• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • Frusna flickan
    Höst06 skrev 2010-02-07 19:57:10 följande:
    Hej!Måste be er experter om lite råd...Sprang idag på en underbar A-one silk shortdress i grey - på 70%!Kunde inte låta bli att köpa den och nu hänger den här och är jättefin!Problemet är bara att den är strl 0 och den är precis på gränsen till för liten...Vad skulle ni gjort? Försökt att sälja den (går det?) eller ska jag behålla den och bara acceptera att den är aningens tight i ryggen??Kostade ju egentligen 3299:- och jag betalade 990:- så jag tyckte verkligen att det var ett fynd!HJÄLP!!
    Jag vet inte... 0:orna är kanske svårsålda vad vet jag men jag hade int heller kunnat motstå. Dock spricker dessa väldigt lätt i tyget så jag vet inte om jag vågat bära den om den sitter tajt. Trist om den går sönder. Jag hade nog provat på T.
  • Morty

Sorry OT men finns ju många experter här inne på lite allt möjligt. Om man handlar något på rea hos Idyll Interiör. Vet ni om man har rätt till att byta till en annan storlek? Vet att det säkerligen har skrivits om det tidigare men jag kommer inte ihåg......ibland har man minne som en fiskmås. {#lang_emotions_innocent}

• Tabby
    Morty skrev 2010-02-07 21:32:31 följande:
    Sorry OT men finns ju många experter här inne på lite allt möjligt. Om man handlar något på rea hos Idyll Interiör. Vet ni om man har rätt till att byta till en annan storlek? Vet att det säkerligen har skrivits om det tidigare men jag kommer inte ihåg......ibland har man minne som en fiskmås.
    Man har alltid ångerrätt på 14 dagar när man handlar på distans. En del företag säger att  man ej får lämna tillbaka reavaror, men enligt lag har de inte rätt att göra så.
    Börjar de grina så säger att ångerrätten gäller i 14 dagar även på reavaror enligt konsumentköplagen. Då brukar de ändra sig ganska snabbt
  • Tabby
    Tabby skrev 2010-02-07 21:43:27 följande:
    Man har alltid ångerrätt på 14 dagar när man handlar på distans. En del företag säger att  man ej får lämna tillbaka reavaror, men enligt lag har de inte rätt att göra så.Börjar de grina så säger att ångerrätten gäller i 14 dagar även på reavaror enligt konsumentköplagen. Då brukar de ändra sig ganska snabbt
    Alltså bytesrätt är inte samma som ångerrätt. Vid ångerrätt får du lämna tillbaka. När det gäller bytesrätt (byta mot annan storlek) är det upp till företaget.
  • Morty
    Tabby skrev 2010-02-07 21:44:37 följande:
    Alltså bytesrätt är inte samma som ångerrätt. Vid ångerrätt får du lämna tillbaka. När det gäller bytesrätt (byta mot annan storlek) är det upp till företaget.
    Tabby skrev 2010-02-07 21:43:27 följande:
    Man har alltid ångerrätt på 14 dagar när man handlar på distans. En del företag säger att  man ej får lämna tillbaka reavaror, men enligt lag har de inte rätt att göra så. Börjar de grina så säger att ångerrätten gäller i 14 dagar även på reavaror enligt konsumentköplagen. Då brukar de ändra sig ganska snabbt
    OK, tack så mycket! Får väl se hur det går imorgon.
  • isako
    Duntoffla skrev 2010-02-07 20:11:08 följande:
    Tyvärr inget för mig men shit vilket bra pris det verkar bli. Det beror nog på hur tight den är. Min erfarenhet är att om det inte sitter som det ska så kommer den inte användas. Ryggen minskar man ju inte i mått heller... Känns den ok och att du kan röra dig i den skulle jag behålla, annars sälja på T. Du lär ju få tillbaka pengarna du gett i alla fall. jag är lite tveksam till ärmarna. Isako- du är allt bra knäpp!
    haha Nu förstår jag inte vad du menar *visslar* {#lang_emotions_cool}
    Morty skrev 2010-02-07 21:50:37 följande:
    OK, tack så mycket! Får väl se hur det går imorgon.
    Tabby har rätt. Har läst lite när jag skulle bli BC och du har rätten på din sida. Stå på dig.
  • Mamma2001

hihi ser att det disskuterats lite ang de nya färgerna som ska komma på Fondan....
    Kan till viss del hålla med om att röd velour kan kännas lite strange... MEN det låter ändå lite lockande. Odd Molly har ju massor med rött nu i sin kollektion ,so why not? Överlag tycker jag röda plagg kan kännas lite så där juliga, velour som icke velour {#lang_emotions_wink}

• Morty
    Tindrisen03 skrev 2010-02-07 22:20:23 följande:
    Alltså, den här har väl inte ens kommit ut i butik ännu?? www.tradera.com/Odd-Molly-tunika-st-1-en-av-v...
    Konstigt! Jag har inte sett den i någon webshop än iaf. {#lang_emotions_undecided}
    isako skrev 2010-02-07 22:31:45 följande:
    Tabby har rätt. Har läst lite när jag skulle bli BC och du har rätten på din sida. Stå på dig.
    Tack! Måste bara fråga, vad är BC? {#lang_emotions_embarassed}
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III