• låjsan1

HJÄRTEBARN

Hjärtebarn =)
    Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden..../
  • Svar på tråden HJÄRTEBARN
  • låjsan1

Så, då var vi nere på 67:an det har gått snabbt och visst är Jonte medtagen men orkar leka emellan åt i sin säng! Kramar

• Älskarminfamilj

Så vart inskrivningen avklarad i Lund.....Men .....

Alexandra skall i morgon göra en katerisering av sitt hjärta,att de stänger henne hål.Tidigare har de mätt hålet till 11 mm stort.Men i dag visar det 17,3 mm stort.Så det är inte säkert att de kan gå in via ljumskarna och göra det utan har vi otur så måste de öppna upp brsötkorgen på henne...

Så håll era tummar kl 10 är ni snälla att de kan gå in via ljumskarna..Problemet är att delen av skiljevägen som är kvar till höger sitter intill Aortan och på andra sidan sitter en ven ...

Nu skall ja och min sessa lägga oss och hoppas på att vi får något sovit i natt.Vi valde att sova hemma då vi har nära till Lund.

• Emmis80

Låjsan
    Vi träffades nog i familjerummet på BIVA, i dag. Vi ligger på rum 5, kommer att vara kvar där tills i morogn. Då kommer vi ner till avdelningen. Då får vi se hur det blir där...

Skönt att höra att Jonte är så pass pigg och jag hoppas ni har det bra på avdelningen.
    Amanda mår också bra. Har varit vaken korta stynder i dag. Kommit lite mer ur dränet än normalt. Därför får vi vara kvar på BIVA. Läkaren var inne hos oss på kvökken och han är inte orolig men man ville ha lite koll.

Vi kanske aes igen.

• Fröken Julie
    Älskarminfamilj skrev 2010-01-13 20:57:41 följande:
    Så vart inskrivningen avklarad i Lund.....Men .....Alexandra skall i morgon göra en katerisering av sitt hjärta,att de stänger henne hål.Tidigare har de mätt hålet till 11 mm stort.Men i dag visar det 17,3 mm stort.Så det är inte säkert att de kan gå in via ljumskarna och göra det utan har vi otur så måste de öppna upp brsötkorgen på henne...Så håll era tummar kl 10 är ni snälla att de kan gå in via ljumskarna..Problemet är att delen av skiljevägen som är kvar till höger sitter intill Aortan och på andra sidan sitter en ven ...Nu skall ja och min sessa lägga oss och hoppas på att vi får något sovit i natt.Vi valde att sova hemma då vi har nära till Lund.
    Håller tummar och tår!
  • låjsan1
    Älskarminfamilj skrev 2010-01-13 20:57:41 följande:
    Så vart inskrivningen avklarad i Lund.....Men .....Alexandra skall i morgon göra en katerisering av sitt hjärta,att de stänger henne hål.Tidigare har de mätt hålet till 11 mm stort.Men i dag visar det 17,3 mm stort.Så det är inte säkert att de kan gå in via ljumskarna och göra det utan har vi otur så måste de öppna upp brsötkorgen på henne...Så håll era tummar kl 10 är ni snälla att de kan gå in via ljumskarna..Problemet är att delen av skiljevägen som är kvar till höger sitter intill Aortan och på andra sidan sitter en ven ...Nu skall ja och min sessa lägga oss och hoppas på att vi får något sovit i natt.Vi valde att sova hemma då vi har nära till Lund.
    Ska hålla tummarna OCH säga hej nästa gång jag ser dig för jag kopplade inte att de va du när du gick å bar lillskrutten! Kram
  • Elliot Lönn

Vi bor i Motala, Östergötland & vi tillhör Lund! Vi frågade Våran sköterska som förklarade för oss att Sverige är indelat i 3 delar, i lodrät riktning, vilket avgör vart man hamnar!
    Styrkekramar till alla som väntar & som är på operation!

• Älskarminfamilj
    låjsan1 skrev 2010-01-14 14:29:53 följande:
    Ska hålla tummarna OCH säga hej nästa gång jag ser dig för jag kopplade inte att de va du när du gick å bar lillskrutten! Kram
    hehe jo nu har vi fått hälsa och prata.Kul att få ett answikte på dig.Hoppas lill killen blir frisk snart.

Allt har gått bra med Alexandras katerisering.Vi är hemma igen och hålet är helt tätt...
Svar på tråden HJÄRTEBARN