• låjsan1

HJÄRTEBARN

Hjärtebarn =)
    Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden..../
  • Svar på tråden HJÄRTEBARN
  • mammi85

hål i hennes öron skulle det va inte ögon hehe !! flummigt man skriver när man har barn som busar här!

• Golvmoppen

mammi85: Jag skulle inte ha gjort det och inte nu i sjukdomstider över lag.

• MoM
    emiliaojack skrev 2009-11-02 22:19:14 följande:
    Jag blir tokig. Vi skulle äntligen få operera min son på torsdag, men då ringde dom idag, Finns inga iva platser lediga ååååååååååå jag blir galen...... Nu tid den 8 dec, ja ha då var det vänta igen....
    Lider med Er!
    Vi var med om samma sak två gånger innan vår Max väl kom in på op.
    Även för vår del hängde det på BIVA, dock var det för att de inte hade någon personal som kunde ta hand om barnen efter op.
    Den berg-och-dalbana man går igenom när man först laddat upp rent mentalt inför en op, och sen får den inställd och sen skall ladda upp igen, den är svår att beskriva.

Håller tummarna för att allt skall gå vägen den 8 dec...
    Kram!
  • norpansnorpan

mammi85:
    Min dotter har hål i örat och har aldrig hört att man ska vara restriktiv med att ta hål i öronen.
    Nu var hon visserligen 4 år när hon tog hålen.

• mammi85

jag har bestämt att inte ha hål nu , väntar tills jag prata med hennes läkare och när våren kommer, tänker på att mösan måste ju på nu på vintern och det kan vara jobbogt om man tar hål nu , så jag väntar , tack för svaren!

• mammi85

har en annan fråga , just nu när allting har lagt sig så mår jag inte så bra som jag trodde, jag är oftas väldigt känsligt och drömmer mardrömmar som handlar om mitt dotter , allt med hennes hjärtoperation har satt sina djupa spår ! har ni oxå upplevt detta, att när allting har lagt sig då e det som en bomb som kommer ner! jag får oxå skuldkänslor när jag tex skriker åt dotter när hon inte ska göra vissa grejer!

• Klunsen111

Jag mådde också skitdåligt när allt var över. Man lever bara för dagen och oroar sig så hela tiden så efter op. var jag helt tom och orkeslös. Det är nog väldigt vanligt.

• Fröken Julie

mammi 85: Samma här! Känslorna åker berg och dalbana. Gråter mycket och är väldigt känslig. Min man fick problem med tryck över bröstet när vår karusell var över, stressrelaterat och på grund av sömnbristen.

• IdaN
    mammi85 skrev 2009-11-03 23:39:58 följande:
    har en annan fråga , just nu när allting har lagt sig så mår jag inte så bra som jag trodde, jag är oftas väldigt känsligt och drömmer mardrömmar som handlar om mitt dotter , allt med hennes hjärtoperation har satt sina djupa spår ! har ni oxå upplevt detta, att när allting har lagt sig då e det som en bomb som kommer ner! jag får oxå skuldkänslor när jag tex skriker åt dotter när hon inte ska göra vissa grejer!
    När Emilia var ca 6månader så fick jag en jätte deppression och fick börja gå hos en psykolog det var precis som om alla känslor kom i kapp mig då och jag mådde inte dåligt när hon var dålig så jag tror att kroppen är funtad så att den skyddar sig själv och inte mår dåligt när man är mitt uppe i det utan att man bearbetar det efteråt på något sätt. Kan än i dag fortfarande drömma mardrömar om operationer och sånt och nu är hon 2år.
  • mammi85

det är på nåt sätt skönt att veta att jag inte är den enda som känner så , fast de e tråkigt att vi behöver kännas så , men man vet att man inte rä ensam! Idag tex satt jag och tänkte när dom skulle söva min dotter , hon grät hysterisk och pappa gick med henne in , jag kunnde inte , jag satt och grät och skakade , en sjuksköterska kramade mig och jag bara satt där och var bort! FAN FAN FAN , !!! Nu mår min dotter bra men man är så rädd hela tiden , kan aldrig slappna av! men jag får mycket stöd genom denna tråd, att läsa att andra har samma problem gör att man inte känner sig ensam! tack alla underbara hjärtsmammor!

Svar på tråden HJÄRTEBARN