Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-13 15:37:44 följande:
    Å det låter skoj, synd att det skall vara så besvärligt att ta sig dit... tar ju över en timme att gå dit.. och bussen tar ju minst lika lång tid.
    hittade du nått skoj på cupolen?det fanns inget skoj denna gång.barnen fann en massa leksaker.vi han knappt hem innan vi fick bege oss till tornby med sonen.men det blev en snabbtur då jag fick värk helt plötsligt.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-13 22:33:58 följande:
    Vi funderar faktiskt att stanna på två. En av varje är ju det alla föräldrar strävar efter och vi hade ju turen att få det med detsamma.. eller kanske inte riktigt.. vi väntade en flicka redan 2005 men det slutade inte lika bra den gången. Men som det är nu så känner jag inte för fler barn, det är ju dock den där första biten som är så skojig att man har svårt att låta bli =P Så man får nog börja fundera på sterilisering.. typ... för sitt eget bästa =) Min kropp orkar nog inte med fler graviditeter. Men vi avvaktar så länge. Men två känns rätt så skapligt nu faktiskt.
    jag skulle bara ha ett barn.sen mötte jag maken och då föll det narturligt att vi ville ha ett gemensamt barn.sen rullade det på och det blev två oplanerade barn.lika älskade och efterlängtade var de.nu har vi två av varje.dock vet vi inte vad sista tredjegemensamma barnet var för kön.men både maken och jag har en känsla av att vi förlorade en son.

ang kön så är vi glada över de barn vi har fått.varje barn är den finaste gåvan man kan få.här blir det heller inga barn
    vissa dagar vill man få ett 5e och sista barn,men kroppen klarar inte av det.sen är vi inte unga längre.när spiralen ska ut så ska jag sterilisera mig för jag är livrädd för att bli gravid igen.
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-15 09:39:15 följande:

Åh, nu blev det tyvärr ändrade planer. Jag måste hjälpa en kompis med hennes lilla son istället. Men ska antagligen till Ikano på fredag för att fika med Malin, så alla som vill får hänga på då
    fika skulle vara trevligt,men som vanligt har man fullt upp
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-12-15 13:41:24 följande:
    Här står det två pulkor på vinden o "skräpar". Kanske dags att knata upp och hämta ner dom innan snön försvinner igen. Kälken står tyvärr kvar upp i norr då jag yttrade mig om att det inte skulle bli så mkt snö här nere ändå så man kunde åka. Haha! Tji fick jag. Får se till att ta ner den nu när vi åker uppöver och hålla tummarna för att snön vill ligga kvar även efter nyår ett tag.
    här ska vi inskaffa nya pulkor då barnen körde slut på de förra.snoxracern blir inte använd allt för ofta .
    JePaLuLi skrev 2009-12-15 15:29:13 följande:
    Vi har varit ute och åkt massa pulka idag. Oj, så kul vi hade!Linus blev vansinnig när pulkan stod sill
    det verkligen lyser om små barn som åker pulka
    dinana skrev 2009-12-15 13:20:41 följande:
    Vi har flera pulkor.. tror vi testat på de flesta modeller... Det viktigast eär att man har en med hög rygg tycker jag.. för barnens skull... speciellt när de är små. Och oj vad skojigt vi hade igår när vi i pulkabacken. Leonard skrattade för fullt... fast han fick baa åka i lilla backen... Men Molly hon åkte i stora backen med de stora barnen..
    vi får ta en sväng nån dag i pulkabacken

varför har ni sådana problem om FB?man väljer ju själv vem man vill ha som vän där,eller?jag fattar nog att en viss/vissa person i denna trådsyftar på mig.riktigt barnsligt!

jag kan svara varför jag tog bort vissa på FB.det gjorde jag därför att jag inte känner för att ha peroner som vänner när jag inte umgås med dem.sen har ju två i denna tråd tagit bort mig som vän på FB för ett tag sedan utan anledning.ska jag då sitta och beklaga mig över detta på FL?är ni rädda att missa att det skrivs nått på FB som ni inte kan gotta i er eller vad är problemet?tyvärr så skrivs det inget om denna tråd eller folk i denna tråd på FL.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-15 13:29:02 följande:
    Idag kom Leonards vintermössa och den sitter pergekt.. så nu slipper vi små frusna öron... *hihi* Får mig att tänka på våra små lammungar förr som brukade förfrysa sina små öron när de var ute i backen å skuttade i snön. Kanske inte lika kul för dem då de bara hade små stumpar kvar när våren analkade..
    ja nu har vintern kommit.här sitter jag och huttrar då balkongdörren står halvöppen.goa valpen älskar att vara ute.ska bli kul och se hur han beteer sig ute sen på promenaden
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-15 15:55:32 följande:
    ja det får vi göra. idag skall man ta en sväng förbi affären å fixa ingredienser till Mollys födelsedagstårta. jag har också en badhjälp ståendes här. Leonard avskydde den verkligen... klämde ju på de små kulorna där nere.. vart helt omöjligt att få honom att ligga i den. men så vart han ju så stor också så var svårt att få ner honom i den. men om någon vill ha den (ljusgrön/gul) från babyproffsen (kostar ca 130 kr) men kan skänka bort den för en liten summa om någon vill ha den.
    åhh tårta är gott.här dröjer det till nästa person fyller år i släkten.vi gillade inte badhjälpen då den var så obekväm för barnen.
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-12-15 15:59:01 följande:
    Jag skulle inte vilja använda en badhjälp.. Hälften av syftet med badet är ju massagen, den missar man ju på ryggen om man har badhjälp. Jag brukar ha några fingrar under nacken och en hand under rumpan bara, gosig massage för bebisen. :) Fast kan förstå varför man har dem också. I början är de ju rätt läskiga att bada. :D
    de blir riktigt hala när man använder babyolja i vattnet.vi slängde våran då vi ansåg den vara livsfarlig då den blev hal.här hjälpte maken till när barnen skulle badas när de var bebisar.det är lättare att vara två när en bebis ska badas
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-12-15 20:03:29 följande:
    konstigt vilka totala jubelidioter som får ta körkort ändå.....Vårt hus ligger precis efter en kurva med noll sikt på en liten landsväg. Trots att det är livsfarligt att köra mer än max 40-50 km/h så har den här pisskommunen satt hastighetsbegränsningen till 70....När vi ber dom sänka är svaret "men ingen har ju dött där........"Idag kommer en idiot sladdande på den snorhala vägen i typ 90 km/h!Ett under att jag inte fick in idioten i trädgården! Känns som ett mirakel att varken barn eller hundar blivit ihjälkörda än Funderar på att gömma mig i ett buske och typ köra ut en gammal barnvagn eller når mitt framför nästa fartdåre!Fäörhoppningsvis skulle det då finnas en mindre hjärndöd fåntratt som förpestar världen
    var ruttet gjort av kommunen.
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-15 17:23:50 följande:
    Har ni tips på någon pulkabacke häromkring? Jag har hört att det finns en i skogen i Valla, finns det fler? Nu verkar det ju faktiskt komma en del snö!
    det finns en nybggd i ryd,tyvärr stuvar den rejält åt alla håll.sen finns en bra i skäggetorp.här ska vi nog till pulkabacken i helgen.inte det lättaste med en sjövild stor 30 kg valp
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-12-16 01:17:49 följande:
    tänkte kolla med er som har gett eller ger minifom droppar hur många droppar har ni gett som max???på flaskan står det 10 droppar före varje måltidbvc sa att vi kunde öka till 15 droppar före varje måltidmen har läst på andra trådar här på fl att en del ger upp mot 35 droppar före varje måltid. är det verkligen bra för barnets mage och så blir lite förvirrad...
    vår tös fick 25 droppar vid varje måltid till slut,det var bvc som sa att vi skulle öka dosen ju större tösen blev

huga vad snö det är ute.de är igång och plogar för andra gången nu.här ska jag och barnen gå till pulkabacken i eftermiddag/kväll,sen blir det en tur till rasthagen med F
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6