• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del III

{#lang_emotions_heart} För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

{#lang_emotions_flower} Officiella hemsidan :
    www.oddmolly.com

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - När säljaren inte vill sälja med ngn sorts garanti betalning.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-08 21:03
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 14:54
    Nya bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-21 13:19
    Odd Molly BLOGG tråden med länkar till alla Bloggarna. Fyll i din blogg i tråden nedan. Där kan vi samla alla.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:13
    NY tråd!

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m50609687.html
  • Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III
  • isako
    brawny skrev 2010-02-07 18:25:55 följande:
    HAHA! Här sitter jag med bilden på näthinnan o tror att jag är telepatisk... Vilken nöt man är ibland va!?Här kommer länken: www.tradera.com/Jattesnygg-troja-fran-Odd-Mol...
    hahah tääänkte väl det! Vart heeelt snurrig där ett tag.
    absolut äkta om du frågar mig! Den färgen är vad jag vet inte kopierad.. Tror inte ens något plagg från den kolelktionen ? Eller vad säger ni tjejer?

Sorry tjejer för spammen.. Nu är jag klar.. tror jag
  • Sara Mia

Skulle gärna ha den i kortärmat eller klänningen i denna färgställning, men har lite svårt för trumpetärmarna eller är de kanske snyggare än man tror?

• Höst06

Hej!
    Måste be er experter om lite råd...
    Sprang idag på en underbar A-one silk shortdress i grey - på 70%!
    Kunde inte låta bli att köpa den och nu hänger den här och är jättefin!
    Problemet är bara att den är strl 0 och den är precis på gränsen till för liten...
    Vad skulle ni gjort? Försökt att sälja den (går det?) eller ska jag behålla den och bara acceptera att den är aningens tight i ryggen??

Kostade ju egentligen 3299:- och jag betalade 990:- så jag tyckte verkligen att det var ett fynd!

HJÄLP!!

Jag är inte shoppingtokig - bara handlingskraftig
  • Mabimao
    brawny skrev 2010-02-07 17:44:59 följande:
    Har ingen som helst aning men det låter ju riktigt snyggt! Typiskt att det inte finns ngn produktbild på den...
    jo det finns på OM produkt sidor, men ingen säljer den.......
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-02-07 19:40:41 följande:
    Ingen som är på jakt efter en pointelle me longsleeve? Budgivningen är ff väldigt låg på T (inte min annons): www.tradera.com/Fran-Odd-Molly-Pointell-me-lo...
    Tyvärr inget för mig men shit vilket bra pris det verkar bli.
    Höst06 skrev 2010-02-07 19:57:10 följande:
    Hej! Måste be er experter om lite råd... Sprang idag på en underbar A-one silk shortdress i grey - på 70%! Kunde inte låta bli att köpa den och nu hänger den här och är jättefin! Problemet är bara att den är strl 0 och den är precis på gränsen till för liten... Vad skulle ni gjort? Försökt att sälja den (går det?) eller ska jag behålla den och bara acceptera att den är aningens tight i ryggen?? Kostade ju egentligen 3299:- och jag betalade 990:- så jag tyckte verkligen att det var ett fynd! HJÄLP!!
    Det beror nog på hur tight den är. Min erfarenhet är att om det inte sitter som det ska så kommer den inte användas. Ryggen minskar man ju inte i mått heller... Känns den ok och att du kan röra dig i den skulle jag behålla, annars sälja på T. Du lär ju få tillbaka pengarna du gett i alla fall.
    Sara Mia skrev 2010-02-07 19:52:21 följande:
    Skulle gärna ha den i kortärmat eller klänningen i denna färgställning, men har lite svårt för trumpetärmarna eller är de kanske snyggare än man tror?
    jag är lite tveksam till ärmarna.

Isako- du är allt bra knäpp!
    Hallon i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Innerjoin
    brawny skrev 2010-02-07 18:03:27 följande:
    Håller med dig där. Röd velour känns så där som man är inne o myser i värmen med glögg och tända ljus. Däremot är jag nyfiken på hur den röda färgen är på frill blousen? Är den "vintagesliten" så att färgen mattats av lite eller är den rätt skarp? Ngn som vet?
    Har inte sett den IRL, men här är den på fina Anette: peggygirl.se/
  • Minatre
    Höst06 skrev 2010-02-07 19:57:10 följande:
    Hej! Måste be er experter om lite råd... Sprang idag på en underbar A-one silk shortdress i grey - på 70%! Kunde inte låta bli att köpa den och nu hänger den här och är jättefin! Problemet är bara att den är strl 0 och den är precis på gränsen till för liten... Vad skulle ni gjort? Försökt att sälja den (går det?) eller ska jag behålla den och bara acceptera att den är aningens tight i ryggen?? Kostade ju egentligen 3299:- och jag betalade 990:- så jag tyckte verkligen att det var ett fynd! HJÄLP!!
    Jag hade försökt sälja den. Sitter den inget bra kommer den förmodligen att bli hängandes i garderoben. Tyvärr. Med tanke på vad du gav för den så lär du säkert få igen pengarna om du lägger på T.
  • Höst06

Tack för era svar!
    Ska testa den på jobbet imorgon med svarta jeans och se hur jag trivs i den. Den är ju underbart vacker och passar både till vardags och fest.
    Får se hur jag gör....

Jag är inte shoppingtokig - bara handlingskraftig
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del III