• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • malinoski
    Tequila skrev 2009-11-11 21:25:33 följande:
    malinoski: Jag har nu lagt upp två bilder i mitt fotogalleri på Excess Dress. Tycker dock inte riktigt att bilderna gör denna klänning rättvisa. Angående diskussionen om den passar på nyårsafton eller inte tycker jag definitivt att den gör det. Det beror väl på vad man ska göra i och för sig!
    Supfin! Ja, den är en dröm..
    Tack så mycket att jag fick kika lite! (är det inte underbart att de här forumen finns??) :)
    Är den normal i strl?
  • malinoski

Aaaarrrrrrghhhh... blir så IRRITERAD på alla oseriösa människor på Tradera!
    Har en tjej som köpte ett plagg av mig med "köp nu" för ett par veckor sen. Men efter det har jag inte hört ett spår. Jag har mailat, sms:at och ringt. Inget svar.
    Idag ringde jag med dolt nummer och då svarade hon. När jag berättade att det var jag slängde hon bara på luren!
    Är det inte märkligt att man inte ens kan agera vuxet och prata om det i alla fall. Har man tex inte råd så kan man ju i alla fall berätta det (även fast man kan undra varför man då klickar på köp nu).
    Visst, det är väl inte värre än att man kan lägga upp annonsen igen, men det är bara så tråkigt...

• Morty
    malinoski skrev 2009-11-12 09:13:53 följande:
    Aaaarrrrrrghhhh... blir så IRRITERAD på alla oseriösa människor på Tradera!Har en tjej som köpte ett plagg av mig med "köp nu" för ett par veckor sen. Men efter det har jag inte hört ett spår. Jag har mailat, sms:at och ringt. Inget svar.Idag ringde jag med dolt nummer och då svarade hon. När jag berättade att det var jag slängde hon bara på luren!Är det inte märkligt att man inte ens kan agera vuxet och prata om det i alla fall. Har man tex inte råd så kan man ju i alla fall berätta det (även fast man kan undra varför man då klickar på köp nu).Visst, det är väl inte värre än att man kan lägga upp annonsen igen, men det är bara så tråkigt...
    Har också haft en sån köpare. Tar de på Köp Nu och sen betalar de inte. Fattar inte varför de gör så!!! Blir ju faktiskt lite meck med att anmäla det till Tradera för att de ska ta bort avgiften och sen lägga upp den igen. Man blir bara så sur och trött.
  • Tequila

Malinoski:

Tack så mycket! Ja den är ganska normal i stl. Den är inte liten i alla fall. Jag har nästan alltid stl 3, men ngn enstaka gång stl 4. På denna räcker definitivt stl 3 för mig. Nu ska jag bara hitta något att ha under, för det behövs tycker jag!

• oOrosamarängerOo
    malinoski skrev 2009-11-12 09:13:53 följande:
    Aaaarrrrrrghhhh... blir så IRRITERAD på alla oseriösa människor på Tradera!Har en tjej som köpte ett plagg av mig med "köp nu" för ett par veckor sen. Men efter det har jag inte hört ett spår. Jag har mailat, sms:at och ringt. Inget svar.Idag ringde jag med dolt nummer och då svarade hon. När jag berättade att det var jag slängde hon bara på luren!Är det inte märkligt att man inte ens kan agera vuxet och prata om det i alla fall. Har man tex inte råd så kan man ju i alla fall berätta det (även fast man kan undra varför man då klickar på köp nu).Visst, det är väl inte värre än att man kan lägga upp annonsen igen, men det är bara så tråkigt...
    Jag har oxå en som tog köp nu på en av mina mollyauktioner och inte betalt, såg att personen plockat bort sitt mobilnr på tradera, men hade det ju i vinnarmailet så sms:at men hör inte av sig.
    Kan du inte inboxa mig vem det va?, är det samma som gör så hos folk så kan man ju skriva ut det här och varna!
    topnotch
  • malinoski
    SooJuicy skrev 2009-11-12 10:10:47 följande:
    Jag har oxå en som tog köp nu på en av mina mollyauktioner och inte betalt, såg att personen plockat bort sitt mobilnr på tradera, men hade det ju i vinnarmailet så sms:at men hör inte av sig. Kan du inte inboxa mig vem det va?, är det samma som gör så hos folk så kan man ju skriva ut det här och varna!
    Har inboxat dig!
  • isako
    freemind skrev 2009-11-11 23:31:15 följande:
    Du har meddelande i din blogg!
    Taack sötis! Men du, Pingla mailade nyss att hon hade två. Så nu är jag lyyycklig!! Tack ändå sötis
    Förresten, IDAG först såg jag dina andra bloggar, godmorgon liksom. En sådan söt liten tös ni har! Och vilka fina kläder
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • malinoski

Freemind:
    Jag har inboxat dig! :)

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III