• cid

JULGODIS!

Har inte hittat någon tråd för julgodisbak ännu i år?
    Har jag missat den eller har det bara inte startats någon?
    Om inte annat så kommer det en tråd här!
    Fyll på med era smaskigaste recept och andra tips och idéer!

• Svar på tråden JULGODIS!
  • MajasMat

Smurfan 81 skrev 2009-11-30 22:47:01 följande:

Ska den franska nougaten förvaras i rumstemperatur även efter att man skurit upp den?
    ja men i burk med tätslutande lock.
  • josmoel

Fick ICA-reklamen igår och på baksidan av det fanns ett recept på apelsinkola som jag bara måste testa nån dag
    Älskar apelsiner och kola så det kan knappast bli misslyckat...

Älskar min växande familj
  • MissOsbourne

Den här tråden åker ju in i favoriterna direkt! Passar på att fråga direkt om det är någon som har recept på julgodis som faktiskt funkar att frysa??? Skulle vilja börja NU..=)

• Snuttjulla
    MissOsbourne skrev 2009-12-01 15:00:58 följande:
    Den här tråden åker ju in i favoriterna direkt! Passar på att fråga direkt om det är någon som har recept på julgodis som faktiskt funkar att frysa??? Skulle vilja börja NU..=)
    det mesta julgodis håller väl sig om du gör det nu? om du förvarar det rätt och såklart, inte äter upp det...
  • Snuttjulla

Också gjort knäck, igårkväll, oj, vad bra det blev. hade en knäcktratt, och ja, det måste vara det smidigaste jag varit med om... Var lite skeptisk till en början, om man skulle köpa en, men, jag ser redan framför mig hur det kommer bli julens vikigaste köksredskap. Idag ska vi göra ischoklad. (tratten får jobba då med... )
    En fråga, tror ni det går att göra lingonkolan med rårörda lingon?

• MissOsbourne
    Snuttjulla skrev 2009-12-02 10:14:41 följande:
    det mesta julgodis håller väl sig om du gör det nu? om du förvarar det rätt och såklart, inte äter upp det...
    Ja risken finns ju att det blir uppätet!..=) Jag tycker bara inte att det låter logiskt att godis fulla med grädde och smör skulle hålla sig fram till jul även om det förvaras i kylen men jag har nog fel då...=)
  • PetraAbbas
    Snuttjulla skrev 2009-12-02 10:18:16 följande:
    Också gjort knäck, igårkväll, oj, vad bra det blev. hade en knäcktratt, och ja, det måste vara det smidigaste jag varit med om... Var lite skeptisk till en början, om man skulle köpa en, men, jag ser redan framför mig hur det kommer bli julens vikigaste köksredskap. Idag ska vi göra ischoklad. (tratten får jobba då med... ) En fråga, tror ni det går att göra lingonkolan med rårörda lingon?
    vad är en knäcktratt???
Svar på tråden JULGODIS!