• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • kaksmulan

Felixen är riktigt dålig. Men enligt tegs vc så "vet" de att det finns många sjuka åt "kasamarkskolans håll". Vad det nu betyder om de inte bekräftat någon med prov. Ja ja, skit samma. Han får väl vaccineras ändå då om två veckor. Så himla dumt egentligen.

Han har:
    *hög feber, 39.6 nu trots ipren och alvedon
    *ont i kroppen. Klagar framför allt på benmusklerna
    *ledvärk, ont i knäet säger han
    *han kräks då och då
    *ont i huvudet
    *småhosta, inte så mycket som jag dock hade förväntat mig.

Jo, jag vet att jag inte har ett 100%:igt skydd. Men det tror jag ingen kan få riktigt. Men jag är i alla fall mer skyddad än Ellendellen och Tobias...
    Fast vad sjutton skulle man göra om vi tre åkte dit samtidigt till veckan? Då måste nog svärmor eller mamma ta helt ledigt och vara här. *fasar för tanken*

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • 9oktober

Träffade R på Umegalan igår, trevligt - synd att de inte vann - jag hejjade på dem! =) Har inte varit på galan tidigare men blev inbjuden av en leverantör så då är det klart att man hänger med! Dock inte så impad av maten, däremot var servicen och arrangemanget som helhet jättebra och bra föreläsningar på em.

• Molly25

Verkar vara många som ligger sjuka i influensan nu. Krya på er!
    Tydligen har nästan alla på Humlan haft det också (Filips grannavdelning) men på Filips avdelning är det bara 3 som haft det och ingen just nu. Jag och Elin är sjuka men det känns osm en vanlig förkylning, snuva, ont i huvudet och allmän trötthet men ingen feber.

Hello: Synd att R inte vann men de är himla duktig ändå.

• Jelon

Har haft världens snällaste barn idag de har lekt på helt själva medans jag har fått storstäda, byta i sängarna och tvättat flera maskiner. När Alva vaknat ska vi traska iväg till biblioteket hoppas humöret fortsätter att ligga på topp även då.

Mammizen- Vad skönt att hon är så mycket piggare redan Har tyvärr bara finskor i stlk 37 och det blir kanske i trångaste laget Hoppas du kan slappna av och få en riktigt trevlig kväll.

My05-Vad jobbigt för dig Har tyvärr inga råd att ge, hoppas det känns bättre nu.

På Trollsländan har nog minst hälften av barnen haft det så myrbarnen ligger säkert risigt till....

Krya på er alla sjuklingar!

• Hellobello

Vilka snällisar - mina var så i onsdags, då for vi ner på stan efter dagis, och att klara det utan bråk är ju inte illa! Ni får säkert en trevlig stund på bibblan .
    Jag hade typ världens lugnaste jour igår, men är ändå trött som en zombie idag, det går inte fort i skallen kan jag säga. Tycker det har känts så de senaste veckorna, undrar om det bara är mörkret och kylan som gör det eller vad som har hänt?
    Ang dagis: då är det bara att vänta då, får se om det blir nåt jobbande nästa vecka...

• UmeGullan

Puh! Man blir aldeles matt bara av att läsa om influensan... törs inte tänka på hur jobbig den verkar vara att få.
    Har varit hemma med Lillan sedan i onsdag, men peppar peppar verkar hon mest haft vanlig förkylning med feber.
    Till veckan är det vaccinering för 3-5 åringar på vår vårdcentral, jag hoppas att hon är pigg till dess så hon kan vaccineras.

• My05

Det är party hos grannnrna igen...varje helg.. gör inte sååå mycket, sova kan vi göra ändå.
    Själv har jag varit hos grannarna i huset brevid .. snackat genus..{#lang_emotions_dreamer} Hon vill starta egen klinik för kvinnor efter utbildningen... undrar om hon läser med dig Hellobello....

Svärmor tycker jag ska lämna Umeå och M(min tonåring) för att flytta med H och de små barnen till blekinge...för en tjänst på HK(huvudkontoret) H(om han flyttar flyttar ju hon, svärmor) är ju viktigast här i livet... aaaahhh inte bara hormoner där.... inte helt ok av svärmor eller vad säger ni..? {#lang_emotions_surprised} När hon  kläckte de åsikterna var M i rummet och H bortrest......

• Hellobello

My: Fy sjutton, det var inte lite ego! Sa hon uttryckligen att du skulle lämna stora M?? Hon låter ju inte rikitgt vettig om du frågar mig - det hade varit elakt om det var ett vuxet barn, men M är ju bara tonåring!! Stanna, säger jag

Vad heter din granne? Vet ju några som bor på Sofiehem, men jag har ju läst färdigt så det låter inte som nån som jag läst med...

• mammizen

My: Vilket pucko, ursäkta mig. Stackars stackars M att behöva ens höra sånt. Klart man inte lämnar sina stora barn bara så där Angående PMS så finns det faktiskt behandling, tabletter av något slag. Kolla med din BM eller doktor. Jag funderar starkt på att själv börja för veckan innan mens är jag inte kul att ha att göra med. Livet blir så svart och ALLA karlar är dum i huvudet, speciellt min fast han inte gjort nånting stackarn

Superskönt att få gå ut igår på Rex. Riktigt bra stämning och många som verkligen hade klätt upp sig till tänderna efter kvällens glitter/glamour tema Hittade ett par gamla skor på vinden med höga klackar så jag var tametusan längst av alla därinne. Faktiskt första gången i mitt liv som jag insåg riktigt hur jäkla lång jag är för med klack så var det typ 2 karlar som var lika långa som mig av 150 pers!!! Men nog var det lite svårt att slappna av när man tänker på sjuk liten Julia. Det första jag gjorde när jag vaknade var att slänga mig på telefonen och se på sjutton nog hade hon överlevt hos pappa alltid. Ibland är jag bara så fjantig. Han sa att idag var det full fart på henne Känns sååååå skönt att höra.

Vad ska vi hitta på stängningsfredagen då? Hoppas bara att alla är friska till dess!

• mammizen

Glömde svara Jesper har INTE blivit sjuk. Däremot har han haft hosta i 4 veckor så jag tror att han redan haft det här i en verklig lätt variant. Finns tydligen de som kan ha bara hosta och inte vara sjuka alls!

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)