• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

Indratvillingmamma skrev 2009-12-15 17:26:02 följande:
    Vi kände aldrig behov av varken badhjälp eller badstol, men jag har bekanta som tagit loss benen från en IKEA matstol och har den i badet, det ska tydligen funka. Då har man dessutom fler användningsområden för stolen. En badstol kan man väl inte ha användning för i mer än ett par månader? Typ när barnet vill sitta upp men ännu inte är stadig?
    Det står nog upp till 8 kilo på badhjälpen.. men det beror ju helt och hållet på barnet... Leonard väger över nio kilo nu och blir sju månader den 19e och han kommer definitivt inte ner i den längre... har han inte gjort på två månader typ.. så. Det beror helt enkelt på hur stor ungen är...
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana
    Mandarin skrev 2009-12-16 19:56:32 följande:
    Snart bär det av till Maroco, jag har fjärilar i magen
    Åh vad najs... mina kusiner är där nu och skall vara där till måndag.... sen hem å fira jul med oss.. =) Antar att man får sitta där på julafton och avundas sina jättesolbrända kusiner medan man själv är blek som ett toapapper..
  • dinana

Tror inte det snöar här längre, men det blåser som tusan.. och kallt är det... *brrr*

• dinana

Här sover båda ungarna nu. Leonard somnade med maten hängandes ur munnen.. sötnos.. snacka om att vara trött ibland. Tuff dag på ÖF.

• dinana
    Fru T skrev 2009-12-17 18:01:08 följande:
    sådärja då har Mathilda fått MVG på 6månaders kontrollen åsså 7040kg å 68cm lång å följer kurvan finfint å kan allting hon "ska" kunna Ja nog är det kallt alltid, men ja vill fan så mycket hällre att det är så här än hur det va för en vecka sen me lera upp till knäna å fucktigt å äckligt... Morgonen började som alla andra torsdagar med utsläpp av hästarna i stallet, vissa av dom stannade å ville vända i dörren Nee grodan e för lättväckt så det skulle inte funka, så mycket klet blev det inte det va mer icke sammarbete som va problemet
    Du får vara glad att du har en liten lätt bebis i alla fall.. Okej, jag klagar inte.. men det är jobbigt att böka runt på en nio kilos klump. Vägde honom i morse på BVC.
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-12-17 21:54:32 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-12-17 21:33:38 följande: 6,8 vid 6 månader... I. vägde 6450 när hon var fyra månader. Hjälp hur ska det sluta? 1½ månad kvar till 6 månader ju...
    Haha, säger detsamma =) Måste varit en minibebis. Molly vart ju liten för sin ålder och hon vägde nog något sådant på sex månaders kontrollen också. Men det har hon ju kommit i fatt nu. 99 cm lång och 13,5 kilo.
  • dinana
    Apipoulai skrev 2009-12-17 21:59:14 följande:
    Klart han är perfekt! :) Det är I. också. ;) Folk runt om brukar påpeka att hon är liten, men hon ä rinte så liten, bara nätt. Har man en "tunnis" till far så. ;)
    Ja sånt är ju ärftligt.... min sambos jobabrkompis har barn som är fem sex år gamla och de är inte mycket större än Molly och ser inte mycket äldre ut heller för den delen.. men deras pappa är vietnames och de är små.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-12-17 22:09:07 följande:
    liten å lätt må hända, men fin å alldeless perfekt följer kurvan, har sina fina väck på kroppen å sitter helt själv som en liten klocka på golvet "kryper" baklänges å står på alla fyra å juckar.... Ja ett friskt barn helt änkelt nu är det hela två månader till nästa koll
    Haha, ja så länge de följer sin egna kurva så... Jag är glad att Leonard inte följer sin födelsekurva för då skulle han ju vara pytteliten...  hehe.. Jag tror inte de har några stora krav på den där sexmånaderskollen direkt... bara de är glada och mår bra så får man nog fultl godkänt. Leonard fick massa stilpoäng för att han avr en sådan glad prick. Han har aldrig avrit ledsen när vi varit på BVC - inte ens när han fick de där två sprutorna vid fem månader. Han drog lite på mungipan det var allt. Det som är lite knas är väl att han väger lika mycket idag som Molly gjorde när hon var 15 månader... men men, det rättar väl till sig förr.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-12-17 22:17:08 följande:
    hihi dom ser ju heller inte gammla ut fören dom blir gråhåriga
    Haha.. nej precis.. tur man är blondin... min mormor som är 82 är har inte blivit gråhårig än ens..
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2009-12-17 22:19:27 följande:
    fiiiiint som snus, ja M är ju underbart duktig, känns som Molgan har lååångt kvar innan han sitter.. men han har världen finaste tänder iallafall.. tror överkäken är på g nu med
    Leonard sitter också väldigt bra nu, men han vill inte sitta still så det blir lite svårt.. han vill ju uipp å gå hela tiden.. Krypa förstår han inte ens vad det är för nått.. Det skall vara full fart och gärna gåstolen som han far runt i dagarna i ändå.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6