• dinana

Vi från Linköping! Del: 6

Fru T skrev 2009-12-17 22:28:48 följande:
    Min mormor är lika blond som jag, hon är 73 å håret har ju fått ett annat "utseende" å man kan se en grå nyans, ser nästan lite ut som tagel hon är så vacker min mormor
    Ja, det blir ju lite annan struktur på det när de blir äldre.... inte riktigt lika blankt å vårdat hur mycket de än tvättar det. Den dagen kommer ju antagligen för mig med en dag.. eller vem vet... vet inte om det är något jag ser fram emot i dagsläget. Min mormor misste sin gubbe för åtta år sedan, förrförra året träffade hon ett nytt sällskap, men tyvärr så lämnade han oss i påskas med dunder å brak. Föll ihop i armarna på henne =(...

Men hon går på gym två gånger i veckan och är på topp trots alla motgångar.
    Molly ?061216 (¯`°?. ¸.?°`¯) Leonard ?090519
  • dinana

Jag hade också gåstol när jag var liten... men var nog rätt sen med att gå. Satt mest på rumpan och hoppade fram som en groda.. typ... Gick vid 16 månader enligt mamma, men jag vet inte om det stämmer. Molly gick vid 14 månader. Själv gör det mig inget om det tar lite tid för Leonard att lära sig gå, för det är sånt jobb med att hålla reda på två ungar som springer omkring. Räcker gott å väl med en just nu.

• dinana

Haha, Leonard får också skjuts av Molly. Och det går med hejdundrans fart då. Har sett att Molly klättrat i gåstolet ett antal gånger i smyg trots att vi sagt till henne att hon inte får använda den då hon är för stor.. Men ungar de lever i sin egna lilla värld.

Ja jaga katterna det är nog en grej som Leonard är stormförtjust i. Han bara sitter å glor på dem när de klättrar upp i kattpelaren i hallen och undrar hur sjutton han skall ta sig dit upp.

Nja, jag tror inte jag ser fram emot att ha honom rännandes efter katterna om ett halvår. Fast i och för sig är de ju så söta när de rultar runt i sommar i solhattar och kortbysser...

• dinana

Vi köpte sånt där fotavtrycks grej på bokaffären.. men det var knappt vi fick plats med fot och handavtrycken... vi hade gjort sån med molly när hon var en månad.. och tänkte ha likadan till Leonard, men kom på det lite sent.. så händerna fick knappt plats på den lilla plattan... han var då tre månader.... missade tyvärr detta på babysången, för att jag låg hemma sjuk. Typiskt...

Nej nästa gång så vill jag vara med.... om det nu blir någon nästa gång... men får ta och be dem klämma in en gång i vår så vi också får chansen.

• dinana
    playmate86 skrev 2009-12-18 00:52:37 följande:
    vad kan det kosta på ett ungeför mellan tummen och pekfingret
    Tror vi gav 140 för vårat.. en metallram typ med en gipsplatta... eller nja gips är det kanske inte. Men sen finns det ju olika modeller.... och olika färger... vi brukar välja en neutral fräg
  • dinana

Så sur... köpte en overall på KÖP NU efter att jag frågat säljaren om hon kunde skicka med posten. Tror ni inte hon gick å skicka den med Schenker nu. Jag hade tänkt å ha den tilll L nu när vi skall ner till mina föräldrar... men nähä. Usch... blir kassa omdömesbetyg...

• dinana
    Indratvillingmamma skrev 2009-12-18 20:43:06 följande:
    Jag bara vägrar svampbob, det är ett av få program som verkligen får mig att krypa ur skinnet. (Dora är ett annat exempel)
    Håller med dig... i och för sig är många barnprogram helknasiga.. men jag skulle aldrig låta Molly sitta å titta på vad som helst... och SvampBob verkar ju helknas. Programmen skall ju vara utbildande.... inte massa knasiga figurer och konstigheter.
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2009-12-19 08:54:17 följande:
    Men Molly går ju upp själv på morgonen och sätter på tv:n sa du, hur har du då koll på vad hon tittar på?
    Det är bara barnkanalen hon tittar på. Kollar vi på film och liknande är vi alltid med. Hon är ju i den där frågeåldern nu och frågar om allt.. varför det... vad är det... vad gör du.. vad vad vad....
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-12-19 09:20:11 följande:
    fy vad trist.betalade du postens porto? här är man "småbarnsförälder" igen*skratt*senner bennern på 6 månaden är då livlig och bestämd.får han inte sin vilja fram så blir det ett rejält skall.han är supergo och sover när det behagar.här kommer man inte få sova på 2 veckor.idag skulle jag kunna stå och sova ang barnprogram så finns det många konstiga barnprogram.våra barn är frälsta i svampbob,5 myror och sesam har även de vart stora favoriter.
    Japp 48 kr som hon sa att det skulle kosta... tror intr schenkers pris går över 31 kr direkt.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-12-19 11:22:06 följande:
    hehe ja har åsså suktat efter den i flera år ända sen don kom ut för 8 år sen(?) faktist så nu ska ja banne mig inhandla den snart... Jo ja vet att dissneydax går fortfarande men det är ju långt ifrån samma program å bumbibjörnarna gillar ja inte äns lite, det kom när mina syskon va små å ja hade "slutat" kolla på barnprogram, min bror fick inte se på det för då va han en bumbibjörn rästen av dan...
    Humm, jag tittade ju på bumbibjörnarna när jag var ltien.. fast då hette det gummibjörnarna.. det var ett favoritprogram och är än idag.
Svar på tråden Vi från Linköping! Del: 6