Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

Mor85 skrev 2009-11-27 19:08:07 följande:
    Inte en aning än så länge...De är första gången för mig Vad säljer du för något?
    okej.jag har sålt samlarsaker,leksaker,barnböcker mm mm
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-27 20:09:05 följande:
    Ja, Leo ska vara tomtenisse (på egen begäran) och Vincent ska få vara pepparkaksgubbe när de ska ha lucia på dagis. Jag hittade en så söt pepparkaksdräkt till Vincent på www.pippilotta.se
    har du inte sett tråden på FL ang deras företag.de blåser nästan alla kunderna på både pengar och varor!de har vart med i plus.
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-11-27 21:32:41 följande:
    hur går det för folket här inne vad är på g och så hinner inte med alls ni är så extremt snabba på att skriva...
    här rullar det på som vanligt.idag blir det tornby med sonen.sen ska jag vidare till stan och det blir bättre väder
    Mandarin skrev 2009-11-28 08:48:12 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-11-27 20:09:05 följande:
    Törs du beställa från dom?
    jag skulle aldrig handla där.de är nog med på svarta listan på oseriösa företag nu
  • Familjetrollet

T C skrev 2009-11-30 14:02:36 följande:

Hej!Jag är ny!!!Bor i Linköping med man och en liten kille som blir 2 i februari.Kommer inte från Östergötland (Skåne och en tid i Blekinge) från början utan bara bott här 2,5 år. Har undervisat på distans i ett halvår innan jag blev gravid och sen blev jag tyvärr arbetslös. Såg att nån ville/tänkte läsa på distans, har ni frågor om det så svarar jag gärna på det. Eftersom jag jobbat på distans och nu arbetslös så har jag inte lärt känna fler människor här. Men ni verkar vara ett härligt gäng så nu inför flytt till nytt ställe i Lambohov tänkte jag säga hej till er.MVH.
    välkommen hit
    dinana skrev 2009-11-30 15:17:48 följande:
    Här får lillemanne smaka åp det mesta... men men.. allt gillas inte.. vi började med poattis och palsternacka, sen majs och sen morot.. sen youghurt till kvälls mat ihop med gröten.. sen har vi blandat i lite katrinplommon i gröten ibland.. kan ju säga att juicen inte direkt var omtyckt så den spädde vi ut lite granna och då gick den å dricka... testa med att blanda i lite ersättning eller bröstmjölk så funkar det oftast lättare..
    här var barnen tokiga i blåbärspuren.
  • Familjetrollet
    hannadesign skrev 2009-12-01 08:54:07 följande:
    Hej! Får jag vara med. Bor i Linköping, Berga och det skulle vara kul att lära känna lite fler mammor i stan. Mina grabbar är snart 6 och snart 3.
    välkommen hit
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-01 22:32:43 följande:
    ojoj, hur ser det då ut i blöjan.....
    haha det minns jag inte ens.det är många år sedan de åt det.
  • Familjetrollet
    SmileyMalin skrev 2009-12-02 11:02:32 följande:
    Nellie har fått en chokladkalender av sin mormor.....Igårkväll när jag skulle lägga mig såg jag att det lös i hennes rum.Gick in för att släcka och titta till henne ch då ligger ungen och sover med choklad runt hela munnen och kalendern i famnen med ALLA luckor öppna... hmmmm.Vet inte om skitungen sk få en ny chans eller om hon ska få ta konsekvensen och vara utan iår!  Hon har ändå en liten paketkalender jag har gjort till henne!
    haha barn kan allt vara påhittiga.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-06 17:57:11 följande:
    Jasså? Det sa de på Lindex när jag köpte FIX-strumpor där...  och det stämmer nog rätt bra på mina ungar. Vet att Molly hade storlek 23 i skor när hon var 13 månader (för vinterkängorna fick bytas ut då de vart för små).
    tack för en supertrevlig dag!
    stora tösen hade stl 18-19 i skor som 4-5 månaders baby.hon hade oxå stora fötter som bebis

alla barn har olika stl i samma ålder.alla har inte lika stora fötter,långa ben,armar osv.det är som du säger,storlekarna kan tom skillja mycket i samma stl.och sen ska man ju inte gå efter åldern som nästan alla gör trsist nog.det är ju barnets vikt,längd man går efter.jag fattar inte varför det ska klagas om man säger villken stl ens barn har i kläder och skor.

alla barn är olika trots samma ålder osv.vår stora tös drog stl 104 som 2 åring då hon alltid har legat 2 kurvor över normallängd

hoppas du slapp vänta länge på bussen hem.
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-12-08 15:01:04 följande:
    Fy sjutton vad trött jag är på Af!! Jag har varit inskriven sen i september och har inte fått träffa nån handläggare ännu! Jag var och träffade chefen för att jag ville byta handläggare och det gjorde jag för 1½ mån sen men har fortfarande inte fått träffa min nya. Har pratat med den nya handläggaren och chefen har inte ens pratat med henne ang förflyttning av mig och det är nu tre veckor sen som hon skulle prata med honom och fortfarande idag så har han inte pratat med henne men han vill däremot prata med mig igen. Men varför i helsicke ringer han inte då?!?! Försökte ringa honom men som vanligt är de ute på tjänsteärenden så nu skickade jag iväg ett argt mail till honom. Tydligen är det meningen att man ska leva på luft! Och ska han få det till att jag får ha kvar den första handläggaren så byter jag arbetsförmedlingen för henne går jag inte till. Ingen som gillar henne och hon är så jädra nedvärderande och jag tål henne inte! Åhh så sabla trött jag blir!
    det är många som får vara utan a-kassa i många månader.tydligen ligger de långt efter med allt
    dinana skrev 2009-12-08 11:17:42 följande:
    Måste också fixa julkorten snart.. börjar ju bli ont om tid.... fick tag å PSCS nu på nätet i alla fall... får se om det fungerar.. verkar i alla fall så en så länge... skall ba invänta tomtedressen som de skickade i torsdags förra veckan.. humm.. vart tog den vägen då?
    den borde varit framm senast idag.tack för att erbjöd dig att torka tvätten.tyvärr var jag så arg och ledsen över graflunds usla service så jag orkade inte göra nått idag.frågan är vad man ska ha på sig till fredag eftermiddag då alla kläder är i tvätten
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-12-08 22:03:24 följande:
    ja precis.. den låg i lådan när posten vart här.. synd ba att jag beställde en i storlek 86.. den vart lite stor =) Men mössan passade perfekt dock!  min lille tjockhuve till son satt den som handen i handsken på =). Försökte klämma ner honom i 68-dressen men det gick inte å dra över axlarna på den.... *haha* Så lång är han ju inte.....  men men... Så om någon är intresserad av en juldress i velour i storlek 68 så har jag en... tror den är från HM från början och mössan är från LaRedoute.... *tror jag*
    vd bra att juldresen kom fram.
    Maria84 skrev 2009-12-08 20:48:37 följande:
    Jag har inte rätt till a-kassa alls så det är därför som jag inte får ut några pengar. Jag har inte arbetat nåt sen jag fick Liam för över 6 år sen, utan varit mammaledig och pluggat. Och ärligt så tror jag att det lutar åt att plugga i vår istället för att gå ut på praktik för studierna kommer nog att ge mer pengar. Mitt rätt arga mail till chefen gav utdelning ialla fall. Fick ett mail tillbaka att han nu hade fixat det med handläggaren och att hon skulle skicka ut en tid omgående. Så nu är det bara att vänta och se. Just nu lever vi enbart på min sambos lön eftersom jag inte får ett rött öre nånstans ifrån. Visst, det går men det är väldigt tight och man får vända på varenda öre.
    så har vi levt i många år.jag fick jobba(arbetsträna) i flera månader utan lön då jag inte har rätt till a-kassa.det blev dyrare för oss att leva när jag fick jobba gratis.helt sjukt att man inte ens får en krona i ersättning.sen rök jag ihopp med handläggaren på arbetsförmedlingen då han bara motarbeta mig(även andra berättade samma sak om denna gubbe).så vi gjorde valet att jag är hemma istället för att jobba gratis,gå 100-tals söka jobb kurser som kallas vuxendagis i en dels munnar.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6