• låjsan1

HJÄRTEBARN

Hjärtebarn =)
    Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden..../
  • Svar på tråden HJÄRTEBARN
  • låjsan1

Varför har läkarna så förbannat olika uppfattningar!?! oerhört energitagande och frustrerande!

• Lilla My i Finland

låjsan - vet precis hur du känner det! Styrkekramar!

• theesi

Jag vet att det pratas om detta tidigare och jag vet att jag fått höra svar, men nu minns jag dom inte.. så jag frågar igen. förlåt! :)

Men vi ska ha barn i AUG och nu har vi fått tid i Umeå på Spec.mödravården för Riktat UL Hjärta, i vecka 15 (14+2) Är detta inte lite väl tidigt, vad jag minns från era erfarenheter så gjorde ni dom senare.. Kommer dom kunna se något? Och isf tror ni att vi kommer få ny tid. Dom ville ha tidig tid för att OM det skulle vara stora fel så skulle man ha chans för att göra sen abort. men Ja, jag känner att det nästan är tidigt i vecka 15. Jag har inte funderingar på sen abort utan litar på hjärtläkare och kirurger och är inte rädd för ett hjärtbarn till.. Men vill iaf vara förberedd.

♥ Vincent 070925 ♥ BF 100809 ♥
  • Små Hjärtan
    theesi skrev 2010-01-24 00:26:47 följande:
    Jag vet att det pratas om detta tidigare och jag vet att jag fått höra svar, men nu minns jag dom inte.. så jag frågar igen. förlåt! :) Men vi ska ha barn i AUG och nu har vi fått tid i Umeå på Spec.mödravården för Riktat UL Hjärta, i vecka 15 (14+2) Är detta inte lite väl tidigt, vad jag minns från era erfarenheter så gjorde ni dom senare.. Kommer dom kunna se något? Och isf tror ni att vi kommer få ny tid. Dom ville ha tidig tid för att OM det skulle vara stora fel så skulle man ha chans för att göra sen abort. men Ja, jag känner att det nästan är tidigt i vecka 15. Jag har inte funderingar på sen abort utan litar på hjärtläkare och kirurger och är inte rädd för ett hjärtbarn till.. Men vill iaf vara förberedd.
    Vi fick riktat ul i vecka 18 och då såg dom lite, fick en ny tid till på torsdag då är jag i vecka 21 för då kan dom se bättre. Vecka 15 tycker jag låter lite tidigt. Troligen kommer ni få ny tid.
  • Små Hjärtan

Någon som vet om barnen får vaccinationen mot svininfluensan om dom är förkylda?? Trinity blev förkyld i natt och ska få vaccinet på tisdag. Vet att dom inte får den vid feber men vet inte hur det är om dom är förkyda.

• theesi
    Små Hjärtan skrev 2010-01-24 10:29:07 följande:
    Någon som vet om barnen får vaccinationen mot svininfluensan om dom är förkylda?? Trinity blev förkyld i natt och ska få vaccinet på tisdag. Vet att dom inte får den vid feber men vet inte hur det är om dom är förkyda.
    Man får inte ha "förkylningssnuva" grönt snor typ. och mycket hosta.. men lätt förkylning ska dom kunna ha, för vincent hade rinnsnuva och lite hosta när han fick sprutan och dom sa inget spec och han fick inga komplikationer efteråt.. men det där är säkert olika frå varje ställe.. är nog bara avakta åt vilket håll det bär sig med förskylningen innan tisdag.
  • theesi
    Små Hjärtan skrev 2010-01-24 08:36:10 följande:
    Vi fick riktat ul i vecka 18 och då såg dom lite, fick en ny tid till på torsdag då är jag i vecka 21 för då kan dom se bättre. Vecka 15 tycker jag låter lite tidigt. Troligen kommer ni få ny tid.
    Det var det jag också tror att vi likf*rbannat kommer få ny tid. men Överläkaren här i skellefteå har ju ingen koll.. Hur som hellst så är det ju kul få se bäbis i vecka 15 även om jag kommer bli flyttad.
  • Små Hjärtan
    theesi skrev 2010-01-24 11:21:16 följande:
    Man får inte ha "förkylningssnuva" grönt snor typ. och mycket hosta.. men lätt förkylning ska dom kunna ha, för vincent hade rinnsnuva och lite hosta när han fick sprutan och dom sa inget spec och han fick inga komplikationer efteråt.. men det där är säkert olika frå varje ställe.. är nog bara avakta åt vilket håll det bär sig med förskylningen innan tisdag.
    Ok tack. Vad skönt eftersom det bara är en lätt förkylning hon har.
    Tänkte ändå ringa Lund i morgon och höra med dom, bara hoppas det inte blir värre.
    theesi skrev 2010-01-24 11:23:36 följande:
    Det var det jag också tror att vi likf*rbannat kommer få ny tid. men Överläkaren här i skellefteå har ju ingen koll.. Hur som hellst så är det ju kul få se bäbis i vecka 15 även om jag kommer bli flyttad.
    Ok. Alltid kul att se bebisen oavsett vilken tid i grav man är. Jag får ju mina UL i Lund, litar fullt ut på dom.
    På mitt första riktade ul såg läkaren bara 4 hålrum vilket är bra bara det men han ville ändå ha tillbaka oss för att se det bättre, när hjärtat var mer utvecklat.
Svar på tråden HJÄRTEBARN