• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84

dotten55: på UL med dottern så gjorde hon en kullerbytta så vi fick bilder från både mag och ryggläge ..

Miranda 031228 BF 100604
  • stina84
    Joggi skrev 2010-01-10 16:37:08 följande:
    Ligger lixom neråt med armar och ben... Kände att det lät lite otydligt med "neråt".. Men man kan tro att Ultraljudsbilden är upp och ner=)Hur vanligt det är vet jag inte men de UL-bilderna man ser så ligger bebisen "på rygg" om man säger....Hänger du med?
    haha nä det gör jag inte{#lang_emotions_innocent} bild?
    Ellie84 skrev 2010-01-10 16:21:20 följande:
    Jag känner sparkar då jag sitter ligger eller står om jag står still..känner inget när jag går eller rör mig mycket..Idaghar vi varit ute för andra dagen i rad..så grymt skönt då vädret äntligen tllåter utevistelse igen...Miranda har kört fyrhjuling flera timmar nu i två dagar..Hon och hennes "kusin" (sambons systerson) har oxå en och sambon har plogat en bana på våran baksida (gigantisk baksida) så det har körts varv efter varv där bak Roligt att se barnen ha så roligt..Om ett dygn från nu vet jag och kärestan massa mera om bebis..Att man kan se fram emot nånting så himla mycket..Avis på alla som redan har sina avklarade ..Tänk att man ska få se det lilla livet där inne igen..Tavegyl..DEt har jag nog hemma om dom inte är utgångna.. Får fråga BM..Dom blir man juh lite trött av oss oxå så det blir juh kanon Bara snart halv fem  klockan :/ Sambon jobbar massa sent ikväll.. trist..Har ni andra haft en bra helg..??
    Våran dotter har också fyrhjuling, fast hon är för liten för att köra själv. Den är liten men skitpigg! Inte ens hennes kusin som är 5 klarar av den... Favoriten jusst nu är att åka pulka bakom ute på åkern
    Själv hade jag önskat att ja hade orkat gå ut idag.. Har sååå ont idag... Kom igår efter jag hade dammsugat och har inte släppt än. Sitter i både i ryggen och i ljumskarna/blygbenet... Legat inne hela dagen och bara tagit det lugnt...
    Ja travegyl har jag med hört ska vara bra! Det är ju ingen fara om det är utgånget det du har hemma, det enda som kan hända är att det inte fungerar
    Lycka till på erat UL imorgon
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ellie84
    stina84 skrev 2010-01-10 16:43:37 följande:
    Våran dotter har också fyrhjuling, fast hon är för liten för att köra själv. Den är liten men skitpigg! Inte ens hennes kusin som är 5 klarar av den... Favoriten jusst nu är att åka pulka bakom ute på åkern Själv hade jag önskat att ja hade orkat gå ut idag.. Har sååå ont idag... Kom igår efter jag hade dammsugat och har inte släppt än. Sitter i både i ryggen och i ljumskarna/blygbenet... Legat inne hela dagen och bara tagit det lugnt... Ja travegyl har jag med hört ska vara bra! Det är ju ingen fara om det är utgånget det du har hemma, det enda som kan hända är att det inte fungerar Lycka till på erat UL imorgon
    Jag har oxå börjat få foglossning..
    Det känns obehaligt..som ett trycke mellan benen och så gör det ont i svanken..
    Troedde verkligen inte jag skulle få det då jag absolut inte kände nånting med dottern och det är sex år sedan..
    Frågade svägerskan igår hur foglossning känns och fick det beskrivet så som jag känner det..
    Hoppas det bara är för en kort stund, att det är övergående och att det inte komme vara såhär fram till förlossningen {#lang_emotions_frown}
    Miranda 031228 BF 100604
  • Joggi
    Ellie84 skrev 2010-01-10 16:41:56 följande:
    dotten55: på UL med dottern så gjorde hon en kullerbytta så vi fick bilder från både mag och ryggläge ..
    Wow=) Häftigt! Måste ha varit en upplevelse att se=)

Stina84 - Ja tänk dig att bebisen gör en kullerbytta lixom! Fast våran låg så neråt hela tiden. Vänd din ul-bild upp och ner=)

Ska föra in bilden i datan snart tänkte jag=)
  • Housemouse
    stina84 skrev 2010-01-10 16:43:37 följande:
    haha nä det gör jag inte bild?
    I början av graviditeten är det vanligast att bebisen ligger med huvudet uppåt, som på den här sidan: se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/17weeks/

... för att senare i graviditeten lägga sig med huvudet nedåt istället, som på den här sidan: se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/22weeks/

Tror att det är det som dottan55 försöker förklara.
  • Joggi

Nu har jag fått in en bild i galleriet äntligen så ni ser hur jag menar=) Är ganska dålig på att förklara! Sökte på ultraljudsbilder på google och hittade INGEN som ligger så här. Då blev jag orolig! Nån som vet om det är normalt!

• AnAngel

Milliemolly: Klart du ska vara hemma imorgon med dottern! Lika bra, kan vara skönt att ta igen sig också! du ska se att allt kommer gå kanon på tisdag sen!

Igår kände jag buffar utanför på magen, så häftigt! Och idag har maken känt de 2 ggr,tydligt! Så nu börjar de hända saker... Maken blev helt upprymd när han kände de, blir väl mer verkligt för honom kan jag tänka mig, han har nog vart lite avis när jag känt i 1½-2 vecka inombords redan... Imorgon ska jag bara vila hela dagen, läsa bok och bada, bara njuta, lika bra att ta igen mig nu när jag är sjukskriven så... men kommer nog klättra på väggarna i slutet av veckan....

"2010 blir ett magiskt år"
  • Ellie84
    Joggi skrev 2010-01-10 17:04:30 följande:
    Wow=) Häftigt! Måste ha varit en upplevelse att se=) Stina84 - Ja tänk dig att bebisen gör en kullerbytta lixom! Fast våran låg så neråt hela tiden. Vänd din ul-bild upp och ner=) Ska föra in bilden i datan snart tänkte jag=)
    Det var riktigt häftigt att få se så jag fattade direkt vad du menar
    Hon är lika vild än idag..
    Tackoch lov för gymnastiken hon går.
    Trist bara att den följer med hem..
    Man får parera då man ska nånstans för hon kommer hjulandes..
    Man kan juh inte GÅ som normala folk nä hjula fram ska man..
    Haha..
    Ska bli intressant imorn att se om denna rör sig mycket eller ligger stilla..
    Den röra sig med jämna mellanrum hela dagarna men bara för att man får se den så kommer den väl ligga stilla..  Hahaha...
    Miranda 031228 BF 100604
  • ZettanA

Usch och fy! Har haft en jätte jobbig helg, har jobbat 12-21.20 hela helgen och i går eftermiddag så pajjade ryggen på mig. Har TOKont i korsryggen,svanskotan och i ljumskarna..liksom ilar ner i låren. Precis så här fick jag med dottern också å då vart jag sjukskriven fram till bf. Usch.. vet att jag måste ringa å få en tid hos läkaren men vill ju inte bli sjukskriven heller fast jag vet ju att jag inte kommer klara av att jobba. Jobbar i matbutik på golvet vilket innebär en massa tunga lyft hela dagarna å stress,stress och stress!

RUL på onsdag i alla fall så har ju nått att se framemot {#lang_emotions_laughing}

• MorV

Det är så kul att höra er berätta om era UL. Det verkar vara många som bivit tillbakaflyttade... Jag trodde att det var vanligare att bli framflyttad....

Vårt UL är på onsdag, och vi längtar & längtar!
    I morgon är första föräldraträffen och det känns roligt när det börjar hända lite :)

Går in i vecka 18 idag, så fort det går, och jag är inte säker på om jag känt av bebisen.
    Men igår lade sig sambon över magen och pratade med den och vips så kändes det som en liten rörelse. Strax efter han slutat kände jag det igen. Kan ju ha varit något annat, men det kändes häftigt iaf!

Svar på tråden BF Juni 2010!