• låjsan1

HJÄRTEBARN

Hjärtebarn =)
    Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden..../
  • Svar på tråden HJÄRTEBARN
  • låjsan1

Halloj! Jaha, då var man inskriven i Lund...gäller bara att hålla tummarna att inga akuta kommer imellan eller att Jonte plötsligt skulle få feber:/ Kändes rätt skönt när Sune, kirurgen, sa att Jonte var den "finaste" HLHS han haft :) Hoppas att han nu bekänner färg efter op!! Nu e vi hemma å har fredags mys, jag skrubbar hemma på sön, mån och åker direkt till op på mån morgon. Trevlig helg!

• 2små2stora
    Gunsan: vätska kring hjärtsäcken verkar vanligt. Det fick J med. Men den försvann några månader efter op. Vad tråkigt med rejektion igen håller tummarna för att det bra, annars skulle de inte skicka hem er.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • teomamma

Hej
    Jag har skrivit tidigare på forumet om min dotter som utreds för arytmi efter en misstänkt hjärtmuskelinflamation (dom pratade äve om hjärtsvikt men har inte sagt nåt mer om det) Hennes hjärta är något förstorat o slår extraslag väldigt ofta o hon har hög puls. Undrar bara om någon annan har barn med detta o vad som har gjorts isf?
    mvh Martina

• hjärtemax

En uppdatering..
    i torsdags åkte jag till östra med ett bajs prov från max då han har haft diarre i ett tag, trodde de var pga medicinerna, men de ville ändå kolla..

igår ringde de, o de visade sig att max har kräksjukan o nått mer virus {#lang_emotions_surprised}

nu har vi köpt in majs välling .. som han inte gillar..

i morgon ska han in på biopsi igen, men han har fått ta en senare tid för att det måste städas ordentligt efter honom..

men det konstiga me allt e att han e hur pigg som helst äter o dricker bra.. så jag trodde aldrig att de var magsjuka, han e iof sig mycket bättre i magen idag {#lang_emotions_sunny}

• Gunsan75

Nämen hoppsan hjärtemax.
    Skönt att jan ändå mår så pass bra trots kräksjukan med tanke på alla immunosupprimerande mediciner. Annars brukar det ju vara tvärtom att de blir mycket sämre. Håller tummarna för att biopsin visar en 0:a även denna gång.

• låjsan1
    Tifastar skrev 2010-01-09 20:30:54 följande:
    Låjsan: Skickar lite styrke kramar till er inför måndagens TCPC.
    Tack gummna!

Ja då var de snart dags för hibbiscrubb nr1 å sen fixa så välling intaget stämmer med tiden så sista målet är 02.00 sen skrubb i morrn å i väg för TCPC. Hoppas nu verkligen att inga akuta kommer emellan.
    Kram Låjsan
  • hjärtemax
    Gunsan75 skrev 2010-01-10 15:32:48 följande:
    Nämen hoppsan hjärtemax. Skönt att jan ändå mår så pass bra trots kräksjukan med tanke på alla immunosupprimerande mediciner. Annars brukar det ju vara tvärtom att de blir mycket sämre. Håller tummarna för att biopsin visar en 0:a även denna gång.
    ja,, känns ändå skitbra att han klarar av denna infektion, virus eller vad det e..
    men svaret på hur kroppen tar hand om de får vi imon efter biopsin..
    guud så nervöst.

livet o känslorna e som en bergodal bana..

**lycka till imon låjsan1!!!!!**{#lang_emotions_heart}
Svar på tråden HJÄRTEBARN