• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2010-01-09 21:48:26 följande:
    Måste få fråga när ni kände bebis första gången? jag gick in i v18 idag o har inte kännt nånting.. vet inte om jag ska vara orolig eller om det är naturligt.. Med sonen kände jag tidigare & då hade jag moderkakan i framvägg, kan ju hända jag har det med denna oxå men bör man inte känna nått i denna vecka?
    Jag har inte känt något än heller, (är i v. 18+2). Inget bubbel eller buffar alls. Jag frågade en bekant om det och hon sa att hon inte kände förrän i v20-22 nästan, så jag försöker hålla mig lugn även om det inte alltid är så lätt.
  • Ellie84

Här är en till som inte kn sova..Somnar gör jag på kvällen och sover några timmar sen vaknar jag och kan inte somna om..DEt kliar ÖVERALLT!! mest på sidorna om magen och på huvudet.. Blir galen och så ploppar det upp de mest underliga irrelevanta tankarna, som om jag skulle sova och drömmer fast jagär vaken..
    Flera timmar ligger jag och vrider mig i sängen. framåt morgon somnar jag om ien..
    Jobbigt som sjutton..
    Imorgon har vi vårat RUL!!!
    Längtar.. har lagt in klädpaket på min minneslista på tradera för både pojke och flicka och hoppas verkligen dom kan se vad det är.. Gud vad jag tjatar om det men jag hoppas verkligen och ni får stå ut medlite tjat en dag till {#lang_emotions_sunny}

Miranda 031228 BF 100604
  • Joggi
    rednose skrev 2010-01-09 23:24:05 följande:
     18 +2 så vecka 19 alltså? Eller vad menar du?Verkar ju som att de flesta börjar känna först i vecka 19.
    Ja precis, är i vecka 19 nu..
    Har en livlig bebis tror jag. Såg på Ultraljudet hur hon kickade till strax efter jag kände en buff! Riktigt häftigt=)
  • rednose
    Joggi skrev 2010-01-10 11:42:12 följande:
    Ja precis, är i vecka 19 nu.. Har en livlig bebis tror jag. Såg på Ultraljudet hur hon kickade till strax efter jag kände en buff! Riktigt häftigt=)
    Va roligt! :) Jag vet inte  vad jag känt än så länge men alla säger ju att man "vet" då det väl beger sig. :) Vecka 18 på tisdag här... närmar sig i alla fall! :)
  • Pepparkaksdeg
    Ellie84 skrev 2010-01-10 11:28:07 följande:
    Här är en till som inte kn sova..Somnar gör jag på kvällen och sover några timmar sen vaknar jag och kan inte somna om..DEt kliar ÖVERALLT!! mest på sidorna om magen och på huvudet.. Blir galen och så ploppar det upp de mest underliga irrelevanta tankarna, som om jag skulle sova och drömmer fast jagär vaken..Flera timmar ligger jag och vrider mig i sängen. framåt morgon somnar jag om ien..Jobbigt som sjutton..Imorgon har vi vårat RUL!!!Längtar.. har lagt in klädpaket på min minneslista på tradera för både pojke och flicka och hoppas verkligen dom kan se vad det är.. Gud vad jag tjatar om det men jag hoppas verkligen och ni får stå ut medlite tjat en dag till
    Tavegyl kan du be att få utskrivet mot klådan.
    Det kan man ta när man är gravid
  • Joggi
    rednose skrev 2010-01-10 12:01:49 följande:
    Va roligt! :) Jag vet inte  vad jag känt än så länge men alla säger ju att man "vet" då det väl beger sig. :) Vecka 18 på tisdag här... närmar sig i alla fall! :)
    Ja riktigt mysigt=) När jag ligger vid datorn (bärbar i soffan) så lever hon verkligen rövare! Känner det mest när jag ligger och kopplar av, har bara känt några ggr när jag står/går..

Men det kommer, det beror ju på så mkt! Min bebis ligger neråt, det kanske har med det att göra..
  • stina84

dottan55: Hur menar du med att din bebis ligger neråt?

Här har man haft syster med familj på besök idag, mysigt. Min man och hennes man är ute och kör rally på isen. Bonnen har plogat upp värsta barnan som folk kör på. Hur mkt bilar som helst!
    Ser ni pratar om sparkar. Jag har känt ett par veckor nu, är i v.18+2 nu. Känner dock inte jätte hårda sparkar och inte utanpå magen än, men jag har moderkakan i framvägg denna gången med.
    Längtar som bara den tills v.30 då har jag UL igen Låååångt dit! Fast det sa man ju om RUL med och det har vi paserat nu Rätt som det är har vi alla våra små bebisar här hos oss

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Made in Taiwan

Det är en jobbig tid när allt är så lugnt och man vet ingenting om hur det är där inne, inga livstecken alls! Är i v.17 och var i Thailand över jul och nyår där jag blev lite matförgiftad (eller magsjuk...) och spydde ++ heeeela natten. Var på UL i fredags men i torsdag gick jag på väggarna och var övertygad om att bäbisen var död. Men det var han inte. (läkaren trodde han såg en snopp, 1a var också en pojke).

/A.
  • Ellie84

Jag känner sparkar då jag sitter ligger eller står om jag står still..känner inget när jag går eller rör mig mycket..
    Idaghar vi varit ute för andra dagen i rad..så grymt skönt då vädret äntligen tllåter utevistelse igen...
    Miranda har kört fyrhjuling flera timmar nu i två dagar..
    Hon och hennes "kusin" (sambons systerson) har oxå en och sambon har plogat en bana på våran baksida (gigantisk baksida) så det har körts varv efter varv där bak
    Roligt att se barnen ha så roligt..
    Om ett dygn från nu vet jag och kärestan massa mera om bebis..
    Att man kan se fram emot nånting så himla mycket..
    Avis på alla som redan har sina avklarade {#lang_emotions_surprised}..
    Tänk att man ska få se det lilla livet där inne igen..

Tavegyl..DEt har jag nog hemma om dom inte är utgångna.. Får fråga BM..
    Dom blir man juh lite trött av oss oxå så det blir juh kanon {#lang_emotions_tongue_out}

Bara snart halv fem  klockan :/
    Sambon jobbar massa sent ikväll.. trist..

Har ni andra haft en bra helg..??

Miranda 031228 BF 100604
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-10 13:21:44 följande:
    dottan55: Hur menar du med att din bebis ligger neråt? Här har man haft syster med familj på besök idag, mysigt. Min man och hennes man är ute och kör rally på isen. Bonnen har plogat upp värsta barnan som folk kör på. Hur mkt bilar som helst! Ser ni pratar om sparkar. Jag har känt ett par veckor nu, är i v.18+2 nu. Känner dock inte jätte hårda sparkar och inte utanpå magen än, men jag har moderkakan i framvägg denna gången med.Längtar som bara den tills v.30 då har jag UL igen Låååångt dit! Fast det sa man ju om RUL med och det har vi paserat nu Rätt som det är har vi alla våra små bebisar här hos oss
    Ligger lixom neråt med armar och ben... Kände att det lät lite otydligt med "neråt".. Men man kan tro att Ultraljudsbilden är upp och ner=)
    Hur vanligt det är vet jag inte men de UL-bilderna man ser så ligger bebisen "på rygg" om man säger....
    Hänger du med?{#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden BF Juni 2010!