• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    AnAngel skrev 2010-01-11 11:15:58 följande:
    stina84: ja så länge de kvittar för barnet så spelar de ju ingen roll... trodde de va ung. lika... av mina vänners sammanlagda graviditeter på 9 st så har endast 2 av dem varit i bakvägg, resten i framgvägg... så tänkte att de nog är 50- 50, *S*.
    haha, jag hör typ aldrig om någon som är i framvägg. Jo klart jag hör det emellanåt men inte alls så vanligt.. Men jag ska inte svära för det, jag har bara hört tvärtom vad du hört haha
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2010-01-11 11:11:02 följande:
    Tror inte det är lika vanligt att ha den i framvägg som i bakvägg. Fast för fostrets del och utveckling så har det ingen som helst betydelse Det är ju inget ovanligt att den är i framvägg, fast tror ändå rent statistiskt att det är vanligare med bakvägg
    Frågade faktiskt BM på UL:et nu,om just de med framvägg o bakvägg.. o hon sa att de e lika vanligt me bägge.. o att de e vilket som för bebisen.. bara de inte ligger för långt ner för "förlossningskanalen" så spelade de helr ingen roll.
    ♥ Emilio 080504 ♥ Bebis i magen, BF 9 Juni ♥
  • Ellie84

Nu börjar det närma sig.. strax innan två beger vi oss av mot piteå..
    Tusen tack för alla lyckönskningar..
    Det behövs..Nu börjarman vara nervös att nått ska vara galet..
    Tanken har slagit miog tidigae men det var länge sen sist..

Miranda 031228 BF 100604
  • Joggi
    AnAngel skrev 2010-01-11 10:50:57 följande:
    dottan55: den flyttar sig ju hela tiden nu för tiden så med all sannolikhet ligger den åt ett helt annat håll nu, när vi gjorde RUL så fick vi med oss 3 bilder och på alla bilder ligger bäbis olika på... på ett av dem ligger den lilla nästan exakt som din! för att i nästa bild ligga helt med huvudet neråt och 2 fötter rätt upp! *S*. Så de va kul att se hur mkt den flyttade sig, vet inte om den blev sur för bm väckte den när hon hade tagit sina mått för innan va den helt stilla och hon sa att den sov... sen ruska hon lite på magen och puffa med ultraljudssaken, så börja den lill* sprattla och ändra sitt läge!Stina84: Ja jag hade turen att ha den i bakvägg! Men de är väl 50 -50 de där med hur man har den el?ZettanA: Hoppas du får träffa en läkare idag, jobbigt att ha ont, vet precis hur de är!
    Aha, på det viset=) Skönt att höra. Jag tror man blir orolig för minsta lilla=)
    Så rörlig va inte min bebis! Hon sparkade och kickade mkt men hon snurrade inte utan låg i samma ställning hela tiden. Fick 4 bilder som såg nästan lika ut..
    stina84 skrev 2010-01-11 11:08:26 följande:
    Haha, vad 1 bokstav kan ställa till det TÄnkte väl nästan det.. Hade inte för mig heller att du nämnt något om någon "son" tidigare Bebisen snurrar ju runt hela tiden och ändrar läge och plats så det behöver du inte tänka på
    Haha, ja verkligen!
    Ellie84 skrev 2010-01-11 13:00:50 följande:
    Nu börjar det närma sig.. strax innan två beger vi oss av mot piteå..Tusen tack för alla lyckönskningar..Det behövs..Nu börjarman vara nervös att nått ska vara galet..Tanken har slagit miog tidigae men det var länge sen sist..
    Lycka till!
  • Summer
    Är det någon mer än jag som inte känner av bebis någonting? (första graviditeten).
    Jag har känt den röra på sig vid enstaka tillfällen, senast var nästan en vecka sedan. Är lite småorolig...

Har RUL på fredag!
  • Joggi
    Summer skrev 2010-01-11 14:24:33 följande:
    Är det någon mer än jag som inte känner av bebis någonting? (första graviditeten).Jag har känt den röra på sig vid enstaka tillfällen, senast var nästan en vecka sedan. Är lite småorolig...Har RUL på fredag!
    Jag hörde nån som hade fått höra från sin BM att det är vanligare att känna sent än tidigt så du behöver nog inte oroa dig tror jag!
    Så himla långt gången är vi ju inte och jag hade inte väntat mig att känna nåt föränn minst efter 20 veckor. Hoppas dagarna till Fredag går fort så du slipper känna oro!
  • ZettanA

Fick en läkar tid på onsdag! Känns skönt.. för idag har jag haft bedrövligt ont trots att jag har varit ledig. Gissar att det är foglossning + att min rygg inte helt enkelt pallar de tunga lyften. Med dottern så sa läkaren att jag helt enkelt svankar för mycket när jag är gravid och därför blir det jobbigt att lyfta.

Åhh.. är så avis på er som redan hunnit få se era små!! längtar så!

• Joggi

Jag har en fråga!

Jag har fått så himla ont i nedre delen av magen/under magen och i svanken. Hellst när jag reser mig upp från soffan eller om jag har suttit på en stol länge eller så. Just nu känner jag av det hela tiden och satt just och lagade mat! Vad är det som är på väg att hända? Känns som nederdelen ska lossna ibland=/

• stina84
    Sweetangel85 skrev 2010-01-11 12:07:11 följande:
    Frågade faktiskt BMUL:et nu,om just de med framvägg o bakvägg.. o hon sa att de e lika vanligt me bägge.. o att de e vilket som för bebisen.. bara de inte ligger för långt ner för "förlossningskanalen" så spelade de helr ingen roll.
    Ja där ser man Det är mkt möjligt att det är lika vanligt, jag antog bara inte det.. Nästan ingen jag känner har haft den i framvägg.. Fast alla kanske inget säger heller
    ZettanA skrev 2010-01-11 14:51:08 följande:
    Fick en läkar tid på onsdag! Känns skönt.. för idag har jag haft bedrövligt ont trots att jag har varit ledig. Gissar att det är foglossning + att min rygg inte helt enkelt pallar de tunga lyften. Med dottern så sa läkaren att jag helt enkelt svankar för mycket när jag är gravid och därför blir det jobbigt att lyfta.   Åhh.. är så avis på er som redan hunnit få se era små!! längtar så!
    Vad skönt! Passa dig bara så du inte tar i för mkt. Min mamma fick komma hit idag och hjälpa mig och handla. Hade aldrig fixat det själv.. Se till att vila ordentligt nu så du återhämtar dig
  • stina84
    Joggi skrev 2010-01-11 15:06:44 följande:
    Jag har en fråga!Jag har fått så himla ont i nedre delen av magen/under magen och i svanken. Hellst när jag reser mig upp från soffan eller om jag har suttit på en stol länge eller så. Just nu känner jag av det hela tiden och satt just och lagade mat! Vad är det som är på väg att hända? Känns som nederdelen ska lossna ibland=/
    Hållningen är jätte viktig när man är gravid. Svankar du mycket? Ju mer mage man får desto lättare att man svankar = ont i ryggen, speciellt svanken.
    Tycker du ska ringa och prata med din BM. Hur länge har du haft det såhär?
    Jag har inte ont när jag inte rör mig, utan det är när jag rör mig minsta lilla som jag får ont.
Svar på tråden BF Juni 2010!