• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • brawny
    tlillan skrev 2010-02-06 22:31:11 följande:
    Är det bara jag som inte klickat hem nått i detta släppet som kom nu? :) o jag som fick göra det för maken.... men vet ej vad.... hihihi...
    nej, jag har inte heller klickat hem ngt. men är sugen på den ljusbruna x-stitchen (som shopatnola ska få in) och sen den svarat tenfold knit.

vad har du funderat på att klicka hem?
  • brawny
    Duntoffla skrev 2010-02-07 10:16:01 följande:
    Isako- hoppas bara att fötterna inte sväller som ballonger bara för då går de väl inte ner i pjuksen heller Jag tror nästan att de heltäckande tårna är bäst för mig. Min stortå brukar leta sig ut i såna där skor
    Haha, jag ser framför mig hur tårna försöker smita ut...

Jag har faktiskt klickat hem ett par Swedish Hasbeens röda braided med peeptoe. Ser framemot att vingla omkring i dem med fina nylackerade tånaglar.
  • Duntoffla
    Stargirl skrev 2010-02-07 17:46:30 följande:
    Nej, bara röd velour. Jag har också röda plagg året runt. Just velour i rött är väldigt juligt för mig. Det tycker jag bara småbarn kan ha alternativt som en mjukisdress under julen.
    Ja, det är kanske sant att det känns lite jul med röd velour. Jaja, får se hur den ser ut innan jag uttalar mig mer.

Tycker det är så segt att det är så många olika släpp. Tycker det är lättare att välja när man ser allt som kommit (eftersom en del sen inte verkar produceras) så att jag kan bestämma vad jag vill ha. Tur för plånboken dock.

Hoppas nu att Deepfling är snabba med leveransen
    Leo1977 skrev 2010-02-07 17:50:39 följande:
    Bilder på mina nya Odd Mollysar finns på bloggen! :) www.glawe.se/blogg
    Fina!  Och vilken fin blogg
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • brawny
    Stargirl skrev 2010-02-07 17:46:30 följande:
    Nej, bara röd velour. Jag har också röda plagg året runt. Just velour i rött är väldigt juligt för mig. Det tycker jag bara småbarn kan ha alternativt som en mjukisdress under julen.
    Håller med dig där. Röd velour känns så där som man är inne o myser i värmen med glögg och tända ljus.

Däremot är jag nyfiken på hur den röda färgen är på frill blousen? Är den "vintagesliten" så att färgen mattats av lite eller är den rätt skarp? Ngn som vet?
  • Duntoffla
    brawny skrev 2010-02-07 17:56:46 följande:
    Haha, jag ser framför mig hur tårna försöker smita ut... Jag har faktiskt klickat hem ett par Swedish Hasbeens röda braided med peeptoe. Ser framemot att vingla omkring i dem med fina nylackerade tånaglar.
    Det ser helskumt ut. Min stortå är stor och den liksom tar överhanden på ngt vis. Du får visa pjuksen i bloggen sen. Spännande!
    Tindrisen03 skrev 2010-02-07 18:01:52 följande:
    www.tradera.com/En-fantastisk-Odd-Molly-klann... ..och så klickade jag hem min 3e million dollar dress Har en röd och en lila sedan tidigare och gillar verkligen dessa klänningar som är riktiga klänningar och inte tunikekorta som man måste ha en spoiler el dyl under.
    Grattis! Den ser så himla fin ut.
  • brawny

Kära experter:

Vad tror ni om denna lovely knit? Är den äkta?

Har längtat efter en sånhär grön hur länge som helst... men är lite orolig för att råka ut för en kopia.

• Duntoffla
    brawny skrev 2010-02-07 18:08:39 följande:
    Kära experter: Vad tror ni om denna lovely knit? Är den äkta? Har längtat efter en sånhär grön hur länge som helst... men är lite orolig för att råka ut för en kopia.
    *klassiker*
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III