• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Skrutteruttan
    alias skrev 2010-02-07 07:53:42 följande:
    Jag är så besviken. Satt och väntade när ajabaja uppdaterade och högg en 390 Four Continents X.stitch i brunt direk. Jag fick också en orderbekräftelse på den.Nu får jag mail att den tog slut och att jag blir utan! Tydligen tog de emot så många förbeställningar att den var slut redan när den släpptes på sajten!Jag har hört mycket negativt om ajabaja tidigare, att paket kommer bort (de tar ju porto oavsett  hur mkt man handlar för men sänder inte spårbart), att det är problem med returer osv. Nu lägger även jag denna butik till avdelningen skitbutik.Och nu är ju denna godbit slutsåld överallt! Om ni ser en, i brunt - pls hojta!!! :-
    Åh nej, vilken storlek? Jag har beställt den också, undrar om det blir samma för mig *hjälp*
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com/♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • NewYorker

Korrigering - jag vet inte om de tagit emot förbeställningar. men jag beställde utan problem i samma sekund tunikan dök upp, och då var den redan slut.
    Hur kan det annars ha gått till?

• Duntoffla

God morgon!

Sitter här och känner mig lätt bakis utan en droppe alkohol i kroppen. Skumt!

Håller med om att Tradera verkar vara rätt inkonsekventa. Själv är jag en av dem som INTE gillar produktbilder på plagg som inte är nya. Det är enligt mig väldigt missvisande. Ska man ha en sån bild (om vi nu tänker bort rättigheter osv) så ska man ha det som 2:a bild i så fall och inte som den bild som visar plagget.

Sen får man ju inte använda andras bilder i såna här syften rent lagligt.

Jag blev grymt sugen på en röd Fonda jag med. Är faktiskt glad över att jag skippade den rosa jag ev hade på gång. En röd Fonda till förhoppningsvis brun hud och dessa;

www.swedishhasbeens.com/images/grease_sky_high_re

eller dessa

www.swedishhasbeens.com/images/Slip_in_red.jpg

MUMS!

Sen att jag inte kan gå i klackar spelar väl ingen större roll. Det kanske ser sexigt ut med lite vingliga steg?

Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Frusna flickan
    alias skrev 2010-02-07 07:53:42 följande:
    Jag är så besviken. Satt och väntade när ajabaja uppdaterade och högg en 390 Four Continents X.stitch i brunt direk. Jag fick också en orderbekräftelse på den.Nu får jag mail att den tog slut och att jag blir utan! Tydligen tog de emot så många förbeställningar att den var slut redan när den släpptes på sajten!Jag har hört mycket negativt om ajabaja tidigare, att paket kommer bort (de tar ju porto oavsett  hur mkt man handlar för men sänder inte spårbart), att det är problem med returer osv. Nu lägger även jag denna butik till avdelningen skitbutik.Och nu är ju denna godbit slutsåld överallt! Om ni ser en, i brunt - pls hojta!!! :-
    Men, de hävdar ju hela tiden att de inte tar emot förbeställningar.. Hur är det möjligt?!?! Ska hojta om jag ser en, vilken stl vill du ha?
  • Bina

God morgon - hade en underbar kväll igår i goda vänners lag.

Här ser jag att redde ett och annat upp sig - skönt för lögner är urtrista och pinsamma. Nu lämnar jag det bakom mig och hoppas att ärlighet och rakhet där vi unnar varanda gott kan genomsyra hela våran lilla Molly-sfär i fortsättningen utan konkurrens!

Detta med fonda i nya färger.. jag drömmer om en Royal.. urläcker till sommaren! *mums*

• Frusna flickan

Jag har inte riktigt hunnit läsa ikapp i tråden men vill bara säga angående oseriösa säljare att både wera2000 och kornelja på T levererar fina varor. Hur de kan hålla så låga priser vet jag inte men nog kommer äkta vara i brevlådan.

• isako
    Duntoffla skrev 2010-02-07 09:43:05 följande:
    God morgon!Sitter här och känner mig lätt bakis utan en droppe alkohol i kroppen. Skumt!Håller med om att Tradera verkar vara rätt inkonsekventa. Själv är jag en av dem som INTE gillar produktbilder på plagg som inte är nya. Det är enligt mig väldigt missvisande. Ska man ha en sån bild (om vi nu tänker bort rättigheter osv) så ska man ha det som 2:a bild i så fall och inte som den bild som visar plagget. Sen får man ju inte använda andras bilder i såna här syften rent lagligt.Jag blev grymt sugen på en röd Fonda jag med. Är faktiskt glad över att jag skippade den rosa jag ev hade på gång. En röd Fonda till förhoppningsvis brun hud och dessa;www.swedishhasbeens.com/images/grease_sky_hig...eller dessawww.swedishhasbeens.com/images/Slip_in_red.jp...MUMS!Sen att jag inte kan gå i klackar spelar väl ingen större roll. Det kanske ser sexigt ut med lite vingliga steg?
    hahah Dunis ILove u! Klart det är sexigt även med vingliga steg.. Det intalar jag mig själv i alla fall   Blir liksom lite Bambi på hal is med kick as hotta shoes
    Bina skrev 2010-02-07 09:48:35 följande:
    God morgon - hade en underbar kväll igår i goda vänners lag. Här ser jag att redde ett och annat upp sig - skönt för lögner är urtrista och pinsamma. Nu lämnar jag det bakom mig och hoppas att ärlighet och rakhet där vi unnar varanda gott kan genomsyra hela våran lilla Molly-sfär i fortsättningen utan konkurrens! Detta med fonda i nya färger.. jag drömmer om en Royal.. urläcker till sommaren! *mums*
    Håller med..
    Ohh ja Royal på dig! *mums*
  • Duntoffla
    Bina skrev 2010-02-07 09:48:35 följande:
    God morgon - hade en underbar kväll igår i goda vänners lag. Här ser jag att redde ett och annat upp sig - skönt för lögner är urtrista och pinsamma. Nu lämnar jag det bakom mig och hoppas att ärlighet och rakhet där vi unnar varanda gott kan genomsyra hela våran lilla Molly-sfär i fortsättningen utan konkurrens! Detta med fonda i nya färger.. jag drömmer om en Royal.. urläcker till sommaren! *mums*
    Låter som en härlig kväll!

Royal låter också himla snyggt. DEt blir kul att se dem snart.
    isako skrev 2010-02-07 10:08:01 följande:
    Håller med.. Ohh ja Royal på dig! *mums*
    Haha...tänkte just skriva samma uttryck som du nu med "Bambi på hal is" men det kändes lite "fel" med tanke på allt som tidigare skrivits
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2010-02-07 09:53:00 följande:
    Jag har inte riktigt hunnit läsa ikapp i tråden men vill bara säga angående oseriösa säljare att både wera2000 och kornelja på T levererar fina varor. Hur de kan hålla så låga priser vet jag inte men nog kommer äkta vara i brevlådan.
    Det är nog äkta men troligen äkta stöldgods skulle jag tro...
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III