• cid

JULGODIS!

Har inte hittat någon tråd för julgodisbak ännu i år?
    Har jag missat den eller har det bara inte startats någon?
    Om inte annat så kommer det en tråd här!
    Fyll på med era smaskigaste recept och andra tips och idéer!

• Svar på tråden JULGODIS!
  • Rigmor Mortis

Hörni. Jag har funderat. Om man tar en isbitsform (eller vad fasen de heter, sådana man gör isbitar i) i silikon, penslar med choklad (många lager), kokar en burk kondenserad mjölk till kolasås, kluttar i kolasåsen i den chokladtäckta isbitsformen och avslutar med mer smält choklad - visst borde det bli typ egna Center? Kan inte någon prova det, jag vill inte stå och anstränga mig och riskera total katastrof

• Smurfan 81
    EKJ76 skrev 2009-11-26 18:34:22 följande:
    Hörni. Jag har funderat. Om man tar en isbitsform (eller vad fasen de heter, sådana man gör isbitar i) i silikon, penslar med choklad (många lager), kokar en burk kondenserad mjölk till kolasås, kluttar i kolasåsen i den chokladtäckta isbitsformen och avslutar med mer smält choklad - visst borde det bli typ egna Center? Kan inte någon prova det, jag vill inte stå och anstränga mig och riskera total katastrof
    Tror absolut det kan funka! Däremot tror jag att isbitsformar blir lite stora, kanske bättre i ischokladformar.
  • Snuttjulla
    EKJ76 skrev 2009-11-26 18:34:22 följande:
    det finns ett recept på det, fast då var det i ischoklad-formar... och så kunde man man fylla med antingen kondenserad mjölk, eller en kolasås man gjorde själv...
  • cid

Gud så mycket goda recept ni fyller på med!

Snuttjulla: Ler fortfarande varje gång jag ser ditt nick

• Rigmor Mortis
    Snuttjulla skrev 2009-11-26 19:27:30 följande:
    det finns ett recept på det, fast då var det i ischoklad-formar... och så kunde man man fylla med antingen kondenserad mjölk, eller en kolasås man gjorde själv...
    Det klart, det är nog lättare. Fast jag hävdar att typ hjärtformade isbitsformar vore snyggare. Så det så!
  • Zeraphia
    EKJ76 skrev 2009-11-26 20:04:30 följande:
    Det klart, det är nog lättare. Fast jag hävdar att typ hjärtformade isbitsformar vore snyggare. Så det så!
    Men! Då har jag det ultimata tipset - nämligen hjärtformade ischokladformar! Det har jag
    ~ 090807 vigdes jag och min älskade Michael! ~
  • Rigmor Mortis
    Zeraphia skrev 2009-11-26 20:07:01 följande:
    Men! Då har jag det ultimata tipset - nämligen hjärtformade ischokladformar! Det har jag
    Haha, perfekt!
  • Zeraphia

Japp, jag hittade det på Ica Maxi förra året och köpte ett gäng paket som jag ska ha i år

~ 090807 vigdes jag och min älskade Michael! ~
Svar på tråden JULGODIS!