• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

här har man ju turen att ha två spjälsängsbarn.. de sover endast i spjälsängen... mammas å pappas säng är endast till för oss.. visst det är mysigt med barn i sängen, men ännu skönare när de ligger i sina egna sängen å sover. skulle inte falla mig in att låta dem sova i vår säng.... men sen ammar jag ju inte heller... men tyckte i och för sig inte om att ligga ner å amma heller.

Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-21 12:03:52 följande:
    Fast ibland har man ju inget val. Vincent somnar i sin säng på kvällen, sen kommer han in till våran säng själv sen på natten för att han är ledsen och vill ha närhet. Vi har försökt att söva om honom i hans säng, men då sover han bara kanske 5 min och sen vaknar han igen och är ledsen, då får han självklart ligga mellan oss! För så somnar han om direkt och sover resten av natten. Skulle aldrig falla mig in att tvinga mina barn att sova i sina sängar om de inte vill. Visst är det väldigt skönt när jag och sambon har sängen för oss själva, men nångång slutar ju barnen sova i mammas och pappas säng oxå. Leo brukar oxå komma in ibland nu för tiden, det har han inte gjort på flera år, men självklart får han oxå sova hos oss då. Det blir trångt men oxå mysigt
    Här tvingar vi inte barnet med något, men de har aldrig fått sova i vår säng och har aldrig brytt sig om det heller. De ligegr inte i vår säng och vi ligger inte i deras.. =)
  • dinana

Hehe, när jag var liten så sov vi allihopa i samma rum.. ja tills de byggde ut huset så att storasyster fick ett eget rum och de gjorde om vardagsrummet till ett mindre rum med sovalkov så storebror fick sova där. Men jag fick nog eget rum när jag var två år.. men har alltid sovit i egen säng. Tills jag träffa sambon då.. =) Då har vi delat säng

• dinana

Hoppas det löser sig.. på alla sätt =)

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-12-26 07:41:08 följande:
    hoppas ni alla har haft en bra jul.här har det vart en lugn jul med lilla släkten.idag blir det ev en sväng till ikano. tänkte kolla om någon är intresserad utav en ikea kura säng.lilla tösen har tröttnat på den och vill ha en mer prinsesslik säng istället.
    vi måste köpa en ny säng till Molly.. kanske är något hon kan vara intresserad av. har ni madrass till också? storlek? bild?
  • dinana

I år önskade vi oss inga julklappar eftersom vi redan har så mycket skräpandes här hemma, men vad får man då.. jo massor med julklappar. Vi hade i alla fall med oss mer klappar hem än när vi åkte dit.. Tyvärr... så det var smockfullt i bilen. Jag tror jag skall sluta å fira jul fram över... visst jag älskar att köpa julklappar och det här med att ge bort saker.. men hatar att få julklappar då jag vet med mig att jag oftast inte brukar uppskatta det jag får. Önskar man sig något så får man det aldrig... utan då köper folk en massa skräp till en istället som man inte vill ha eller som man redan har massor av sedan tidigare... i år fick jag till exempel två parfymer.. och jag blir ju spyfärdig av parfym. Visst är det roligt. Plus att jag fick två lampor.. humm, som det inte räcker med åtta som står å skräpar här hemma i. Jag vill ju ha riktiga taklampor att hänga i taket. Så jag förstår inte riktigt hur folk tänker när man skriver inga julklappar på sin önskelista...

• dinana
    Maria84 skrev 2009-12-27 21:21:30 följande:
    Kan inte nån tala om vad jag ska göra med mitt liv, vad jag ska bli när jag blir stor För jag har inte en aning! Ska till Af på tisdag och har inte en aning om vad jag ska hitta på tills vidare. Plugga,vad? Praktik eller vad sjutton jag ska hitta på.. Väntat i över 3 mån på att bara få komma till en handläggare, skandal!
    Samma problem här. Ett tag så visste jag vad jag ville, men nu har jag ingen aning. Allting känns antingen tråkigt eller så känns det inte som jag. Älskade att jobba med försäljning, men skulle nog inte passa som kassör direkt på ICA, och det känns ju knappast givande. Man vill ju dessutom ha en vettig inkomst så man kan köpa hus inom kort. 
  • dinana

9400 gram vägde Leonard på dagen före dopparedagen... han knatar på fortfarande rätt bra tycker jag för att vara prematur.

• dinana
    Maria84 skrev 2009-12-27 23:46:10 följande:
    Har suttit och bölat till My sisters keeper, handlar om en tjej som har cancer.. En jobbig film att se på när man har haft det nära. Illa, vi kommer inte in i bilen! Den har frusit igen! Dörrar och baklucka sitter som hälleberget så jag hoppas att vi kommer in i den imorron för jag hade tänkt åka på mellandagsrea ju.
    Ajaj... precis som när vi när vi skulle ut till bilen å hämta våra resväskor hemma hos mina föräldrar.. Visst dte var 20 minusgrader då.. men verkligen omöjligt att få upp dörrarna... Aldrig hänt innan.. men med lite värmelampa på så lyclades vi komma in i bilen.. =) Tur det!
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-12-28 08:56:37 följande:
    Han har väl knappast haft problem med att han varit för liten på väldit länge. Linus vägde 9,7 nu på ettårskontrollen och Leonard är väl typ ett halvår yngre?
    Nej, det är sant. Han växte nog ifatt de där vid fyra-fem månader. Nu är han ju sju månader + en vecka (eller sex och ett halvt enligt BF). Min store ponke.

Nu har han tröttnat på NAN också så igår köpte jag en Mild Fullkornsvälling till honom. Det gick så där första klunkarna.. men sen så rann det ner i säcken med full fart och nu dricker han det som det vore NAN... fast jag vågar itne köra på fullportion ännu eftersom han inte är 8 månader ännu (står ju rekommenderas från 8 månader).
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6