• låjsan1

HJÄRTEBARN

Hjärtebarn =)
    Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden..../
  • Svar på tråden HJÄRTEBARN
  • mammi85

det är på nåt sätt skönt att veta att jag inte är den enda som känner så , fast de e tråkigt att vi behöver kännas så , men man vet att man inte rä ensam! Idag tex satt jag och tänkte när dom skulle söva min dotter , hon grät hysterisk och pappa gick med henne in , jag kunnde inte , jag satt och grät och skakade , en sjuksköterska kramade mig och jag bara satt där och var bort! FAN FAN FAN , !!! Nu mår min dotter bra men man är så rädd hela tiden , kan aldrig slappna av! men jag får mycket stöd genom denna tråd, att läsa att andra har samma problem gör att man inte känner sig ensam! tack alla underbara hjärtsmammor!

• theesi

DET ÄR SÅ ORÄTTVIST!

Vincent är sjuk igen och det är bara drygt en vecka kvar innan vi ska åka till Lund för tcpc. Jag blir så ledsen, nu kommer vi kanske inte få åka. Skulle det vara kilopris på snor så skulle han bli rik. jag förstår inte hur det kan vara så här orättvist! Jag vill inte vänta längre, Vincent orkar snart inget. Kan inte röra sig mycket innan han blir blå och mycket anfådd.. Han orkar nästan ingenting längre. Det finns ingen Gud!

• 2små2stora

Theesi: nej fy vad trist. Håller tummarna för att han blir bra snabbt. Mycket C-vitamin.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • MoM

Fy så trist för Er theesi!!
    Håller tummarna för att han skall bli kry fort fort...

Nån som hört något från hjärtemax?
    Tänker på dem flera gånger varje dag... Många hjärte-styrke-kramar till dem!!

• Klunsen111

Här har jag haft influensan. Svin eller inte - det är frågan. Är inte frisk men har mindre feber. Sock en riktigt besvärlig hosta, ont i bihålorna och örat. Nu har Harry fått feber idag. Mellan 39 och 40 hela dagen. Har fått rumpepiller. Han har andats Airomir och Pulmicort. Han sover i vagnen i viloläge för att komma upp lite sittande. Har ätit ca 220ml Minimax sammanlagt och druckit lite vatten och saft. Någon som kan tipsa om nåt annat?? Är väldigt orolig för det där att Svininfluensan är så farlig om den sätter sig på lungorna. Bevisligen är ju inte hans lungor så starka:( USCH VAD JOBBIGT!!!

Theesi: Jag tycker såå synd om er!!

• norpansnorpan

Klunsen111:
    Jag skulle nog ringt till sjukvårdsrådgivningen och rådfrågat. Som sagt, influensan är inte att leka med, vare sig svin- eller vanliga..
    Håller tummarna att det blir bättre snart för både dig och Harry.

Theesi:
    Fy va trist! Hoppas Vincent kryar på sig snart. Vilken jobbig sits!

• MoM

Klunsen111:
    Jag håller med norpansnorpan, ring sjukvårdsupplysningen om Ni känner er oroliga!

I annat fall är väl mitt enda tips att fortsätta få i honom vätska. Och då framförallt något annat än vatten. Gärna socker-saltlösning, späd med saft om han har svårt att få i sig det som det är (kan ju smaka lite tråkigt).
    Och få i honom mat me förstås, i den mån det är möjligt.

Hoppas hoppas Ni mår bättre snart! Många krya-på-er kramar!!

• Klunsen111

Jag ringde Barnakuten då jag hade kvar numret dit på infobroshyren från Kardiologteamet. Pratade med en helt underbar människa som räknade ut att Harry kunde få en hel stolpilla Alvedon och en halv Ipren samtidigt var sjätte timme så hjälpte det bättre. Och det har det gjort. Men kl 6 gnydde han och då var han kokhet!! 40,5 ! Jag tog av honom den svettiga pyamasen och torkade av honom med ljummet vatten på en mjuk trasa över hela kroppen. Sen fick han dosen febernedsättande och sen åt han faktiskt 120ml Minimax blandat med 20ml vatten. ( Jag har märkt att han nästan inte kräker upp Minimaxen om man späder den lite)

Sen sov han gott och han sover ännu. Får se under dagen hur det artar sig. Jag skulle behöva gå till doktorn med min hosta. Har nog hostat sönder något i axeln för jag kan knappt röra armen. Eller är det ngn konstig nackspärr...

Harry vill bara dricka vatten och Minimax och så länge han tar Minimaxen är väl det ok?

Svar på tråden HJÄRTEBARN