Inlägg från: vitvåonågratill |Visa alla inlägg
  • vitvåonågratill

BF Juni 2010!

Thesso skrev 2009-11-05 13:51:49 följande:
    Här, i Ale och i Göteborg, är det inte gratis. Kostar 1800:- om man vill göra KUB test.
    Men det är nog bara för oss som går privat och som inte är över 35....är man över 35 och går på vanlig mvc så tror jag det är gratis även i Gbg!?
  • vitvåonågratill

Har uppdaterat med mina uppgifter i BF-listan med nu!

• vitvåonågratill
    Golvmoppen skrev 2009-11-05 20:38:45 följande:
    Har också skrivit in på listan var jag bor.Var på inskrivnning idag och fick se Kotten på UL, allt såg bra ut. 10+0 idag.
    Härligt, grattis!
  • vitvåonågratill
    MumTwins skrev 2009-11-05 22:03:25 följande:
    Jag var på akuten innan ikväll på grund av mina blödningar och eftersom att jag blött mer idag än vad jag brukar. Jag fick ett nummer till gynakuten så ska ringa dem imorgon och få en tid så de kan kolla vad det beror på. Jag hoppas verkligen att allt är bra med det lilla livet där inne.Får hålla tummar och tår!!
    Hoppas det går bra för dig! Håller tummarna!
  • vitvåonågratill

Morrn!

Mitt illamående är nu mycket bättre...har blivit bättre för varje dag denna veckan! Så skönt! Så nu får jag iaf i mig frukost utan att kämpa allt för mycket! Men som alltid...så fort ett symptom fösvinner så blir man nojjad...gah!

Ikväll ska jag och min älskade på restaurang! Ska bli mysigt! Och sen ska vi bara mysa hela helgen!

Ha en bra fredag tjejer och klappa magarna!

• vitvåonågratill
    mithrandil skrev 2009-11-06 08:05:04 följande:
    Hej tjejer!Jag har tidigare inte riktigt vågat ta mig hit. Ni skriver så otroligt mycket, men nu är jag trött på alla trådar som dör ut så jag tänkte att om jag inte är med i en massa småtrådar utan bara i en enda stor kanske jag hinner med ändå? Vi får se hur det går.Jag har en son som är född i mars i år och nu är bebis beräknad till den 29 Juni ungefär. Kommer nog aldrig hinna läsa ikapp mig men ska försöka lite smått.Hur mår ni alla?
    Välkommen! Är det någon tråd där tempot är högt så är det i denna! Så var inte borta mer än max en dag härifrån! *ler*

Jag mår faktiskt ganska bra nu! Trött men tror det mer beror på förkylningen just nu! Själv?
  • vitvåonågratill
    Thesso skrev 2009-11-06 08:28:14 följande:
    Jag håller med. Så fort man mår bra så blir man oroligt. Hel snurrigt!Gud så mysigt det lät med resturang och bara mysa! Gubben har nog blivit sjuk igen så det får på sin höjd bli pizza i det här hushållet ikväll.. Hade så gärna gått på bio eller så.
    Pizza är inte fy skam det heller, trist med sjuk sambo hos dig dock! Hoppas han snart är på benen igen, dom kan ju bli sååå ynkliga när dom är sjuka!
  • vitvåonågratill
    Bustrollen skrev 2009-11-06 08:49:35 följande:
    Har gått 9 hela veckor idag...lalalalala Alltid ngt positivt med denna dag
    Och imorrn går jag in i vecka 9+0 så vi är väl nästan lika långt gånga då va!? Tänk om det bara kunde gå snabbt till RUL nu iaf..då börjar man se det mer, man har fått ett fast BF datum och förhoppningsvis fått se att allt är bra med bebis och då vet dom flesta även att man är gravid, dit längtar jag till max nu!
  • vitvåonågratill
    hepalima skrev 2009-11-08 19:59:52 följande:
    Jag förstår hur man går till väga men vad är det man ser mer på ett VUL? som man inte ser på ett UL? Majess : Va underbart att få se bebisen. Längtar så till på onsdag då det är min tur.. Är nog i "spökveckan" för jag känner inget och det ororar mig något inormt.. För er som mår illa så vet jag precis hur det känns.. va liggandes i 2 veckor men nu mår jag så himla mycke bättre. Vilket natuligt vis är underbart men samtidig är jag väldigt orolig.
    VUL görs oftast i den tidiga graviditeten och UL senare...förr (när jag fick mina andra två barn) så kunde man inte se något på UL om man inte var i v 11-12 nånting, så då gjorde dom alltid VUL innan dom veckorna om man skulle kolla. Nu när jag gjorde hos BM förra veckan, i v 8+3 var jag den dagen, så gjorde dom UL så tekniken har tydligen gått framåt på en del ställen!

Herreguuud vad ni skrivit i helgen!!!! Har haft fullt upp! Min kärlek har varit hos mig och vi har varit på restaurang, besökt mina föräldrar (och berättat för dom med), hälsat på kärlekens kompisar som bor nära mig osv osv, så jag har inte hunnit in här alls!

Nu är det dock återigen e trist och tråkig arbetsvecka framför mig, är så less på det så jag vet inte hur jag ska orka stå ut tills man går på HP (om man nu får det beviljat) eller F-ledigt...söndagsångest har jag aldrig haft på detta jobbet men nu är den där...

Har inga direkta symptom heller...stramar och spänner i magen, lite ont i fogarna men annars mår jag toppen! Längtar till tidiga UL som vi bokat in den 1 december...då kommer jag vara i v 13 och är allt bra då så SKA jag försöka slappna av sen!
  • vitvåonågratill

Finns ju ofta något som kallas mammasushi annars, dvs utan just den råa fisken i...den käkar jag nu under graviditeten, för att vara garanterat säker på att inte äta nåt som är fel! Sen är jag inte så sugen på fisk heller utan är mer ute efter själva riset och soyan! Sushi betyder ju "surt ris", så rå fisk är eg. inget som kännetecknar just sushi utan då heter det istället sashimi har jag fått lära mig på senare tid! Så avstå just der råa om ni känner er osäkra, avokade, gurka, crabstick osv osv är ju NOG så gott i sushin tycker jag!

Svar på tråden BF Juni 2010!