• låjsan1

HJÄRTEBARN

Hjärtebarn =)
    Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden..../
  • Svar på tråden HJÄRTEBARN
  • Små Hjärtan

hjärtemax: Gud så skönt att det går så bra för er. Håller tummarna nästa biopsi är lika bra.

Thessi: Nä fy vad orättvist.

• MoM
    hjärtemax skrev 2009-11-10 07:04:42 följande:
    Hejsan alla underbara!! nu har det hänt mycket! max kunde för 3 dagar sen sitta upp själv för 1a gången o dan efter det hoppad han omkring på golvet som han brukar göra!! han har inga dropp eller slangar kopplade till sig! :D 1a biopsin de gjorde i fredags visade ingen avstötning alls på hjärtat! o nästa vecka på torsdag e det dax igen för biopsi, o visar den inget finns det möjlighet att vi får åka hem!!!!! :D han har på morgonen 12 mediciner han ska ha sen e det lite då o då på dagarna de kommer in o sen lika många till kvällen med.. vi ska i dagarna börja få ge max hans mediciner själv, o allt måste bok föras när vi kommer hem så måste allt kokas 2 ggr dag, o spritas av o det ska vara rent o städat.. grönsaker mm som växer i jorden kommer behöva skalas om han äter dem o även frukt, han kommer inte få *lösgodis* eller snabbmat ute, för det kan finnas bakterier.. får ej vistas i affär eller åka kollektivt på minst 6 månader.. sen kommer det vara suuuupernoga med mun hygienen (som om de inte var det annars då :P ) o vid tandl besök måste han ha antibiotika innan.. ja.. mycket mer som man måste tänka på men jag e lycklig av att han ska få komma hem! vara hemma i JUL!!!! kram på er alla!
    Men kära tid vilka fantastiska nyheter!!!
    Helt ofattbart, vilken resa Ni gjort, och gör fortfarande förstås.
    Livet är verkligen oförutsägbart.
    Fortsatta stärkande kramar och tankar till Er och familjen!
  • Anbe
    hjärtemax skrev 2009-11-10 07:04:42 följande:
    Hejsan alla underbara!!nu har det hänt mycket!max kunde för 3 dagar sen sitta upp själv för 1a gången o dan efter det hoppad han omkring på golvet som han brukar göra!!han har inga dropp eller slangar kopplade till sig! :D1a biopsin de gjorde i fredags visade ingen avstötning alls på hjärtat!o nästa vecka på torsdag e det dax igen för biopsi, o visar den inget finns det möjlighet att vi får åka hem!!!!! :Dhan har på morgonen 12 mediciner han ska ha sen e det lite då o då på dagarna de kommer in o sen lika många till kvällen med..vi ska i dagarna börja få ge max hans mediciner själv, o allt måste bok förasnär vi kommer hem så måste allt kokas 2 ggr dag, o spritas av o det ska vara rent o städat..grönsaker mm som växer i jorden kommer behöva skalas om han äter dem o även frukt, han kommer inte få *lösgodis* eller snabbmat ute, för det kan finnas bakterier..får ej vistas i affär eller åka kollektivt på minst 6 månader..sen kommer det vara suuuupernoga med mun hygienen (som om de inte var det annars då :P ) o vid tandl besök måste han ha antibiotika innan..ja.. mycket mer som man måste tänka på men jag e lycklig av att han ska få komma hem!vara hemma i JUL!!!!kram på er alla!
    Vad underbart härligt att höra!Hoppas att ni snart e hemma! Kram
    theesi skrev 2009-11-10 16:03:22 följande:
    Varför är livet så orättvist??Vi får inte åka på söndag. Det blir ingen operation i November överhuvudtaget!Jag vill bara gråta, när är det vår tur?? :(
    Vad ledsen jag blir för eran skull! Styrkekram till er!
  • Klunsen111

HÄRLIGT MAX!!

Fy vad jobbigt återigen theesi!!

Harry har legat på sjukhus. Det var lunginflammation. Nu mår han bra och är hemma men är inte helt frisk ännu. Tur att jag stod på mig att det var något mer än förkylning!!

• 2små2stora

Härligt Hjärtemax Vilken julklapp ni har fått.

Theesi: fy vad trist {#lang_emotions_frown}

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Tyler D

Lady zz:

Jag har en dotter opererad för fallots anomali, men jag gissar att det inte är riktigt samma sak för hennes hjärtfel var relativt vanligt. Men fråga gärna om du undrar något.

• Lilla My i Finland

Här blir det dags för ekg och lungröntgen i morgon av lillasyster... Då hon var 8 månader hördes ett litet biljud och likaså nu vid 1,5 års kontrollen, så nu ska det undersökas noggrannare... Jag är nästan övertygad om att det bara är nåt ofarligt, men måste nog medge att det är lite småspännande...

Lilleman mår bra, men matvägrar, trotsar och testar så mycket han hinner...

• Trolletmilla

Tyler D skrev 2009-11-12 11:17:25 följande:

Lady zz:Jag har en dotter opererad för fallots anomali, men jag gissar att det inte är riktigt samma sak för hennes hjärtfel var relativt vanligt. Men fråga gärna om du undrar något.
    Samma som våran dotter då, hur gammal är din dotter ? Vår är 2,4 år nu och op när hon var 4 mån.
  • Små Hjärtan

Ni som har fått syskon till era små hjärtisar, har ni fått gjort något riktat ultraljud för att se om bebisen haft hjärtfel?? Vilken vecka var ni i så fall??

• Fröken Julie

Hjärtemax: Det är underbart att höra att ni får komma hem och fantastiskt att få fira jul hemma tillsammans. Otroligt vicken pärs ni gått igenom och otroligt fantastiskt att han mår så bra!

Svar på tråden HJÄRTEBARN