• zandraw

Umeåmammor hösten 2005 (19)

Ännu en gång dags för en ny tråd. Tiden går i ett rasande tempo .-)

Länkar till de gamla trådarna

nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html
    nr 18: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m46056876.html

Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

Mina älsklingar Sebastian 051021 & Alva 071019
  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)
  • kaksmulan
    UmeGullan skrev 2009-11-05 21:31:33 följande:
    Har varit lite tveksam till vaccinering... men nu hör jag om personer som blivit sjuka nästan varje dag så nu vill man ju bara vaccinera alla i familjen så snabbt som möjligt!Hur tänker du Kaksmulan som kan mkt om sådant här och är gravid?
    Jag har redan tagit första sprutan! V 47 ska jag ta den andra och då tänkte jag släpa med mig barnen och säga att de också behöver sprutan då.

Min tanke är att om man är i en riskgrupp ska man definitivt vaccinera sig. Det är ju jag...
    Sen tycker jag nog att sunda förnuftet får råda. Orkar man verkligen med att ha sjuka barn och vara sjuk själv? Ja, gör man det kan man nog hoppa över vaccineringen men vem vill utsätta sina barn för den jobbiga sjukdom det trots allt är? Hade jag varit ickegravid hade jag vaccinerat mig tillsammans med barnen bara för att SLIPPA bli sjuk.
    Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • mammizen

My: Mycket beror nog på avståndet, därför att vaccinet skeppas ju hit från Tyskland och sedan distribueras över landet. Västerbotten ligger ju inte direkt först då. Skåne fick ju vaccinet först eftersom de är ju granne med där lasten kommer så att säga. Vi i Norrland har ju långa avstånd som det ska transporteras. Men sedan har vartenda landsting själva fått besluta om hur de ska vaccinera vilket gett väldigt olika resultat. Fast jag håller faktiskt med dig eftersom alla experter säger att man smittas lättare när det är kallt ute och vi har ju lite skillnad i temp i Jukkasjärvi och Malmö

Angående influensan så snackar ju alla om riskgrupperna hit och dit men den 8 åriga flickan från Finland som gick i skola i Haparanda var ju helt kärnfrisk och dog av svininfluensa Sedan kommer nog vaccinet ganska snart även vara godkänt för våra små även de som inte är riskgrupper vilket jag tycker känns jätteskönt för att ge alla i en familj utom en känns ju märkligt, speciellt när hon är minst och förmodligen drabbas värst!

Idag har jag disco i vardagsrummet. Jesper har bjudit hem sin kärlek från dagis och de håller på att dansa sig svettiga nu. Julia står nöjd brevid och diggar Så söta!

• 9oktober

Hej hej!
    Ett tag sen jag skrev, jag läser desto mer...
    Har förstått att ni hade en underbart trevligt fest hos Pernilla, och jag tar oxå gärna emot tips på goda smårätter som ni njutit av!

Både jag och W är vaccinerade, det gick jättebra, bara ett litet stick och jag tror faktiskt att jag fick ondare än W. Jag hade ont i armen i 3 dgr, men det känns ju ändå lindrigt. Hon fick en liten knöl, men har inte klagat alls. Tanken är att både M o A ska vaccineras dom oxå så snart som möjligheten erbjuds.

//L

• snillis

Jaha, nu har Molly-gumman mask i magen. Fy fan rent ut sagt vad äckligt det är.....*ryser när jag tänker på det*
    Annars är vi oförskämt friska - fast det är ju sånt man inte skall säga här för då vet man hur det går

Vi har ff inte bestämt oss hur vi skall göra med vaccinet. Vi får väl se helt enkelt hur det hela artar sig.
    Vet inte riktigt vari motståndet består för jag är absolut ingen motståndare av vaccination rent generellt och jag är inte orolig för vaccinet som en del motståndare verkar vara.
    Det känns bara som så......hysteriskt på nåt sätt - att vaccinera mot en influensa liksom. Det är ju inte pesten direkt. Men men.........

Molly har hoppat över middagsluren för första gången idag. Det blev en inte så trevlig eftermiddag. Så jag röstar för att fortsätta sova middag - länge

Hoppas för övrigt att alla har en trevlig helg - själv sitter jag och betar av presentgodiset

• My05

Mask ....been there done that...osv... vad är löss mot mask INGENTING {#lang_emotions_dreamer}  Minns Myras klagan på att det kliar i rumpan.. joo grattis. Släng hit lössen, bara masken håller sig borta.

Myra har gått i demonstrationståget för Sofiehemskolan idag...skönt att den totalt otänkta tonåringen visar lite spontant engagemang..

R gråter och gnäller mest hela tiden nu ...så jobbigt ... hoppas på en kort period...

• kaksmulan

Jag har inga som helst problem med springmask! Jag har ingen aning om hur många gånger Felixen har haft det med det är lungt över 20 gånger (minst 3 gånger per år i sju år, men det lutar åt fler gånger ändå). Ellendellen har bara haft det en gång...

Idag har jag gått igenom allt som behövs till tvillingarna av vad vi redan har och vad som behöver införskaffas. Någon mer pjamas behövs till båda två i strl 50/54 och en spjälsängskudde. Jo, lakan till spjälsängarna... fyra underlakan till kommer vi nog att behöva skulle jag gissa på.

Det är möjligtvis så att ingen av er har några spjälsängslakan till övers??

Bebisarnas rum börjar bli klart också. I morgon ska jag fålla gardinerna och sätta upp.

Är det någon som ska till IKEA snart?? Om det är så så har jag en STOR beställning

• My05

Oj vad avslappnad du är Kakis( jag bugar lite för dig här från Sofiehemmet...{#lang_emotions_smile})  springmask är en av få saker som gör mig nervös..har sett dom dansa loss på en tejpbit  huuuu

Hoppas på Ikea näst nästa vecka... Spjälsängslakan jo faktiskt, kollar mer noga i morgon men det har vi nog...

• snillis

Vi kommer att åka till Leos idag - om det är nån som har lust att hänga på.
    Vi åker dit vid 10 när de öppnar.

• kaksmulan

My: Åh, om du har några sådana lakan att avvara så vore det toppen verkligen!! Jag gjorde en runda i linneskåpet för att se om jag hade några fullstora lakan att klippa av men jag var lite för bra att rensa bort sånt i våras.
    Just nu ser det ut som om svärisarna åker ned på IKEA på fredag. Men är det något mer jag behöver så kommer jag att höra av mig till dig .

• My05

Kaksmulan: Menar du underlakan? Inte påslakan?

Jag är hemma med hostiga och snoriga barn. R vaknade i natt, hostade och hade frossa..idag är det full fart jag tror inte ens han har feber..hur nu det gick till.. M snorar bara och busar järnet... {#lang_emotions_dreamer}

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (19)