• Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-13 22:33:58 följande:
    Vi funderar faktiskt att stanna på två. En av varje är ju det alla föräldrar strävar efter och vi hade ju turen att få det med detsamma.. eller kanske inte riktigt.. vi väntade en flicka redan 2005 men det slutade inte lika bra den gången. Men som det är nu så känner jag inte för fler barn, det är ju dock den där första biten som är så skojig att man har svårt att låta bli =P Så man får nog börja fundera på sterilisering.. typ... för sitt eget bästa =) Min kropp orkar nog inte med fler graviditeter. Men vi avvaktar så länge. Men två känns rätt så skapligt nu faktiskt.
    jag skulle bara ha ett barn.sen mötte jag maken och då föll det narturligt att vi ville ha ett gemensamt barn.sen rullade det på och det blev två oplanerade barn.lika älskade och efterlängtade var de.nu har vi två av varje.dock vet vi inte vad sista tredjegemensamma barnet var för kön.men både maken och jag har en känsla av att vi förlorade en son.

ang kön så är vi glada över de barn vi har fått.varje barn är den finaste gåvan man kan få.här blir det heller inga barn
    vissa dagar vill man få ett 5e och sista barn,men kroppen klarar inte av det.sen är vi inte unga längre.när spiralen ska ut så ska jag sterilisera mig för jag är livrädd för att bli gravid igen.
  • thelifesaviour

Oj. Vilken konstig grej "alla vill ha en av varje", så är det ju inte! Jag vill ha fler barn, vad det blir spelar ingen roll. Tror dock att jag gärna skulle ha en tjej till om det bara blir två, för jag alltid själv velat ha en syster.

• Leos och Vincents mamma
    Fru T skrev 2009-12-14 00:22:30 följande:
    Hehehe LÄTT, ska jaga tag i fler skivor till nästa gång
    Vi ska på dop den 30 januari, så det datumet är nog inte så bra. Visserligen är ju det på dagen, men jag vet hur trött i huvudet jag brukar vara efter en dag full med massa människor och massa barn som springer omkring
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325

Jag har aldrig nånsin velat ha en av varje. Jag vill ha samma kön på mina barn för att de har roligare ihop då tror jag (jag har en lillebror och vi hade inte så mycket gemensamt när vi växte upp). Så jag är superglad att jag har fått två pojkar som antaligen kommer få mer nytta av varandra än om man har en av varje.
    Sen så har jag jämt sagt att jag vill ha en flicka för min egen skull, för att jag älskar rosa kläder, toffsar i håret och sen när de blir större så kan man göra massa "tjejsaker" ihop. Men jag bryter ju verkligen inte ihop för att jag inte har fått nån flicka och om jag nu aldrig får det. Jag är så otroligt stolt över mina fina pojkar och vill inte byta bort dem såklart!

Men man kan verkligen inte anta att alla vill ha en av varje och att alla vill ha en flicka innerst inne, en del vill verkligen inte ha en flicka, de vill bara ha pojkar!

För övrigt så har vi nyss varit på det sötaste luciafirandet som finns Barnen var såå söta! Men Vincent var praktiskt taget livrädd när de satt där framme, vi såg hur rädd och ledsen han såg ut, till slut kom han till oss och fick sitta i vårat knä och det var helt ok, var ju hans första luciafirande och när man tänker efter så kan jag förstå de där små barnen, sitta längst fram i en mörk sal med MASSA människor framför sig som tar kort så det blixtrar överallt. Men söta var de iaf Och Leo skötte sig superbra, han är ju så van nu

Det blev kaos på Vincents avdelning när alla föräldrar skulle gå, vi fick ta på barnen för de skulle vara ute och sen när alla skulle lämna så började nästan alla barnen att gråta hysteriskt, stackars barn Men jag förstår dem där oxå, är ju konstigt att mamma och pappa är med på dagis ett bra tag och sen helt plötsligt så går de.
    Vincent grät dock inte då.

• JePaLuLi

Jag känner inte heller att jag vill ha en av varje, snarare tvärtom. Jag är ganska övertygad om att syskon av samma kön kommer varandra närmare och har roligare tillsammans. Jag har aldrig sett mig som nån flickmamma, har alltid själv varit en pojkflicka och trivts bäst i sällskap med killar. Skulle det bli en till så spelar det absolut ingen roll vad det blir, men jag skulle faktiskt tycka att det var häftigt med en till pojke. Jag älskar mina grabbar till döds och en trio med prinsar kan ju aldrig vara fel.  Jag har ju min grabbliga nu liksom, det vore kul att utöka den nån gång.

MEN eftersom barnens kusin dog i magen på svägerskan i v. 38 så struntar jag i vad barnet har mellan benen, så länge jag får ett friskt barn som jag får hålla i min famn och se växa upp.

Alla är ju olika, en del önskar sig en av varje, andra önskar sig samma kön på barnen. Men sen när barnet väl kommer ut så har ju könet inte någon som helst betydelse ändå!

★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • Tingelingstar

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-14 09:27:26 följande:

För övrigt så har vi nyss varit på det sötaste luciafirandet som finns Barnen var såå söta! Men Vincent var praktiskt taget livrädd när de satt där framme, vi såg hur rädd och ledsen han såg ut, till slut kom han till oss och fick sitta i vårat knä och det var helt ok, var ju hans första luciafirande och när man tänker efter så kan jag förstå de där små barnen, sitta längst fram i en mörk sal med MASSA människor framför sig som tar kort så det blixtrar överallt. Men söta var de iaf Och Leo skötte sig superbra, han är ju så van nu Det blev kaos på Vincents avdelning när alla föräldrar skulle gå, vi fick ta på barnen för de skulle vara ute och sen när alla skulle lämna så började nästan alla barnen att gråta hysteriskt, stackars barn Men jag förstår dem där oxå, är ju konstigt att mamma och pappa är med på dagis ett bra tag och sen helt plötsligt så går de.Vincent grät dock inte då.
    Det finns inget sötare än luciafirande på förskolor . Längtar tills Max kommer upp till den åldern.
    Tingelingstar skrev 2009-12-14 09:39:17 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-14 09:27:26 följande: Det finns inget sötare än luciafirande på förskolor . Längtar tills Max kommer upp till den åldern.
    Ja, det är verkligen supersött, jag fällde ju som vanligt då ett par tårar, känslig som man är när man ser sina älskade barn där framme och alla andra söta små barn som sjunger så fint. Ryser på hela kroppen då Vi filmade oxå med filmkameran så vi kan se det om och om igen
  • Tingelingstar

Hur är en flick- resp pojkmamma?

Har inte fått kläm på vad jag är

• Firstandhappy
    dinana skrev 2009-12-13 23:48:51 följande:
    okej strävar var kanske fel ord.. men visst vill alla ha en av varje.. innerst inne.. sen om man inte får det så går ju inte hela världen under.. men jag är inte korkad... så är det bara. får man en pojke så är det ju rätt självklart att man innerst inne vill ha en flicka nästa gång osv.... humm.. det där med att skaffa en unge eller tio till det ändrar sig varje dag. men innerst inne så känns det okej med två barn och skulle det stanna på två så är det ju inte hela världen.. men om några år.. max tio så kanske man är sugen på en till. men man vill ju inte vara så mycket mer än 30 när man skaffar nästa unge. jag skämdes nästan hela min uppväxt för att mina föräldrar var så gamla jämfört med mina jämnåriga kompisars... de var 33 och 38 när jag föddes och ja idag är de ju 59 ich 64.. sicka gamlingar liksom..
    nej vet du vad, jag har aldrig nånsin brytt mig om det skulle vara en pojke eller flicka och jo jag anser att det är korkat att förmoda att andra vill ha det...
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6