• cid

JULGODIS!

Har inte hittat någon tråd för julgodisbak ännu i år?
    Har jag missat den eller har det bara inte startats någon?
    Om inte annat så kommer det en tråd här!
    Fyll på med era smaskigaste recept och andra tips och idéer!

• Svar på tråden JULGODIS!
  • Smurfan 81

Gjorde Nigella pistage-fudge ikväll. Guuuud vad goda de var! Får se om det är några kvar till jul...

• myskatt

Nu som gör nu, hur förvarar ni allt?

Jag behöver börja för att ge till förskolepersonalen den 14e men vill även att en del av varje sats håller sig till jul. Kylskåpskallt har vi i garaget, eller måste man frysa in?

Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • Smurfan 81
    myskatt skrev 2009-12-02 21:41:16 följande:
    Nu som gör nu, hur förvarar ni allt? Jag behöver börja för att ge till förskolepersonalen den 14e men vill även att en del av varje sats håller sig till jul. Kylskåpskallt har vi i garaget, eller måste man frysa in?
    Jag brukar alltid börja tidigt med julgodis eftersom jag tycker om att göra många oliak sorter. Brukar förvara i kylskåp eller på balkongen (inglasad) och det har aldrig varit några problem! Det enda man får tänka på är att det är bra burkar så att det inte kommer in nån fukt om man förvarar på balkongen (eller garage).
  • Virrpirr
    Snuttjulla skrev 2009-12-02 16:29:26 följande:
    måste fråga här, för jag hittar inte receptet, är det nån som sett eller har ett recept på saffranspaj? (efterrätt i pajskaj alltså, som ska serveras med vispgrädde?)
    Denna brukar jag göra: www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=493583

Den är supergod! Serveras med en klick grädde.
  • HannaPanna29

Skit tråd! Det är ert fel att jag nu har börjat gå upp i vikt igen i v.26 efter att ha stått still i nästan en månad :-P

• Hemlig76

*garvar*

HannaPanna29 skrev 2009-12-03 10:00:51 följande:
    Skit tråd! Det är ert fel att jag nu har börjat gå upp i vikt igen i v.26 efter att ha stått still i nästan en månad :-P
  • Snuttjulla
    visst är det jobbigt, men det blir ju å andra sidan oftast så vid jul... Men jag har också gått upp sen jag började hänga här... Tur att man är gravid och kan skylla på det...!
  • Snuttjulla
    visst är det jobbigt, men det blir ju å andra sidan oftast så vid jul... Men jag har också gått upp sen jag började hänga här... Tur att man är gravid och kan skylla på det...!
  • QrazyQuties

Nu tycker jag allt att recepten har stannat av lite!!

Kom igen nu! Dela med er av fler recept! Ska ju börja baka till helgen! hehe

Svar på tråden JULGODIS!