• cid

JULGODIS!

Har inte hittat någon tråd för julgodisbak ännu i år?
    Har jag missat den eller har det bara inte startats någon?
    Om inte annat så kommer det en tråd här!
    Fyll på med era smaskigaste recept och andra tips och idéer!

• Svar på tråden JULGODIS!
  • virrevapp

Ni som har provat Leilas rocky road; Tror ni det skulle funka med skumtomtar i smeten i stället för marshmallows?

• cid

virrevapp: Jag har inte provat men tänker att det nog borde funka. Jag tror dock att det blir bättre med mashmallows eftersom de har en mjukar konsistens.. Tror det passar bättre ihop med det övriga.

• Egentligen Velouria

Hej godisvänner! Kan jag få lite hjälp? Jag tänkte testa polkaknäck idag, men hittade inte pepparmyntsolja i min butik. Var får jag tag på den? Apoteket?

• MissLillan

finns på maxi och apoteket
    Egentligen Velouria skrev 2009-11-29 13:26:30 följande:

Hej godisvänner! Kan jag få lite hjälp? Jag tänkte testa polkaknäck idag, men hittade inte pepparmyntsolja i min butik. Var får jag tag på den? Apoteket?
  • Egentligen Velouria

De hade på apoteket, tack så mycket!

• MrsQuitaz

jag tänkte göra en stor sats trillingnöt idag och undrar om de håller till jul? hade tänkt ge bort dem i present nämnligen. vilket julgodis håller sig bäst till julafton?
    vill göra maraboufudge, snöbollar, trillingnöt och bountybollar

• MrsQuitaz
    Camilla86 skrev 2009-11-29 18:32:40 följande:
    har ni recept på trillingnöt??
    100g hasselnötter
    200g choklad

smält choklad, stoppa i nötterna. ta ut tre o tre o ställ på plåt eller i ischokladformar för att få fin form. när nötterna har stelnat så doppa dem igen.
    klart!
  • march

Kan någon svar på hur länge maraboufudgen och lingonkolan håller, hur förvarar ni de??

Svar på tråden JULGODIS!