• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • mammizen

Hello: Jag min klant har tappat passerkortet till jobbet. Vi har ju en del doser inlåsta i kassaskåpet just in case. Trodde väl inte att jag själv skulle behöva dem bara. Men som tur är var min chef kvar så Jocke ska fara och hämta behandlingen till Julia nu. Vet du om man kan smitta innan det symtomen bryter ut?? Har hört olika om detta. I måndags när jag hämtade henne var hon jättegrinig och personalen blev så förvånade för de hade inte märkt något alls innan!

• Jelon

Mammizen-Stackars Julia Vad bra att du tog prov så du är säker på att hon har det, ångrar att jag inte gjorde det på tjejerna när de var dåliga, är ganska säker på att Agnes hade det men Alva vet jag inte då hon ändå inte var så sjuk. Jag har iaf fått lära mig att man smittar mest innan det det bryter ut och sen mindre och mindre ju längre tiden går. Hur dålig är hon då lillgumman?? Får du ner febern och i henne tillräckligt med vätska?? Hoppas att du får i henne Tamiflukapslarna, inte det lättaste kan jag tänka mig. Vi har på jobbet fått veta att man får öppna dem och hälla ut pulvret bland med tex sylt eller annat gott kanske går lättare då. Märks verkligen att det dragit igång på riktigt nu för många är sjuka

• My05

Kaksmulan: Vi har också bara påslakan..märkligt.. Jag undrar om jag stoppat undan dom på vinden någonstans...ledsen att jag inte kunde hjälpa till.

Mammizen Stackars Julia men tur för henne att du kan fixa behandling åt henne. Hoppas det går över snabbt.  Får någon som inte tillhör riskgrupperna behandling här i Sverige(om man inte har svåra komplikationer..)?

Vi åker ju söderut på söndag så vi missar ju starten av vaccineringen, visst skulle de börja vaccinera barn till veckan i Umeå?

• snillis

My: ja, nu till veckan är det för oss med barn 3-5 år. Info kommer i tidningen på lördag om öppettider osv. Pratade med dem idag.

Denise: usch, hoppas att hon kryar på sig snart. Vilka symptom har hon?

• Jelon

Man är ganska generös med att behandla, på jobbet har vi tom behandlat vissa i förebyggande syfte utan att ens ha positivt svar.

• Keed

vad behandlar man med? visst är det ett virus?
    Vi har då haft det väldigt lugnt hos oss, inga sjuka barn men enstaka föräldrar.

• Keed

jenny- visst gick Julia på samma dagis som agnes och alva nu? då är det väll mycket troligt att det är det ni hade oxå

• Jelon

Man behandlar med Tamiflu som ska göra sjukdomsförloppet lindriga och kortare. Ja det mest troliga är att de haft det, är många på vårt dagis som varit riktigt sjuka.

Vi har en hel del hos oss men än så länge är det ingen katastrof, känns som att det är väldigt välplanerat och förberett med ökad personaltäthet och minskat planerat intag.

• kaksmulan

Igår var det två veckor sen jag vaccinerade mig. Känns riktigt skönt att veta att jag har ett så pass fullgott skydd nu som jag bara kan ha. Felixen ska få vaccinera sig först v 49 (med familj) så jag tänkte försöka få alla vaccinerade nästa vecka i stället när det är dags för dagisbarnen...

Mammizen: Åh, lilla J! Hoppas hon kryar på sig snabbt nu om hon får tamiflu! Lilla gumman...

My: Tusen tack för att du kollat i alla fall. Jag tänkte höra med svärmor ifall hon har några fullstora lakan över som hon kunde donera, men hon kan plötsligt bli så snål på sådant... Ja ja, det ordnar sig. Herregud, hur dyrt är det att gå och KÖPA två fullstora lakan och klippa isär liksom?

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • My05

Kaksmulan; Nej men skönt att bara bädda med färdiga också...{#lang_emotions_dreamer} 

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)