-
Håller med om att det är jobbigt att vara ifrån varandra.. det konstiga är ju docck att när de väl är tillbaka så saknar man dem inte... då kan de lika väl vara borta ett tag till. *hehe* Sambon var borta söndag-fredag förra veckan och så länge har vi nog inte varit ifrån varandra .. ja förutom innan vi träffades. Jag har varit iväg någon några dagar som mest.. men då har man ju kunnat ringa och prata med varandra.. nu hade vi noll kontakt (de rekommenderade inte detta på kursen).Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-11 19:57:52 följande:De här 4 nätterna är det längsta som vi har varit ifrån varandra nånsin, inte ens när vi bodde i olika städer så var vi ifrån varandra så här länge, så det har varit sjukt jobbigt. -
Tycker också mycket bättre om Calle. Erik ser ju verkligen ut som en överklassunge och nej, han har ingen br sångröst i mina öron. Sen ser han ju ut som värsta anorexifallet.. inget man vill att ens barn skall ha som idol direkt....
-
Välkommen hit, vi bor i Skägget, jag min gubbe och våra två barn på snart 3 år och 6 månader. Tiden går så fort så man hinner knappt med att göra något känns det som när man har två barn. Men på torsdagar går vi på Babysång med Leonard, medan storasyster går på dagis.kitty3465 skrev 2009-12-12 21:34:17 följande:hej linköpingsbor! här kommer en till från denna förträfliga stad :D Har en liten grabb på 3 månader. Vi ska flytta till Tallboda 1 mars, nån som har några roliga tips på vad man kan göra för roliga grejer med sin bässing där? =) Undrar vilket bvc man tillhör när man bor där oxå? kram från Sofie! -
Å det låter skoj, synd att det skall vara så besvärligt att ta sig dit... tar ju över en timme att gå dit.. och bussen tar ju minst lika lång tid.Fru T skrev 2009-12-13 14:47:22 följande:Hej å välkommen Bor i lambohov med man och dotter på 6 månader (på tisdag ) vi ska börja på babysim på simsalabim i valla nu efter nyår, vecka 3 drar dom igång igen. Jag har två kompisar som är insrtuktörer där så för mig va valet självklart. Ja ha fegat lite å inte velat börja men nu har dom övertalat mig vi kommer gå på lördagsförmiddagar. Dom ser gärna att man är båda föräldrana. -
Vi funderar faktiskt att stanna på två. En av varje är ju det alla föräldrar strävar efter och vi hade ju turen att få det med detsamma.. eller kanske inte riktigt.. vi väntade en flicka redan 2005 men det slutade inte lika bra den gången. Men som det är nu så känner jag inte för fler barn, det är ju dock den där första biten som är så skojig att man har svårt att låta bli =P Så man får nog börja fundera på sterilisering.. typ... för sitt eget bästa =) Min kropp orkar nog inte med fler graviditeter. Men vi avvaktar så länge. Men två känns rätt så skapligt nu faktiskt.kitty3465 skrev 2009-12-13 17:39:51 följande:Apipoulai: då kanske vi kommer ses på babycafe efter jul då:) hur gammal är din lille? dinana: tack! kan tänka mig att det är full rulle med två, jag tycker ju det är ett heltidsarbete med bara en :D man är ju värsta nybörjaren med första, men nu är han tre månader så lite mer rutin har man allt fått. Ska börja få in lite nattningrutin bara på kvällarna för just nu har vi noll =) Fru Tzoanidis: tack!=) Skulle oxå vilja börja i Valla men det är kanske försent att anmäla sig nu? Har hört mkt bra om valla iaf =) Skulle va så kul o komma iväg på lite babyaktiviteter nu efter jul,om inte annat så för min egen skull så man får träffa andra föräldrar.Jag tycker det är så roligt att höra hur andra familjer har det med sina småbarn=) Mys med tredje advent o snö ute ! Karln håller på o lägger golv just nu men ikväll hoppas jag på lite glögg till project runway kl 19=) -
okej strävar var kanske fel ord.. men visst vill alla ha en av varje.. innerst inne.. sen om man inte får det så går ju inte hela världen under.. men jag är inte korkad... så är det bara. får man en pojke så är det ju rätt självklart att man innerst inne vill ha en flicka nästa gång osv....
humm.. det där med att skaffa en unge eller tio till det ändrar sig varje dag. men innerst inne så känns det okej med två barn och skulle det stanna på två så är det ju inte hela världen.. men om några år.. max tio så kanske man är sugen på en till. men man vill ju inte vara så mycket mer än 30 när man skaffar nästa unge.
jag skämdes nästan hela min uppväxt för att mina föräldrar var så gamla jämfört med mina jämnåriga kompisars... de var 33 och 38 när jag föddes och ja idag är de ju 59 ich 64.. sicka gamlingar liksom..
-
Vi har flera pulkor.. tror vi testat på de flesta modeller... Det viktigast eär att man har en med hög rygg tycker jag.. för barnens skull... speciellt när de är små. Och oj vad skojigt vi hade igår när vi i pulkabacken. Leonard skrattade för fullt... fast han fick baa åka i lilla backen... Men Molly hon åkte i stora backen med de stora barnen..
-
Idag kom Leonards vintermössa och den sitter pergekt.. så nu slipper vi små frusna öron... *hihi* Får mig att tänka på våra små lammungar förr som brukade förfrysa sina små öron när de var ute i backen å skuttade i snön. Kanske inte lika kul för dem då de bara hade små stumpar kvar när våren analkade..
-
ja det får vi göra.Familjetrollet skrev 2009-12-15 15:48:00 följande:vi får ta en sväng nån dag i pulkabacken
idag skall man ta en sväng förbi affären å fixa ingredienser till Mollys födelsedagstårta.
jag har också en badhjälp ståendes här. Leonard avskydde den verkligen... klämde ju på de små kulorna där nere.. vart helt omöjligt att få honom att ligga i den. men så vart han ju så stor också så var svårt att få ner honom i den. men om någon vill ha den (ljusgrön/gul) från babyproffsen (kostar ca 130 kr) men kan skänka bort den för en liten summa om någon vill ha den. -
Nej håller helt med.. badhjälpen är ingen hjälp, snarare själpt (stavas det så). Den var obekväm och Leonard grät floder när vi försökte lägga honom i den. Men på ett sätt är den ju bra då man slipper och hålla upp dem.. och när man har en kloss på nio kilo så är den nästan oumbärlig.. men sååå obekväm för lillen så det blev bara att använda en kort stund.... då vartd et roligare att bada med mamma...Familjetrollet skrev 2009-12-15 16:03:10 följande:åhh tårta är gott.här dröjer det till nästa person fyller år i släkten.vi gillade inte badhjälpen då den var så obekväm för barnen.