• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • zandraw

Jag vill gärna ha lite recept från i lördags.
    Mailar dig receptet på de jag gjorde imorrn Emma.

Idag har S och M fått vaccinet. De va drop in för riskgrupperna på vc hemma. Å när M lix va där så hade han också fått.
    Jag får snällt vänta till v. 48 då det är dags för 3-5 åringar + föräldrar.
    Hoppas iaf att jag får ta den då, S ska ju ha sin andra dos, så jag borde kunna få den!
    Hoppas bara dom håller sig friska nu. Annars blir de M som får vabba imorrn!

På em imorrn ska vi på banken å göra klart husköpet, så snart är jag husägare

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Jelon

Vad bra att du fixat en ny tråd Sandra

Vill också gärna ha recept från i Lördags var mycket som var gott. Mailar mina imorgon.

Hello-Jag och Denise pratade precis om den där stängningsfredagen och bestämde att vi skulle försöka hitta på nått då.

• My05
    emmapemma4 skrev 2009-11-04 22:19:09 följande:
    Tack för länken, Sandra!Äntligen är barnen friska och imorgon blir det dagis för första gången på nästan två veckor. Tänkte höra om man kunde samla ihop recepten från allt gott som vi åt i lördags så att man kan få njuta av det någon fler gång . Ni får gärna skicka ett meddelande med recept till mig så kan jag sammanställa och maila ut till de som är intresserade.
    Vilken bra ide.
  • Molly25

Vi vill också vara med och hitta på något den 20/11.

• kollberg1

ooohhh Elsa ligger i feber halsont och ont i hela kroppen. Jag och johan är på lyxresa i warszawa.. det känns inte bra

• snillis

Men gud vad sent att vaccinera sig v. 48 - undrar hur de tänker - alla kommer ju att ha insjuknat innan dess....vi har i allafall bestämt oss att vaccinera oss för Mollys skull - det känns ju som att hon kan behöva lite extra skydd efter våren som var.

• mammizen

Snillis: Jag tycker att styrgruppen här har tänkt lite konstigt att de inte startat med att vaccinera barnen som de i Skåne gjort. De är ju barnen som är smittspridarna och som drabbats värst men nu är det ju oxå så att vaccinet har blivit otroligt försenat mot för vad som var utlovat och det är ju inget som vi har kunnat styra Toppen är inte här i alla fall och det är ju oftast den (ev) andra vågen som är farligast så jag tycker ALLA ska vaccinera sig ändå.

Kollberg: Usch vad hemskt för er Hoppas hon kryar på sig snabbt! Men tänk på att hon är i goda händer. Förstår att du vill bara vända hem när du hör att lillan är sjuk

Zandraw: Grattis till husköp

M-mamma: Jag vill oxå ha recepten även fast jag inte var där. Lät ju så gott allt ni gjorde!

Kul om vi blir några lediga mammor stängningsfredagen.

• Busfröet

Z: Härligt att du startat ny tråd!

Kollberg: förstår att det känns svårt att njuta av lyxsemester när E är sjuk där hemma.

Kakis: Vad skönt det ska kännas att julklapparna snart är klara.
    Själv sitter jag och funderar på att krypa upp på vinden i helgen och ta fram barnens adventskalender så jag kan börja fylla den med aktiviteter.

Ang. recepten från snillis fest så skulle jag också gärna vilja ha dem. Låter ju som sagt som att det fanns mkt gott!

V gick till fsk idag, första gången på nästan två veckor. Hade gått bra!
    Vill också vaccinera, bara han blir helt frisk så. Kanske på mån.

Trevlig helg allihopa!

• UmeGullan

Har varit lite tveksam till vaccinering... men nu hör jag om personer som blivit sjuka nästan varje dag så nu vill man ju bara vaccinera alla i familjen så snabbt som möjligt!
    Hur tänker du Kaksmulan som kan mkt om sådant här och är gravid?

• My05

I Halland har de redan fixat riskgrupper och vårdpersonal och började i måndags vaccinera barn(mina kusinbarn är vaccinerade nu) Varför vaccinerar man inte från norr till söder om nu smittan sprider sig mer när det blir kallare..eller är det inte så stor temp. skillnad att det spelar någon roll kanske {#lang_emotions_undecided}
    Beror det på hur snabba landstingen var att beställa vaccin el. är de mer effektiva på en del ställen att utföra stickandet..? Trodde de vaccin som finns spreds lika till landstingen...
    Puh..där sprutade det ut funderingar..

Nu ska jag sticka vidare...på mina vantar..

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)