• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • hoppfull trots allt

Usch vad besvärligt och jobbigt för er som har ont och ändå värre för er som jobbar! Förra grav hade jag jättebesvär, jobbade inom industri med tunga lyft och konstiga ställningar halvägs in i trånga maskiner och spring på betonggolv.. dessutom 3 skift med 12 tim pass, nätterna var hemska redan innan man var gravid, minns att jag stönade med att jobba trots att jag hade så ont så jag grinade på jobbet och direkt när jag blev sjukskriven så blev det i stort sett bra så jag hoppas för eran skull att ni blir sjukskrivna..
    Jag håller på och tjatar om stödbältet från gula rehab men jag kan verkligen rekomendera det!

Hoppas det gått bra för er som haft rul idag!

• Pepparkaksdeg

Kolla in minimundus.se!
    Dom har allt möjligt bra!
    Jag hade ett "babybelt" därifrån min förra graviditet. Funkade som en jätteskön BH ,fast för magen. Avlastade även korsryggen sen när man blev riktigt tung!
    Har även amnings BHar i alla tänkbara strl
    Och stödstrumpor

• hemljuvahem

Jag har riktigt ont i ryggen, var tvungen att gå hem i mitten av förra veckan för jag kunde knappt gå framåt..

Undrar hur det blir för mig, jobbar som stewardess på båt, och inom hotellstäd... vi har långa dagar på 11timmar och 7-dagars perioder.. mycket böj med bädd och städ och tunga överkojer som ska lyftas/bäddas, vi brukar få full HP när vi jobbar till sjöss pga vibrationerna i fartyget samt vårat belastande yrke .. .så hoppas verkligen jag blir beviljad det också.. Är stor sedan innan och mina bröst har växt till spränggränsen, antar att det är tungt för ryggen..

Men vad jag läser så är det inte bara jag härinne som lider av ont just nu

hoppfull trots allt skrev 2010-01-11 17:26:17 följande:
    Usch vad besvärligt och jobbigt för er som har ont och ändå värre för er som jobbar! Förra grav hade jag jättebesvär, jobbade inom industri med tunga lyft och konstiga ställningar halvägs in i trånga maskiner och spring på betonggolv.. dessutom 3 skift med 12 tim pass, nätterna var hemska redan innan man var gravid, minns att jag stönade med att jobba trots att jag hade så ont så jag grinade på jobbet och direkt när jag blev sjukskriven så blev det i stort sett bra så jag hoppas för eran skull att ni blir sjukskrivna..Jag håller på och tjatar om stödbältet från gula rehab men jag kan verkligen rekomendera det!Hoppas det gått bra för er som haft rul idag!
    Har sett det bältet som folk säljer begagnade på tradera, funderar på att införskaffa mig ett sådant.. :)
  • stina84

Hörni, måste fråga er här inne. Har ett tjejnamn som jag är sugen på och vill veta vad ni tycker VÅran dotter heter ju Salome och vi vill ha ett till ovanligt namn. Har fått Naomi på hjärnan, vad tycker ni om det?{#lang_emotions_dreamer}

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • kela81

hej tjejer! Som vanligt ett snabbt inlägg, fortfarande datorlös och så fort jag lyckas stjäla till mig en kortis med maken dator så börjar han kuta omkring och fårga om vi ska äta/gå ut och gå/skruva in en låda eller vad som helst som innebär att jag inte hinner mer än att kolla mailen Hoppas att ni mår bra iallafall allihopa!!!!

Själv var jag på ultraljud idag, SÅ skoj Blev framflyttad 2 dagar till den 12 juni. Men hadde en mycket fotovillig tjej i magen Hon vissade upp allt och man  såg tydligt 10 fingar och tår Och en såååån lättnad att allt var bra, har bara fått höra skräckhistorier de senaste dagarna om vad man kan se på Ul så det var skönt att få se en frisk bebis
    Annars så är jag tillbaka på jobbet, men det funkar sådär, arbetsgivaren vägrar hjälpa mig med lite bättre arbetstider och jag känner att det inte komemr att funka tyvärr Så nytt läkarbesök på måndag för att få intyg på lämpliga arbetstider. Ryggont och svårt att sova.

kram på er!!!

• Bustrollen
    stina84 skrev 2010-01-11 19:27:23 följande:
    Hörni, måste fråga er här inne. Har ett tjejnamn som jag är sugen på och vill veta vad ni tycker VÅran dotter heter ju Salome och vi vill ha ett till ovanligt namn. Har fått Naomi på hjärnan, vad tycker ni om det?
    Det var väl jättefint! Jag tror inte att det är så vanligt...
    Kolla in här: http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____31028.aspx
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2010-01-11 19:27:23 följande:
    Hörni, måste fråga er här inne. Har ett tjejnamn som jag är sugen på och vill veta vad ni tycker VÅran dotter heter ju Salome och vi vill ha ett till ovanligt namn. Har fått Naomi på hjärnan, vad tycker ni om det?
    Hehe jag själv heter ju det så det är ju de vackraste namnet som finns, haha
    Fast jag stavar med två oo.
    ♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • kela81

Stina84: Jag tycker Naomi är superfint!! SKulle vilja ha det på min dotter, men en av mina närmsta vänner heter så, så det får nog bli nått annat.

• Bustrollen
    kela81 skrev 2010-01-11 19:34:22 följande:
    hej tjejer! Som vanligt ett snabbt inlägg, fortfarande datorlös och så fort jag lyckas stjäla till mig en kortis med maken dator så börjar han kuta omkring och fårga om vi ska äta/gå ut och gå/skruva in en låda eller vad som helst som innebär att jag inte hinner mer än att kolla mailen Hoppas att ni mår bra iallafall allihopa!!!!Själv var jag på ultraljud idag, SÅ skoj Blev framflyttad 2 dagar till den 12 juni. Men hadde en mycket fotovillig tjej i magen Hon vissade upp allt och man  såg tydligt 10 fingar och tår Och en såååån lättnad att allt var bra, har bara fått höra skräckhistorier de senaste dagarna om vad man kan se på Ul så det var skönt att få se en frisk bebis Annars så är jag tillbaka på jobbet, men det funkar sådär, arbetsgivaren vägrar hjälpa mig med lite bättre arbetstider och jag känner att det inte komemr att funka tyvärr Så nytt läkarbesök på måndag för att få intyg på lämpliga arbetstider. Ryggont och svårt att sova. kram på er!!!
    Vad skönt att allt var bra. Själv ska jag iväg på ul i morgon förmiddag...nervöst värre.
Svar på tråden BF Juni 2010!