• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2010-02-07 01:39:50 följande:
    Betyder det att jag kan egospana på måndag? Dvs inte jaga frill utan baaaaaaaara tänka på mig själv ? Har tänkt på dig ikväll för deidres och jag har varit på kalas!!!! Vi har varit sååå snygga ihop. Tack lovely lilla du.Skönt att ni kommit hem ordentligt.
    Tror absolut ni var tok snygga ihop! Kul att den får komma på kalas

Shoppa på du.....helt utan andra än dig själv i tankarna
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-02-07 10:56:28 följande:
    Nu har jag också köpt en Fonda....tack så jävla mycket för att ni tvingade mig till det....  ska man inte få ta egna beslut längre....neeeeej grupptrycket måste man falla för... bilder finns i bloggen www.minmolly.se
    *Asg*

jag har än så länge inte fallit dit men risken är stor med de nya färgerna...{#lang_emotions_innocent}
    isako skrev 2010-02-07 11:05:20 följande:
    Känner detsamma. Det blir dyyyyrt denna månaden!! Hoppas på FET bouns detta året
    Frågan är bara var man hittar Swedish hasbeens i butik? Jag har aldrig sett några IRL
    Mabimao skrev 2010-02-07 11:43:46 följande:
    ja, det var det jag menade också, var inte så tydlig dock. Som kompettering bild. Självklart skall huvudbilden vara på det faktiska plagget.
    Ja men det tråkiga är att många inte har det trots att plagget är beggat.
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2010-02-07 12:01:22 följande:
    Nope, jag har koll på henne. Jobbar i butik och får köpa x antal plagg till personalpris.
    Aha. Undrar om de vet om hennes sidoverksamhet? Nåja...bra att veta i alla fall.
  • Tindrisen03
    Duntoffla skrev 2010-02-07 11:52:58 följande:
    *Asg* jag har än så länge inte fallit dit men risken är stor med de nya färgerna... Frågan är bara var man hittar Swedish hasbeens i butik? Jag har aldrig sett några IRL Ja men det tråkiga är att många inte har det trots att plagget är beggat.
    Men du bor väl i Sthlm..? Finns på flera ställen. Köpte mina förra året på Tintinstyle men de finns på flera ställen; Haven, Plagg, Grandpa, Jackiebutkerna, Pourtoim pure and simple, Story Hotel, Artiklar, Tjallamalla...

Hade Slip in super high förra året och älskar dem. Det man bör veta är att de är ganska sköra. Har gått bort flera flisor  träet på min klack och Hasbeens säger att det är normalt slitage. Har fått dem limmade två ggr och sulan släppte en 2 ggr användning trots att jag inte gått i blött. De är dock SUPERsnygga och sköna men knappt värda sitt höga pris kvalitetsmässigt
    ♥♥ Tindra & Nova ♥♥
  • Duntoffla
    Tindrisen03 skrev 2010-02-07 12:19:10 följande:
    Men du bor väl i Sthlm..? Finns på flera ställen. Köpte mina förra året på Tintinstyle men de finns på flera ställen; Haven, Plagg, Grandpa, Jackiebutkerna, Pourtoim pure and simple, Story Hotel, Artiklar, Tjallamalla... Hade Slip in super high förra året och älskar dem. Det man bör veta är att de är ganska sköra. Har gått bort flera flisor  träet på min klack och Hasbeens säger att det är normalt slitage. Har fått dem limmade två ggr och sulan släppte en 2 ggr användning trots att jag inte gått i blött. De är dock SUPERsnygga och sköna men knappt värda sitt höga pris kvalitetsmässigt
    Japp! Inser att jag är rätt dålig på att shoppa för jag känner bara igen hälften av butikerna du pratar om Tack för tipset! Då vet jag vara jag ska börja leta.

Trist att de håller så dåligt. ÄR de smala i modellen? Har rätt breda fötter och Calou sitter bra på mig.
  • jojoa75
    Mabimao skrev 2010-02-07 11:43:46 följande:
    ja, det var det jag menade också, var inte så tydlig dock. Som kompettering bild. Självklart skall huvudbilden vara på det faktiska plagget.
    Givetvis måste man ha foto på Tradera som man tagit själv, annars känns det ju som att man köper grisen i säcken. Man vet ju inte hur säljarens plagg ser ut isf, utan bara hur originalet ska se ut.
  • isako
    Duntoffla skrev 2010-02-07 11:52:58 följande:
    *Asg* jag har än så länge inte fallit dit men risken är stor med de nya färgerna... Frågan är bara var man hittar Swedish hasbeens i butik? Jag har aldrig sett några IRL Ja men det tråkiga är att många inte har det trots att plagget är beggat.
    Inte jag heller tyvärr.. Men! Kollade nu på deras hemsida och hittade två butiker här i Jönköping.. Visste inte ens att den ena fanns haha

Kolla så kanske du också hittar

http://www.swedishhasbeens.com/stores.php?country=1
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III