• låjsan1

HJÄRTEBARN

Hjärtebarn =)
    Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden..../
  • Svar på tråden HJÄRTEBARN
  • Barbabok

hjärtemax, du får både tummar och tår här, önskar er verkligen all tur och att ni får åka hem!

• IdaN

Hjärtemax jag håller alla tummar o tår för er. Hoppas verkligen att ni får åka hem snart o komma till det vanliga livet utanför sjukhusvärlden. Kramar

• bea79
    hjärtemax skrev 2009-11-19 06:42:59 följande:
    hej alla.. idag e de dax o hålla tummarna för max, han ska upp på operation nu kl 8 för en biopsi.. proverna på den kommer ikväll eller imon o e den bra, FÅR VI ÅKA HEM på fredag!!!! jag längtar hem sååå mycket, bott här på Ronald nu i 2 månader.. SÅ HÅLL TUMMARNA! kram från en nervös mamma
    Håller tummar och tår för er!!!
    ~ Mamma till världens sötaste Max född 061207 & underbara hjärtepojken Leo född 090223 ~
  • Anbe
    hjärtemax skrev 2009-11-19 06:42:59 följande:
    hej alla..idag e de dax o hålla tummarna för max,han ska upp på operation nu kl 8 för en biopsi..proverna på den kommer ikväll eller imon o e den bra, FÅR VI ÅKA HEM på fredag!!!!jag längtar hem sååå mycket, bott här på Ronald nui 2 månader..SÅ HÅLL TUMMARNA!kram från en nervös mamma
    Håller självklart tummarna här också! Hoppas verkligen ni får komma hem nu! Kram
  • mammi85

hoppa hoppas att allt ser bra ut , ber för er!!!

• Ogi

Hej alla! Jag har en fråga angående Impugan. Min lille kille har fått det sedan han var tre veckor gammal (han har VSD på 7 mm). Nu är han 4,5 månader och får Impugan morgon och kväll. Hittills har han kissat massor både morgon och kväll efter Impuganet - blöjorna har varit riktigt tunga. Men på sistone har han slutat kissa så mycket på kvällen - på morgonen däremot är det som vanligt, jättetung blöja. Jag tycker det är lite konstigt, eftersom han äter som mest på kväll och natt.

BVC säger att det förmodligen inte är något. Vi ska på hjärtundersökning nästa vecka, så de tyckte vi skulle ta upp det där men inte oroa oss seciellt mkt tills dess. Han har fått samma dos sedan han var 3 veckor gammal och på undersökningen för 1 månad sedan sa de att dosen kunde förbli samma ett tag till (han har inte gått upp så mycket, väger 5,2 kg nu).

Jag undrar om någon här varit med om samma sak och vad det berodde på i så fall?

• hjärtemax

biopsin klar! allt gick bra, nu väntar vi på provsvaren som visar om vi får åka hem eller inte i morgon!!!!

• Tifastar
    hjärtemax skrev 2009-11-19 13:38:02 följande:
    biopsin klar! allt gick bra, nu väntar vi på provsvaren som visar om vi får åka hem eller inte i morgon!!!!
    Hoppas, hoppas! =)
  • 2små2stora
    Hjärtemax: hopppas och håller alla tummar och tår för er.
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
Svar på tråden HJÄRTEBARN