• lokisse

Vad innebär Ris a la malta för Dig?

vi söker saningen vad är ris a la Malta för dig..

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Svar på tråden Vad innebär Ris a la malta för Dig?
  • isisisis

Född i Stockholm.
    Där äte ris a la malta med apelsinklyftor.

Bor i skåne nu.
    Här äts den med saftsås.

• 071001

Annat: Passar inte mig i smaken alls.

• Mary Jo

"*Risgrynsgröt blandad med vispad grädde och socker. Serveras med saftsås. Solklar dessert"

Äts bara på julafton!

• lövet2

Ris á la Malta är ju egentligen utan apelsiner, men vi äter den med apelsinbitar och saftsås. Endast en gång om året, och det är på juldagen. (Fast i bland blir det inte tillräckligt mycket kvar av julaftonens gröt tyvärr!)

I don´t need your help!
  • Trollet Ludenben

saftsås... vad äckligt. Vi har i clementinklyftor och bananpengar. Vispad grädde och socker i såklart. Kan ätas när det faller mig i smaken men det brukar oftast bli under juletid.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • NoMatter

När jag gör ris á la malta så kokar jag rundkornigt ris i vatten, sköljer det i kallt vatten, blandar med vispad grädde och en skvätt vaniljsocker. Sen serverar jag det med saftsås eller möjligen någon sorts sylt eller färska bär. Apelsinris har jag i apelsiner i riset, grädden och vaniljsckret och serverar ingen saftsås till.

Ingen gammal saltad gröt i min efterrätt inte.

• hannis

Inget av alternativen.

För mig är Ris à la malta risgrynsgröt blandad med vispad grädde och sylt. Absolut inte saftsås! Självklart är det en dessert!

• hewa

Annat - en glasklar magsjukerisk och något jag definitivt undviker på julbordet

• mosterYster
    Thursday skrev 2009-11-04 17:54:32 följande:
    Nej, fy sjutton. Det sätts upp på listan över sånt som ska förbjudas när revolutionen kommer.
    Jag är emot att förbjuda sådant som andra människor tycker är gott.

Eller... OK, då tycker jag vi förbjuder choklad, för det gillar inte jag!
  • Thursday
    mosterYster skrev 2009-11-04 18:32:38 följande:
    Jag är emot att förbjuda sådant som andra människor tycker är gott. Eller... OK, då tycker jag vi förbjuder choklad, för det gillar inte jag!
    Nejnej, det där är alldeles för relativistiskt. Gott har ingenting med saken att göra, vissa saker är rätt, andra fel. Enkelt.
Svar på tråden Vad innebär Ris a la malta för Dig?