade mitt första barn, men då visade han istället när det var nära inpå förlossningen...mot att aldrig legat i min säng låg han ofta på magen och jag sa att han känner nog på sig nåt, och mycket riktigt födde jag dagarna efter!
  • vitvåonågratill

Jag kopplar inte disskusionen om omföderska...vadå man är omföderska efter 7 år? Omföderska är man ju hela tiden om man redan fött ett barn innan och ska föda fler. Sen kanske kroppen efter ett visst antal år "glömt av" graviditeterna så att man då INTE räknas som omföderska längre, men ni skrev kanske bara fel?

• vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-09 11:58:49 följande:
    Önskar jag gillade sushi, kanske måste testa det igen för det är väldigt länge sen jag gjorde det och tydligen var det inte den bästa vi åt då.Ja kroppkakor är makalöst gott. Men har du inte möjlighet att göra dom själv? Om du gör dom utan innehåll och steker lite bacon till när du ska äta dom så är det mycket lättare. Kanske man skulle ta och göra det till middag idag. Åhh så sugen jag blev!
    Min och min kärleks hemmagjorda sushi är nåt så in i hästeväg god! Den borde du prova! Hihi!
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-09 13:13:59 följande:
    Vad har ni i den och hur gör ni?Eller var det en inbjudan :)
    Thesso, du bor väl i Gbg eller nära Gbg? Ni får väl komma ut framöver och provsmaka såklart!!!! Vi har ju allt som man brukar ha....men utan den råa fisken till mig nu då! *ler* Avocado, gurka, räkor, krabba om vi har fiskat det, morot, crabsticks osv osv.
  • vitvåonågratill

Ang influensan fick jag idag veta att en jag jobbar med har varit utsatt för ett troligt fall av svininfluensa i helgen...sådär skoj! Är inte vaccinerad ju...men tänkte nog göra det den 8 dec då BMG har sin nästa gång för det då, som jag kan gå på. Hoppas INTE denna person blivit smittad och isf smittar oss...

• vitvåonågratill

Fargoli: Kul! Grattis!

Made In Taiwan: E nog bara om man haft graviddiabetes tidigare som man gör det tidigt..antar jag! Eller om provet för det visar att man behöver kolla extra! Har inte själv gjort det heller...och förra graviditeten gjorde jag det inte alls...eftersom mitt sånt värde alltid låg bra!

• vitvåonågratill

Yossan: Ooops....mina kollegor får veta av chefen imorrn...av olika anledningar vill jag inte berätta själv. Jag tror inte dom kommer reagera så positivt och jag kommer troligen ha ett helvete på jobbet resterande tid men av olika andra anledningar är det ändå viktigt att det kommer ut. Kan inte förklara och beskriva för mycket för då röjer jag mig här inne vilket jag inte får göra innan jobbet och några andra vet...men snart så....men visst är det jobbigt!!! Kram på dig! I juni snusar vi bebis och kan skita fullkomligt i våra kollegor! Som DÅ inte längre kommer vara mina kollegor då jag ska säga upp mig med...

• vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-09 16:11:37 följande:
    Japp, bor i norraste norra Ale. Får nog ta och försöka mig på det där nån dag. Mannen tror jag däremot kommer sätta sig tvärt mot det tyvärr.
    Vi får ta en gravidosaurusträff och tillverka sushi en dag framöver annars!
  • vitvåonågratill

Miss Johanna skrev 2009-11-09 17:12:22 följande:

Hej på er!Min dag började inte så bra. En timma efter frukost så fick jag springa på toa och spy! Fy fasen vad äckligt det var. Har mått väldigt illa nu senaste veckorna, men har lyckat att inte spy, men idag kom det. Hoppas verkligen att det inte håller i sig. Men en annan positiv nyhet är att jag var på mitt första VUL idag och fick se mitt lilla krabats hjärta Sååå skönt att veta att det är ok trots blödningarna jag haft. Nu ska jag försöka njuta av att vara gravid. Har berättat för min familj nu också, så det är skönt att kunna dela glädjen med dom.
    Vad härligt! Ja, inte att spy alltså utan VUL:et!
  • vitvåonågratill
    hepalima skrev 2009-11-09 17:13:52 följande:
    Å då skulle jag vilja vara med, har aldirg ätit det i sverigt. (Provade i kina men det tyckte jag inte om) Men jag älskar ju ris å fisk mm så det bode ju vara gott tycker jag..
    Jamen visst bodde väl även du nära Gbg? Klart vi måste göra en sån träff då! Vi kan väl träffas flera gånger med olika teman varje gång! Jag är en träff-narkoman så jag e gladeligen på!
Svar på tråden BF Juni 2010!