• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • kronanskvinna

Måste få fråga när ni kände bebis första gången?
    jag gick in i v18 idag o har inte kännt nånting.. vet inte om jag ska vara orolig eller om det är naturligt.. Med sonen kände jag tidigare & då hade jag moderkakan i framvägg, kan ju hända jag har det med denna oxå men bör man inte känna nått i denna vecka?

• Xtra
    kronanskvinna skrev 2010-01-09 21:48:26 följande:
    Måste få fråga när ni kände bebis första gången? jag gick in i v18 idag o har inte kännt nånting.. vet inte om jag ska vara orolig eller om det är naturligt.. Med sonen kände jag tidigare & då hade jag moderkakan i framvägg, kan ju hända jag har det med denna oxå men bör man inte känna nått i denna vecka?
    Jag gick in i vecka 19 idag och jag har inte känt nånting... jag trodde jag kände nåt för ett par veckor sen men efterosm jag inte känt nåt mer sen dess så var det nog inte bebis iaf. Så du är inte ensam!
  • kronanskvinna
    Xtra skrev 2010-01-09 22:17:39 följande:
    Jag gick in i vecka 19 idag och jag har inte känt nånting... jag trodde jag kände nåt för ett par veckor sen men efterosm jag inte känt nåt mer sen dess så var det nog inte bebis iaf. Så du är inte ensam!
    Okej va skönt :D
  • Joggi

Jag kände på juldagen och har känt varje dag sen dess..
    Trodde jag skulle känna sent faktiskt, hade en känsla av det. Är i v 18+2 idag.

Men allt är som det ska såklart! Är ju så olika hur bebisen ligger, och moderkakan som skrevs..

• rednose
    Joggi skrev 2010-01-09 22:27:34 följande:
    Jag kände på juldagen och har känt varje dag sen dess.. Trodde jag skulle känna sent faktiskt, hade en känsla av det. Är i v 18+2 idag. Men allt är som det ska såklart! Är ju så olika hur bebisen ligger, och moderkakan som skrevs..
     18 +2 så vecka 19 alltså? Eller vad menar du?
    Verkar ju som att de flesta börjar känna först i vecka 19.
  • Pepparkaksdeg

Här har det kännts buffar länge,men ibland har det gått en hel vecka utan en endaste en. Det hela är alltså väldigt oregelbundet ännu.
    V 17 idag.
    Ska bli skönt när man känner varje dag! Det är så oroligt när man inte kännt något på ett par.

• msfine

Är i v 19 och känner inget alls, hoppas att det kommer snart

• Milliemolly

Skänt att höra om fler som inte känner....................jag har känt ett par gånger.....men inte regelbundet och nu var det längesedan. Hade inte känt den på en vecka före lillejul.......men på lillejul fanns där hjärtslag så den lever ju ändå

Man får härda ut och längta efter sparkarna för de kommer ju så småningom för alla

• Sweetangel85

Med sonen kände jag bubbel i v.16 o buffar i v.17. Men de kunde ta flera dagar upp emot 1 vecka mellan buffarna.. Fram emot v.20 blev de nog mer regelbundet.. Men han var oerhört lugn i magen genom hela grav.

Denna bebis kände jag buffar ifrån v.17 oxå, men däremot har jag känt varje dag sen dess o e i v.19 nu. Men denna var oerhört livlig på UL.. så stor skillnad på dem i magen..

Beror nog som sagt på hur moderkakan ligger, hur bebisen ligger, o oxå hur bebisen "är".

♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • Pepsi08
    msfine skrev 2010-01-10 09:06:49 följande:
    Är i v 19 och känner inget alls, hoppas att det kommer snart
    Jag är också i v 19 och har inte känt något. Frågade på RUL för några dagar sedan och barnmorskan sa att det brukar komma om nån-några veckor :)
Svar på tråden BF Juni 2010!