Vi från Linköping! Del: 6
VINTEREDITION 2009Vi fortsätter väl att tjöta här då =)
Självklart är alla välkomna!
Gamla tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442650.html
Medlemstråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m46442637.html
den här har hållt igång hela tiden, heter ju del 6 av dess anledning!!
hur går det med din mamma/barnvagnsgympa?
okej strävar var kanske fel ord.. men visst vill alla ha en av varje.. innerst inne.. sen om man inte får det så går ju inte hela världen under.. men jag är inte korkad... så är det bara. får man en pojke så är det ju rätt självklart att man innerst inne vill ha en flicka nästa gång osv....
humm.. det där med att skaffa en unge eller tio till det ändrar sig varje dag. men innerst inne så känns det okej med två barn och skulle det stanna på två så är det ju inte hela världen.. men om några år.. max tio så kanske man är sugen på en till. men man vill ju inte vara så mycket mer än 30 när man skaffar nästa unge.
jag skämdes nästan hela min uppväxt för att mina föräldrar var så gamla jämfört med mina jämnåriga kompisars... de var 33 och 38 när jag föddes och ja idag är de ju 59 ich 64.. sicka gamlingar liksom..
Nope, Innerst inne hoppas jag inte på en flicka nästa gång. Den visionen om en av varje hade jag möjligtvis när jag var ung och barnlös. Nu har man blivit klokare med åren.
Tillägg: Om någon verkligen tror att alla föräldrar strävar efter en av varje är det bra att informera denne om att alla inte tänker så, men man behöver till gå till personangrepp.
Cacan - välkommen hit och stort grattis!!
Vad säger storasyster?
Man kanske borde ta och skaka liv i den andra tråden igen.
Den här helgen började bra men slutade mindre skoj. Var och firade lilljul hos min syster i lördags och när vi kommer hem så är vår ena bil sönderslagen och allt billjud är stulet! Och då bor vi mitt ute i skogen. Men det var tydligen inte enda stället enligt polisen. De kommer hit och dokumenterar idag och så måste vi ta kontakt med försäkringsbolaget. Förmodligen fixar de inte ens bilen utan att vi får pengar till en annan istället.
Och så har Lucas gått och blivit sjuk och det känns som jag är på väg att bli det också och det har jag absolut inte tid med!
Ang fler barn så vill vi ha flera och visst vore det skoj med en tjej men det blir nog bara grabbar här
Har för den delen även anmält oss som kontaktfamilj och kontaktpersoner så vi får se hur det blir nästa år, om vi får nån extra lite då och då