Vad innebär Ris a la malta för Dig?
vi söker saningen vad är ris a la Malta för dig..
vi söker saningen vad är ris a la Malta för dig..
Risgrynsgröt blandad med en massa vispad grädde och vanillinsocker. Äts med jordgubbssylt och endast under julhelgen (dock helst max 2 dagar). Annars hade jag varit ordentligt rund i hörnen vid det här laget, eftersom jag inte har något stopp vad det gäller den rätten...(det är den som får mig att längta till jul) ![]()
Annat:
*Risgrynsgröt blandad med vispad grädde och apelsin - Äts ENBART på julafton, möjligtvis på juldagen om det finns kvar.
Skulle kännas extremt konstigt att äta det någon annan dag på året, lite som att se Kalle Ankas julafton i juni.
Det är ju massa pluppar i omröstningen utan alternativ?
Annat = Ris a la malta är risgrynsgröt, vispad grädde och apelsinbitar i.
Serveras utan någonting en endaste gång på året; endast på juldagens kväll!
Risgrynsgröt blandad med vispad grädde och socker. Serveras med saftsoppa. Solklar dessert.
Annat: Det är vidrigt äckligt!
annat - vanilj, (flor)socker, vispgrädde, mandarinklyftor, serveras med saftsås
= solklar dessert. (som endast äts på julafton)
Annat: kokat rundkornigt ris, sköljt i kallt vatten och sedan blandat med vispgrädde och apelsinklyftor, lite socker och vaniljsocker i.
Kommer från Stockholm, har aldrig hörtalas om att använda gröt förrän jag läste det här på FL för något år sedan. Alla jag känner gör som jag beskrev ovan. Tycker inte om gröt så jag tror inte att jag skulle gilla det heller, annars så älskar jag ris a la malta
Röster inte...Är van med riskräm från norger, det är risgröt, grädde och saftsås (hallonsås).
I sverige betyder ris a`la malta (för mig) risgröt med grädde och apelsinklyftor. Har dock ingen svensk historik bakom mig, och maken tycker inte så mycket om det, så han vet inget...