Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Vi från Linköping! Del: 6

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-10 07:28:13 följande:

Har redan lämnat barnen på dagis, måste utnjyttja all tid jag får nu eftersom kursen ska vara inlämnad på måndag. Så idag blir det en lång dag för mina stackars barn, ända till 16 Men jag måste. Jag får inget gjort på kvällarna nu för Vincent vaknar jätteofta och hostar.
    jag hade haft barnen hemma om de är sjuka och kräks pga jobbig hosta
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-10 08:44:38 följande:

Och det var bara slem han kräktes och de hostar nästan inget på dagarna!
    trampad på tårna eller?gisses är det nått at skrika över?våra barn blir trötta av att hosta hela nätterna då de får sömnen förstörd.men man väljer ju vad som är bäst...
    ensammen med barn klarar många av utan att tycka synd om sig själv
  • Familjetrollet
    Mizzz skrev 2009-12-10 11:00:39 följande:
    Måste även tillägga att det nog är ganska få människor som klarar av att vara ensam hemma med två barn och plugga samtidigt. Jag klarar det inte ens med ett barn..
    jag studerade heltid med ett barn som ensamstående.gick hur bra som helst trots att sonen var sjuk ofta samt att han genomgick en större operation.man kan om man vill.
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-12-10 13:16:30 följande:
    inte fan ska man väll behöva försvara sig för att man råkar tycka dagarna är lite extra jobbiga ibland.... är man van att vara två så är ensamlivet lite värre, det är inte svårare än så!vissa gnäller ju ständigt liksom!Å ja fattar precis vad du tänker Cissi (lägger ihop 1+1 då du råka skriva om dubbelmoral på FB i samma stund som det började skrivas här): vi reagerade när D sa att M skulle till dagis fast hon va sjuk...Det va skillnad! D utryckte sig fel å sa att hon hoppadess att M skulle bli frisk så hon kunde gå till dagis å sen helt plötsligt skulle hon till dagis iallafall för att D hade mycket att göra... Men senare visade det sig ju att M inte va sjuk utan bara förkyld, hade det framkommit från början hade vi sluppit reagera...Becka är vaken halva nätter med hostande barn INTE sjuka, har massor i skolan å självklart ska barnen till dagis för dom är pigga och friska...SÅ kan vi lägga ner nu, fattar inte varför det ALLTID ska bli tjafs!!
    ja det finns många i denna tråd som är små duktiga,präktiga mammor som är falska långt in i benmärgen.ni passar bra ihopp.
    sen var det inte jag som började tjaffsa...
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-10 13:50:53 följande:

Var det inte du som skrev det här inlägget??? Det kallar jag början på tjafs.
    du får tycka att det är tjaffs,men det anser inte jag att det är.
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-12-10 23:30:15 följande:
    ja vi hade babysemp lemolac först sen bytte vi till nan och nu ska vi få profylac eftersom de tror att han kan vara allergisk mot komjölks protein. har en nappflaska från mam som är speciall för att ta bort luft...
    stackars liten.har de kollat så att han inte har kollik eller som ni misstänker komjölsallergi.min son föddes med komjäöksallergi.det märkte vi först när han fick premis från sjukhuset vid 2 v ålder.då barnen på avd för tidigt födda får nutramigen.min son svullna jättemycket på en helg och blev jätteröd.man får nutramigen på recept och barnet inte tål nått med mjölk.
    min son fick inte äta nått med mjölk i på 4 år,inte ens en droppe fick han äta/dricka.idag är han fri från detta då vi hade en strikt kost under 4 år
  • Familjetrollet
    thelifesaviour skrev 2009-12-11 09:31:51 följande:
    Playmate, Stina har också varit en magknipstjej, vet hur jobbigt det är. Sempers magdroppar kan jag rekommendera, använda med minifom. Sen bärsjal i grodposition, hjälper jättebra mot gaser. Skruva åt nappflaskan hårt, så rinner det långsammare. MAM funkade inte för Stina, hon vill bara ha apotekets egna, med hårt åtskruvad dinapp, då går det långsamt och bra..
    på ebba fick man köra med bärsele,minifomdroppar .hennes kolik försvan vid 4 månader.som värst kunde hon skrika i många timmar i rad.kolik är hemskt både för barn och föräldrarna då man blir så hjälplös.sen hjälpte det ibland med magmasage
  • Familjetrollet
    playmate86 skrev 2009-12-11 11:13:55 följande:
    har kolik och misstänker allergi ska få profylac
    stackars liten.hoppas han mår bättre snart.kolik är hemskt jobbigt.här har ett av våra barn haft kolik,de andra har haft/har matallergi och känsliga magar
    dinana skrev 2009-12-11 09:53:26 följande:
    Idag är det luciatåg på BVC vid kvart över tio.. men jag orkar inte gå dit....  hittade inte tomtedressen heller.. har nog hamnat i tvätten av misstag och den är inte klar på länge... Men nästa vecka så är det julavslutning på BVC så då skall man ju absolut gå. Hoppas det kommer många småttisar då. Alltid roligt när det kommer lite folk på babysången. Igår var vi bara tre till en början, men sen trillade även Isabella med mamma in.. och sen när vi nästan var klara.. så hade det trillat in två till. Leonard var gnällig i början, men ju fler vi blev desto roligare blev det... sen ville han ju inte sluta...
    här är man hemkommen efter stota tösens luciatåg.nu är det slut på luciatåg för oss.men stora tösen ska gå ett till nästa vecka i kyrkan
    Mandarin skrev 2009-12-11 10:55:54 följande:
    Idag har jag varit på 2 Lusia tåg . Små tjeernas tåg på dagis och Amandas i kyrkan. De var jätte duktiga i kyrkan och jag fick lite jul stämming Alex bussa runt men charmde alla. Gull unge. Här hemma står julgranen pyntad och klar.... vi åker 17/12 och kommer inte hem förens julafton . Så vi tjuvstartade lite
    här fick man höra nya tuffare stalledräng sång på lucian.det var tydligen den bästa lucian på 16 år i skolan enligt en lärare
  • Familjetrollet

vey någon om det är något luciatåg på centrum i helgen?här börjar man bli klar med tvätten.imorgon blir det fullt hus

ni får ha en bra kväll

• Familjetrollet
    tomcar1 skrev 2009-12-12 16:02:26 följande:
    Hej !Någon som vet var man kan hitta en vedklyv/vedkap ? Har kollat på följande hemsidor: Jula, Coop, K-rauta, Biltema. Någons om vet någon mer kedja varshemsida man kan få ett prishum kring dessa saker och var i stan mer de kan tänkas ha något av dem ?/tomcar1
    har kollat blocket?
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6