• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84

Idag har vi RUL!!!
    Som vi längtat
    Nu ska bara klockan bli 15 så det är dags..
    Men bara att det är samma dag är sjukt bra...

Framflyttad är väl mycket ovanligare är bakflyttad..
    Alla jag känner har flyttats bak..
    Inte många dagar men några dagar och jag kommer nog bli det oxå
    Eller fram och bak beror väl på hur man ser det..Man blir framflyttad i kalendern från ett tidigare datum till ett senare längre fram..
    Men man blir bakflyttad i antalet fullgångna dagar..

Jag börjar bli nervös..
    Tror jag måste skriva upp ett papper med frågor jag har till BM idag
    Risken är väl stor annars att man glömmer bort och kommer av sig då man
    får se den lilla bebisen..

Miranda 031228 BF 100604
  • Helsingborgsmamma
    Ellie84 skrev 2010-01-11 07:39:02 följande:
    Idag har vi RUL!!!Som vi längtat Nu ska bara klockan bli 15 så det är dags..Men bara att det är samma dag är sjukt bra...Framflyttad är väl mycket ovanligare är bakflyttad..Alla jag känner har flyttats bak..Inte många dagar men några dagar och jag kommer nog bli det oxå Eller fram och bak beror väl på hur man ser det..Man blir framflyttad i kalendern från ett tidigare datum till ett senare längre fram..Men man blir bakflyttad i antalet fullgångna dagar.. Jag börjar bli nervös..Tror jag måste skriva upp ett papper med frågor jag har till BM idag Risken är väl stor annars att man glömmer bort och kommer av sig då manfår se den lilla bebisen..
    Önskar dig lycka till! Man har så många frågor och funderingar.

Jag är i vecka 19+3 idag och har mitt UL på onsdag. Har inte känt några sparkar ännu, endast några små bubbelliknande rörelser som jag inte är säker på om det är tarmarna eller babyn....  Så jag är lite nervös jag med!
  • Joggi

Ellie84 - Hehe, gud va mysigt! Just nu hoppas jag att vi får en aktiv tjej, men man kanske ångrar sig om nåt år!
    Hoppas du får se en kullerbytta idag oxå=)

ZettanA - Usch, det lät inte alls roligt! Hoppas du slipper sjukskrivning, men samtidigt om du har allt för ont så är det bra för dig;) Jag jobbar sj i matbutik och vet hur påfrestande det kan vara. Mer än vad folk tror! Just nu sitter jag mest i kassan men har under mina 6½ år där varit mest i charken och i kallskänken men oxå golv, bröd och mejeri. Kassan har jag lärt mig först nu pga att det va där jobben fanns just nu..

MorV - Jag blev flyttat från den 5/6 till den 9/6.. Känns trist att räkna om, men det är väl som det är.. Det låter som det va bebis du kände! Iaf så kommer du få svar på det snart, fortsätter det så vet du vad det är=) Gud så roligt!

Fö så kände min sambo son första buff igår kväll! Jag blev så glad att han kände! Jag trodde inte det kändes utifrån ännu, men lite svagt så=)

• stina84

dottan55: Jo jag msistänkte det var så du menade, fast var inte helt säker Kul att din sambos son kände bebisen igår! Hur gammal är han?

Ellie84: Hoppas verkligen det inte blir värre för dig. Frågade min läkare om jag kunde hoppas på att det skulle bli bättre. Då sa hon, inte innan barnet är fött. Det du får hoppas på nu är att det inte blir värre... Var helt deprimerad igår pga mina smärtor. Känner så väl igen det från när jag väntade dottern. Jag var helt osocial de sista 10 veckorna pga att jag hade så ont hela tiden. Kunde inte ens vända mig i sängen utan problem.. Så rädd att det ska bli likadant igen...
    Lycka till på erat RUL idag

Housemouse: Tack så mycket

AnAngel: Å vad mysigt det låter att känna sparkarna utanpå Kommer så väl ihåg känslan med dottern Jag får nog vänta någon vecka till, har ju moderkakan i framvägg..

ZettanA: Men fy, stackars dig... Låter verkligen inte roligt... Ring din läkare omg. och boka en tid. Så kan du ju inte gå... Är det foglossning du har? Låter faktiskt lite som det. Jusst det att det sitter på "rätt" ställe och ilningarna känner jag igen med...

MorV: Det låter som om det är bebisen du känner

Helsingborgsmamma: Vad sent du fick ditt RUL inbokat.. Fast den som väntar på något gott, brukar man ju säga

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Idag är första dagen för dottern på nya avdelningen, ängen Jag har varit riktigt nervös inför denna dagen. Som tur är har hennes bästa kompis ävven flyttat med från småbarn och över dit Allting gick så fort.. Förskoleläraren som tog emot oss presenterade sig inte ens.. SÅ kom personal utifrån och sa att hon skulle följa med ut. Så jag han knappt säga hej då.. SÅ jag lämnade bara 1 paket blöjor i princip och sedan fick jag åka hem... Tror man är lite känslig nu med som gravid

• Joggi
    stina84 skrev 2010-01-11 09:49:22 följande:
    dottan55: Jo jag msistänkte det var så du menade, fast var inte helt säker Kul att din sambos son kände bebisen igår! Hur gammal är han?Ellie84: Hoppas verkligen det inte blir värre för dig. Frågade min läkare om jag kunde hoppas på att det skulle bli bättre. Då sa hon, inte innan barnet är fött. Det du får hoppas på nu är att det inte blir värre... Var helt deprimerad igår pga mina smärtor. Känner så väl igen det från när jag väntade dottern. Jag var helt osocial de sista 10 veckorna pga att jag hade så ont hela tiden. Kunde inte ens vända mig i sängen utan problem.. Så rädd att det ska bli likadant igen...Lycka till på erat RUL idag Housemouse: Tack så mycket AnAngel: Å vad mysigt det låter att känna sparkarna utanpå Kommer så väl ihåg känslan med dottern Jag får nog vänta någon vecka till, har ju moderkakan i framvägg..ZettanA: Men fy, stackars dig... Låter verkligen inte roligt... Ring din läkare omg. och boka en tid. Så kan du ju inte gå... Är det foglossning du har? Låter faktiskt lite som det. Jusst det att det sitter på "rätt" ställe och ilningarna känner jag igen med...MorV: Det låter som om det är bebisen du känner Helsingborgsmamma: Vad sent du fick ditt RUL inbokat.. Fast den som väntar på något gott, brukar man ju säga
    Aj vad fel det blev! Sin skulle det stå, hehe=) Sombon kände sin första buff igår!

Nån som vet om det är vanligt att bebisen ligger så som min?
  • AnAngel

dottan55: den flyttar sig ju hela tiden nu för tiden så med all sannolikhet ligger den åt ett helt annat håll nu, när vi gjorde RUL så fick vi med oss 3 bilder och på alla bilder ligger bäbis olika på... på ett av dem ligger den lilla nästan exakt som din! för att i nästa bild ligga helt med huvudet neråt och 2 fötter rätt upp! *S*. Så de va kul att se hur mkt den flyttade sig, vet inte om den blev sur för bm väckte den när hon hade tagit sina mått för innan va den helt stilla och hon sa att den sov... sen ruska hon lite på magen och puffa med ultraljudssaken, så börja den lill* sprattla och ändra sitt läge!

Stina84: Ja jag hade turen att ha den i bakvägg! Men de är väl 50 -50 de där med hur man har den el?

ZettanA: Hoppas du får träffa en läkare idag, jobbigt att ha ont, vet precis hur de är!

"2010 blir ett magiskt år"
  • stina84
    Joggi skrev 2010-01-11 09:53:00 följande:
    Aj vad fel det blev! Sin skulle det stå, hehe=) Sombon kände sin första buff igår! Nån som vet om det är vanligt att bebisen ligger så som min?
    Haha, vad 1 bokstav kan ställa till det TÄnkte väl nästan det.. Hade inte för mig heller att du nämnt något om någon "son" tidigare
    Bebisen snurrar ju runt hela tiden och ändrar läge och plats så det behöver du inte tänka på
  • stina84
    AnAngel skrev 2010-01-11 10:50:57 följande:
    Stina84: Ja jag hade turen att ha den i bakvägg! Men de är väl 50 -50 de där med hur man har den el?
    Tror inte det är lika vanligt att ha den i framvägg som i bakvägg. Fast för fostrets del och utveckling så har det ingen som helst betydelse Det är ju inget ovanligt att den är i framvägg, fast tror ändå rent statistiskt att det är vanligare med bakvägg
  • AnAngel

stina84: ja så länge de kvittar för barnet så spelar de ju ingen roll... trodde de va ung. lika... av mina vänners sammanlagda graviditeter på 9 st så har endast 2 av dem varit i bakvägg, resten i framgvägg... så tänkte att de nog är 50- 50, *S*.

Svar på tråden BF Juni 2010!