• lokisse

Vad innebär Ris a la malta för Dig?

vi söker saningen vad är ris a la Malta för dig..

snorkrakornas barn heter snorungar
  • Svar på tråden Vad innebär Ris a la malta för Dig?
  • mosterYster
    Millan83 skrev 2009-11-04 17:44:19 följande:
    så här säger wikipedia: sv.wikipedia.org/wiki/Ris_%C3%A0_la_Malta
    Hrm. Wikipedia räknas INTE som en tillförlitlig källa!
  • Thursday
    mosterYster skrev 2009-11-04 17:38:54 följande:
    Det var en herrans massa prickar, kissen! Annat: Risgrynsgröt blandad med vispad grädde apelsin- eller mandarinklyftor OCH RUSSIN. Solklar dessert. Gillar inte russin annars, men i Ris à la Malta måste det vara russin!
    Russin? Fy fan, det låter som något som borde förbjudas pronto!
  • TMD

Risgrynsgröt blandad med vispad grädde. Serveras med fruktsallad och äts enbart på juldagseftermiddagen.

• Disela

Bara på jul funkar Ris a la malta. En gång var tredje år ungefär. Och då äter jag en matsked.. Fy, det är ju inte gott!

• mosterYster
    Thursday skrev 2009-11-04 17:47:59 följande:
    Russin? Fy fan, det låter som något som borde förbjudas pronto!
    Just i denna rätt gillar jag russin. Aldrig annars. Och färska bananer äter jag endast i marängsviss. Sammanhanget förädlar dessa råvaror, kan man ju säga.
  • Thursday
    mosterYster skrev 2009-11-04 17:51:32 följande:
    Just i denna rätt gillar jag russin. Aldrig annars. Och färska bananer äter jag endast i marängsviss. Sammanhanget förädlar dessa råvaror, kan man ju säga.
    Nej, fy sjutton. Det sätts upp på listan över sånt som ska förbjudas när revolutionen kommer.
  • Nica74

Annat. Risgrynsgröt blandat med vispad grädde och vaniljsocker. Äts med saftsås, och passar alltid , men det är enligt mig en dessert.

Mamma till Hugo-98, Milo-00, Irmelin-05 & Tin-08
  • TMD

Ja, jag brukar också ha lite vaniljsocker i med, men det är en såndär ritual måltid, precis som sillen, rödkålen, julskinkan och musten. Aldrig att jag skulle äta eller dricka det om det inte var jul. must funkar till påsk med.

• Signatur

Annat: Kräkkänslor

Men för släkten är det Risgrynsgröt blandad med vispad grädde och apelsin- eller mandarinklyftor. Solklar dessert.

Svar på tråden Vad innebär Ris a la malta för Dig?