• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2010-01-11 20:15:43 följande:
    Lycka till imorgon p¨å RUL Ja när man läser om det står det att det är ett Hebreiskt namn och det är Salome med Vilket speciellt uttal, fast det är ju bra att det funkar i alla länder
    jaa, Noomi är ju ett bibliskt namn, finns ju i bibelboken Rut.

hehe ja, deblir ju lixom NååÄÄmI
    haha ja precis
    ♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • Ellie84

Måste juh hoppa in och meddela att RUL gick bra igår..
    En mycket lugn och inte arbetsvillig POJKE..
    Han ville inte vara med på kort så vi fick ingen bild på ansiktet men två bilder där
    han var ihoprullad som en boll.. han låg mest så hela tiden..hon försökte vekligen allt våran BM.supergullig.. vi tog paus och jag fick stå en stund osv men icke.. han hade borrat in sig och ville inte krypa fram..
    Fick även en bildpå snoppen..
    Hon var 90% på att det var en grabb så nu har jag beställt pojkkläder på tradera..
    Nu står det mellan melvin och viggo..
    Mendet kan ändras många ggr innan bf som vi nu fick 7 juni istället för 4..
    Men ändrar det på nya listan sen å låter den gamla vara..

Miranda 031228 BF 100604
  • stina84
    Ellie84 skrev 2010-01-12 07:43:03 följande:
    Måste juh hoppa in och meddela att RUL gick bra igår..En mycket lugn och inte arbetsvillig POJKE..Han ville inte vara med på kort så vi fick ingen bild på ansiktet men två bilder där han var ihoprullad som en boll.. han låg mest så hela tiden..hon försökte vekligen allt våran BM.supergullig.. vi tog paus och jag fick stå en stund osv men icke.. han hade borrat in sig och ville inte krypa fram..Fick även en bildpå snoppen..Hon var 90% på att det var en grabb så nu har jag beställt pojkkläder på tradera..Nu står det mellan melvin och viggo..Mendet kan ändras många ggr innan bf som vi nu fick 7 juni istället för 4..Men ändrar det på nya listan sen å låter den gamla vara..
    Grattis till lyckat RUL och till eran pojke
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Helsingborgsmamma
    Ellie84 skrev 2010-01-12 07:43:03 följande:
    Måste juh hoppa in och meddela att RUL gick bra igår..En mycket lugn och inte arbetsvillig POJKE..Han ville inte vara med på kort så vi fick ingen bild på ansiktet men två bilder där han var ihoprullad som en boll.. han låg mest så hela tiden..hon försökte vekligen allt våran BM.supergullig.. vi tog paus och jag fick stå en stund osv men icke.. han hade borrat in sig och ville inte krypa fram..Fick även en bildpå snoppen..Hon var 90% på att det var en grabb så nu har jag beställt pojkkläder på tradera..Nu står det mellan melvin och viggo..Mendet kan ändras många ggr innan bf som vi nu fick 7 juni istället för 4..Men ändrar det på nya listan sen å låter den gamla vara..
    Vad underbart! Grattis! Måste vara skönt att få veta at den lille mår bra och att allt står rätt till. Kul även att du fick veta könet. Min tur i morgon på Cura i Malmö, kan knappt bärga mig!

För de som undrar varför jag fick mitt RUL så här sent (19+5 i morgon) så beror det på att när jag egenilgen skulle vara där så var det juldagar och nyår, alltså stängt på Curakliniken där jag går och så var det ont om tider direkt efter.
  • Ellie84
    Helsingborgsmamma skrev 2010-01-12 09:42:23 följande:
    Vad underbart! Grattis! Måste vara skönt att få veta at den lille mår bra och att allt står rätt till. Kul även att du fick veta könet. Min tur i morgon på Cura i Malmö, kan knappt bärga mig! För de som undrar varför jag fick mitt RUL så här sent (19+5 i morgon) så beror det på att när jag egenilgen skulle vara där så var det juldagar och nyår, alltså stängt på Curakliniken där jag går och så var det ont om tider direkt efter.
    Jag hade mitt sent oxå.. tyckte jag iaf.. sen blev jag dock flyttad tebax  tre dagar så då var det  inte lika sent..

Jätteroligt att allt såg bra ut. verkligen..
    Och det var jätteroligt att hon var så säker på könet.. jag hade hoppats att hon kunde se till 70%iaf..
    Miranda 031228 BF 100604
  • kristallen

Hej på er, skriver inte så ofta ju men läser destomer .

Är sååå avensjuk på er alla som har gjort era ul. Men mitt kommer nästa vecka på ons så det är ju inte jätte långt kvar .
    Nu senaste veckan har min mage börjat växa, har mycket molvärk. Har inte haft nån molvärk innan men nu känns och syns det att det händer grejer. Var nog för rund innan så nu börjar det växa mer än vad min mage var innan. kanske !
    Känner fortfarande inte nåt som jag kan säga säkert att det är bebis, så lite nervös inför ons är man allt. Känner ibland att det kanske är min tur nu att det händer nåt sånt hemskt för. Har ju 3 friska barn så nu, ja ni kanske förstår lite hur jag menar. Men såna tankar kommer inte så ofta som tur ä

Namn har vi inte ens funderar på, tror jag kommer vänta tills bebis är ute och bestämma oss . Fast barna har ju sina ideer . Gärna så kommer det ju namn på favokompisen .

Älskar mina barn och maken också
  • Ellie84
    kristallen skrev 2010-01-12 09:51:11 följande:
    Hej på er, skriver inte så ofta ju men läser destomer . Är sååå avensjuk på er alla som har gjort era ul. Men mitt kommer nästa vecka på ons så det är ju inte jätte långt kvar . Nu senaste veckan har min mage börjat växa, har mycket molvärk. Har inte haft nån molvärk innan men nu känns och syns det att det händer grejer. Var nog för rund innan så nu börjar det växa mer än vad min mage var innan. kanske ! Känner fortfarande inte nåt som jag kan säga säkert att det är bebis, så lite nervös inför ons är man allt. Känner ibland att det kanske är min tur nu att det händer nåt sånt hemskt för. Har ju 3 friska barn så nu, ja ni kanske förstår lite hur jag menar. Men såna tankar kommer inte så ofta som tur ä Namn har vi inte ens funderar på, tror jag kommer vänta tills bebis är ute och bestämma oss . Fast barna har ju sina ideer . Gärna så kommer det ju namn på favokompisen .
    Ni kan juh boka tid påMVC och lyssna på hjärtljuden
    Miranda 031228 BF 100604
  • kristallen
    Ellie84 skrev 2010-01-12 09:53:23 följande:
    Ni kan juh boka tid påMVC och lyssna på hjärtljuden
    Får man göra det nu? Trodde inte man fick det innan ul?
  • Ellie84
    kristallen skrev 2010-01-12 09:56:14 följande:
    Får man göra det nu? Trodde inte man fick det innan ul?
    Min BM började lyssna edan i vecka 14
    Miranda 031228 BF 100604
  • kristallen

KOm på att jag fomulerade mig nog lite fel förut, menar att jag har ju fått 3 barn utan några som helst komplikationer(nr3  lite höga hjärtljud) men annars har jag inte haft några som helst problem så¨. INga missfall inga blödningar eller nåt sånt.

Svar på tråden BF Juni 2010!