• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Firstandhappy

den här har hållt igång hela tiden, heter ju del 6 av dess anledning!!
    hur går det med din mamma/barnvagnsgympa?

• Cacan
    Firstandhappy skrev 2009-12-13 22:56:41 följande:
    den här har hållt igång hela tiden, heter ju del 6 av dess anledning!!hur går det med din mamma/barnvagnsgympa?
    den går bra mn hållt uppe i höst då jag fått barn!!
  • Mizzz
    Fru T skrev 2009-12-13 14:47:22 följande:
    Hej å välkommen Bor i lambohov med man och dotter på 6 månader (på tisdag ) vi ska börja på babysim på simsalabim i valla nu efter nyår, vecka 3 drar dom igång igen. Jag har två kompisar som är insrtuktörer där så för mig va valet självklart. Ja ha fegat lite å inte velat börja men nu har dom övertalat mig vi kommer gå på lördagsförmiddagar. Dom ser gärna att man är båda föräldrana.
    Vi har gått på simsalabim i lite över två år nu, jätte trevligt! Kan verkligen rekommendera det både som en trevlig stund för familjen och för den goda vattenvanan barnet får. Det är sååå skönt när man utan problem kan spruta och skvätta vatten i ansiktet (tex om det råkar bli så i dushen) utan att barnet bryr sig (eller jo, han börjar skratta och tycker det är as kul). Vi går på söndags eftermiddagar, vi hade lördagar Förut men det var lite jobbigt när man var låst i Linköping varje helg
  • dinana

okej strävar var kanske fel ord.. men visst vill alla ha en av varje.. innerst inne.. sen om man inte får det så går ju inte hela världen under.. men jag är inte korkad... så är det bara. får man en pojke så är det ju rätt självklart att man innerst inne vill ha en flicka nästa gång osv....

humm.. det där med att skaffa en unge eller tio till det ändrar sig varje dag. men innerst inne så känns det okej med två barn och skulle det stanna på två så är det ju inte hela världen.. men om några år.. max tio så kanske man är sugen på en till. men man vill ju inte vara så mycket mer än 30 när man skaffar nästa unge.

jag skämdes nästan hela min uppväxt för att mina föräldrar var så gamla jämfört med mina jämnåriga kompisars... de var 33 och 38 när jag föddes och ja idag är de ju 59 ich 64.. sicka gamlingar liksom..

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • Fru T
    dinana skrev 2009-12-13 23:48:51 följande:
    okej strävar var kanske fel ord.. men visst vill alla ha en av varje.. innerst inne.. sen om man inte får det så går ju inte hela världen under.. men jag är inte korkad... så är det bara. får man en pojke så är det ju rätt självklart att man innerst inne vill ha en flicka nästa gång osv.... humm.. det där med att skaffa en unge eller tio till det ändrar sig varje dag. men innerst inne så känns det okej med två barn och skulle det stanna på två så är det ju inte hela världen.. men om några år.. max tio så kanske man är sugen på en till. men man vill ju inte vara så mycket mer än 30 när man skaffar nästa unge. jag skämdes nästan hela min uppväxt för att mina föräldrar var så gamla jämfört med mina jämnåriga kompisars... de var 33 och 38 när jag föddes och ja idag är de ju 59 ich 64.. sicka gamlingar liksom..
    Varför är det så självklart?? Jag ville ha ett barn, ett friskt sådant! Jag har ett barn, en helt underbar liten tös, vill ja ha fler å vill ja ha en pöjk?? NEPP inte äns lite... känner mig defenitivt inte som en pojkmamma å skulle det mot all förmodan (både mannen och jag är överens om att ETT barn räcker) hända en "olycka" så hoppas ja faktist på en flicka till! vissa kanske verkligen vill ha en av varje men långt ifrån alla funkar likadant, hur kan du anta nåt sånt? Ytterligare ett helkorkat utlåtande från din sida......
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-12-13 22:42:50 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-13 22:40:48 följande:
    absolutely, nu bokar vi in januari med sen då..
    INTE 30 januari!!! Då är ja på Ridsportsgalan!!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-13 22:44:41 följande:
    Japp, det tycker jag verkligen, med singstar som förfest
    Hehehe LÄTT, ska jaga tag i fler skivor till nästa gång
  • Tingelingstar

Nope, Innerst inne hoppas jag inte på en flicka nästa gång. Den visionen om en av varje hade jag möjligtvis när jag var ung och barnlös. Nu har man blivit klokare med åren.

• Tingelingstar

Tillägg: Om någon verkligen tror att alla föräldrar strävar efter en av varje är det bra att informera denne om att alla inte tänker så, men man behöver till gå till personangrepp.

• Mandarin
    dinana skrev 2009-12-13 23:48:51 följande:
    okej strävar var kanske fel ord.. men visst vill alla ha en av varje.. innerst inne.. sen om man inte får det så går ju inte hela världen under.. men jag är inte korkad... så är det bara. får man en pojke så är det ju rätt självklart att man innerst inne vill ha en flicka nästa gång osv....
    Nej , så är det inte för alla. Alla tängker inte så.... trodde du förstod det efter vad de andra skrivit....
  • Maria84

Cacan - välkommen hit och stort grattis!!
    Vad säger storasyster? Man kanske borde ta och skaka liv i den andra tråden igen.

Den här helgen började bra men slutade mindre skoj. Var och firade lilljul hos min syster i lördags och när vi kommer hem så är vår ena bil sönderslagen och allt billjud är stulet! Och då bor vi mitt ute i skogen. Men det var tydligen inte enda stället enligt polisen. De kommer hit och dokumenterar idag och så måste vi ta kontakt med försäkringsbolaget. Förmodligen fixar de inte ens bilen utan att vi får pengar till en annan istället.

Och så har Lucas gått och blivit sjuk och det känns som jag är på väg att bli det också och det har jag absolut inte tid med!

Ang fler barn så vill vi ha flera och visst vore det skoj med en tjej men det blir nog bara grabbar här
    Har för den delen även anmält oss som kontaktfamilj och kontaktpersoner så vi får se hur det blir nästa år, om vi får nån extra lite då och då

Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6